Opel Corsa TR 1984
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 30-09-2009 19:22
Opel Corsa TR 1984
Hallo allemaal :-D
Ik ben Arie en heb een Opel Corsa TR 1.2s luxus (TR-R) !
Hij is nieuw gekocht door me opa op 9 januari 1984, daarna overgegaan naar me vader en sinds oktober 2008 heb ik mijn rijbewijs en rijd ik erin. Het is dus eigenlijk wel een familiestuk geworden :D .
Sindsdien hebben me vader en ik samen de corsa helemaal opgeknapt.
Dit zijn wat foto's van hoe ik de corsa kreeg toen ik me rijbewijs had gehaald.
Door roest moest de auto goed aangepakt worden.
Oa. is de bodem vervangen, de onderkant van de rechterdeur, rond het slot van de kofferbak, linksachter bij de uitlaat en de keienvanger :eek:
Ook heb ik de bumpers zwart gespoten en de achterramen geblindeerd. En heb ik weer 4 dezelfde velgen :P.
Wat foto’s die ik gemaakt had toen de onderkant strak was en hij door de APK was gekomen.
De APK zelf was trouwens geen makkie, ik kreeg een steekproef van het RDW waarbij 2 keurmeesters kwamen kijken. Ze hebben in 20 minuten de hele auto bekeken. En gingen zelfs met een kastje in de corsa rijden waarmee ze de remsnelheid konden testen.
Ik kreeg nog een pluim van de mensen van het RDW, ze vonden het erg leuk dat de auto opgeknapt werd en ondanks zijn leeftijd zonder problemen door de APK kwam :D
Toen nog een wielrand vervangen en ik vond de auto aardig hoog staan, dus een FK verlagingsset gekocht. 6cm verlaging :) .
De velgrand na wat getik:
En de nieuwe:
Velgen waren trouwens even geleend om te kijken hoe het staat :P
Het was eerst de bedoeling de auto in de orginele kleur te houden en de kosten laag te houden, maar alle aangepakte stukken en het hele dak waren door het spuiten met spuitbussen anders van kleur. Ook zag je allemaal ‘eilanden’ in de glans door de delen die overgespoten waren.
Dus kwam het besluit om de TR geheel over te laten spuiten :D
Hier het resultaat wors (TR-R) !
Ook nog een Wiegers veerpootbrug gehaald trouwens :) !
Detail shotje :mrgreen: .
GSI stoelen geregeld via alphox van het Opel-forum. Echt bedankt hiervoor Joost wors !
De nieuwe velgen :D !
De standaard remmen kunnen niet echt meer mee in deze tijd, het is nog aardig schrikken als een moderne auto voor je in de remmen gaat en jij het nog maar net kan bijbenen.
Daarom en ook om in de toekomst een 2 liter in te kunnen bouwen, heb ik 2.0 remmen gemonteerd.
De remmen zijn eerst gestraald en daarna hittebestendig zwart gespoten.
De remmen vullen de velgen mooi op :)
Eindelijk een dashboard gevonden met toerenteller!
Bijpassend detail, met het bijbehorende klokje :D
Toen kreeg de corsa een lekke koppakking.
Hierbij heb ik alle kleppen weer netjes gemaakt:
NA en VOOR:
Glimmen weer netjes:
Daarna heb ik ze natuurlijk op de kop ingesleten!
De gevlakte kop:
Nu het toch open lag heb ik de inlaatpoorten in de kop geflowd en het inlaatspruitstuk goed gelijk gemaakt aan de kop, zodat er geen rand meer is:
Het is niet helemaal 100% glad, maar de gietstructuur is er helemaal uit en de hele kleine bobbeltjes zijn meer werk dan dat het iets opleverd :lol:
Het nokkenas bleek ingesleten te zijn, deze is vervangen door een nokkenas van een 1.6 (C16NZ)
Dit was mijn kleplift en slijtage (orginele kleplift -slijtage nokkenas - slijtage slepers)
WEET IEMAND DE KLEPLIFT VAN EEN C16NZ NOKKENAS?? :?:
Dit zou ik graag willen weten.
En toen kon ik weer rijden :D
Het interieur was van alle kleuren wat, dus heb ik alles zwart gespoten:
Ik wilde lager dus heb ik een schroefset voor de voorkant gekocht:
En heb ik eindelijk de witte knipperlichten opgehaald en gemonteerd.
Wilde ze echt al een hele tijd :D
vandaag de schroefset eronder gezet, ik dacht ik zet hem met 2,5cm schroefdraad over, dan kan ik altijd nog lager gaan..
Nou ik kon er alleen achteruit het vak mee uit, liep na deze foto al aan bij het teruggaan in het vak :P
jammer dat er niet mee te rijden valt, wat een plaatje toch zo'n hoogte!
Ik heb in de voorbereiding naar de DAF nog wat dingen gedaan en hierbij het foto verslagje.
Ik heb een semi prof poetsset gehaald:
En mijn achterramen opnieuw geblindeerd met hulp van TOMTOM en een handdoekhaakje :-D :
Foto's van na het poetsen en blinderen:
En heb ik centreerringen of Pigotrings via ebay gehaald, voor 8,50 echt een aanrader!
Geen getril meer met de 460Km rit van en naar de DAF :D
Foto's van de CorsaA stand op het Duitse Autosport Festival 8) :
Dit schildje overleefde de rit niet..
En heb ik de olie/filter en remcilinders van achteren vervangen (1 was lek, de andere oud :P)
Toen hij op de brug stond kon ik zien dat de tectyllaag er nog mooi op zit!
Op mijn werk ben ik bezig geweest een 2.0 ombouw set te maken :)
Ook heb ik M-tech dik-dun aandrijfassen gekocht:
De lak had wat aandacht nodig, er zat een plekje op de wielrand linksachter:
Zo´n roestplekje kwam onder de lak bubbelen dus snel voor de pekel periode wegwerken!
Ziet er weer helemaal goed uit :D
Ik ben Arie en heb een Opel Corsa TR 1.2s luxus (TR-R) !
Hij is nieuw gekocht door me opa op 9 januari 1984, daarna overgegaan naar me vader en sinds oktober 2008 heb ik mijn rijbewijs en rijd ik erin. Het is dus eigenlijk wel een familiestuk geworden :D .
Sindsdien hebben me vader en ik samen de corsa helemaal opgeknapt.
Dit zijn wat foto's van hoe ik de corsa kreeg toen ik me rijbewijs had gehaald.
Door roest moest de auto goed aangepakt worden.
Oa. is de bodem vervangen, de onderkant van de rechterdeur, rond het slot van de kofferbak, linksachter bij de uitlaat en de keienvanger :eek:
Ook heb ik de bumpers zwart gespoten en de achterramen geblindeerd. En heb ik weer 4 dezelfde velgen :P.
Wat foto’s die ik gemaakt had toen de onderkant strak was en hij door de APK was gekomen.
De APK zelf was trouwens geen makkie, ik kreeg een steekproef van het RDW waarbij 2 keurmeesters kwamen kijken. Ze hebben in 20 minuten de hele auto bekeken. En gingen zelfs met een kastje in de corsa rijden waarmee ze de remsnelheid konden testen.
Ik kreeg nog een pluim van de mensen van het RDW, ze vonden het erg leuk dat de auto opgeknapt werd en ondanks zijn leeftijd zonder problemen door de APK kwam :D
Toen nog een wielrand vervangen en ik vond de auto aardig hoog staan, dus een FK verlagingsset gekocht. 6cm verlaging :) .
De velgrand na wat getik:
En de nieuwe:
Velgen waren trouwens even geleend om te kijken hoe het staat :P
Het was eerst de bedoeling de auto in de orginele kleur te houden en de kosten laag te houden, maar alle aangepakte stukken en het hele dak waren door het spuiten met spuitbussen anders van kleur. Ook zag je allemaal ‘eilanden’ in de glans door de delen die overgespoten waren.
Dus kwam het besluit om de TR geheel over te laten spuiten :D
Hier het resultaat wors (TR-R) !
Ook nog een Wiegers veerpootbrug gehaald trouwens :) !
Detail shotje :mrgreen: .
GSI stoelen geregeld via alphox van het Opel-forum. Echt bedankt hiervoor Joost wors !
De nieuwe velgen :D !
De standaard remmen kunnen niet echt meer mee in deze tijd, het is nog aardig schrikken als een moderne auto voor je in de remmen gaat en jij het nog maar net kan bijbenen.
Daarom en ook om in de toekomst een 2 liter in te kunnen bouwen, heb ik 2.0 remmen gemonteerd.
De remmen zijn eerst gestraald en daarna hittebestendig zwart gespoten.
De remmen vullen de velgen mooi op :)
Eindelijk een dashboard gevonden met toerenteller!
Bijpassend detail, met het bijbehorende klokje :D
Toen kreeg de corsa een lekke koppakking.
Hierbij heb ik alle kleppen weer netjes gemaakt:
NA en VOOR:
Glimmen weer netjes:
Daarna heb ik ze natuurlijk op de kop ingesleten!
De gevlakte kop:
Nu het toch open lag heb ik de inlaatpoorten in de kop geflowd en het inlaatspruitstuk goed gelijk gemaakt aan de kop, zodat er geen rand meer is:
Het is niet helemaal 100% glad, maar de gietstructuur is er helemaal uit en de hele kleine bobbeltjes zijn meer werk dan dat het iets opleverd :lol:
Het nokkenas bleek ingesleten te zijn, deze is vervangen door een nokkenas van een 1.6 (C16NZ)
Dit was mijn kleplift en slijtage (orginele kleplift -slijtage nokkenas - slijtage slepers)
WEET IEMAND DE KLEPLIFT VAN EEN C16NZ NOKKENAS?? :?:
Dit zou ik graag willen weten.
En toen kon ik weer rijden :D
Het interieur was van alle kleuren wat, dus heb ik alles zwart gespoten:
Ik wilde lager dus heb ik een schroefset voor de voorkant gekocht:
En heb ik eindelijk de witte knipperlichten opgehaald en gemonteerd.
Wilde ze echt al een hele tijd :D
vandaag de schroefset eronder gezet, ik dacht ik zet hem met 2,5cm schroefdraad over, dan kan ik altijd nog lager gaan..
Nou ik kon er alleen achteruit het vak mee uit, liep na deze foto al aan bij het teruggaan in het vak :P
jammer dat er niet mee te rijden valt, wat een plaatje toch zo'n hoogte!
Ik heb in de voorbereiding naar de DAF nog wat dingen gedaan en hierbij het foto verslagje.
Ik heb een semi prof poetsset gehaald:
En mijn achterramen opnieuw geblindeerd met hulp van TOMTOM en een handdoekhaakje :-D :
Foto's van na het poetsen en blinderen:
En heb ik centreerringen of Pigotrings via ebay gehaald, voor 8,50 echt een aanrader!
Geen getril meer met de 460Km rit van en naar de DAF :D
Foto's van de CorsaA stand op het Duitse Autosport Festival 8) :
Dit schildje overleefde de rit niet..
En heb ik de olie/filter en remcilinders van achteren vervangen (1 was lek, de andere oud :P)
Toen hij op de brug stond kon ik zien dat de tectyllaag er nog mooi op zit!
Op mijn werk ben ik bezig geweest een 2.0 ombouw set te maken :)
Ook heb ik M-tech dik-dun aandrijfassen gekocht:
De lak had wat aandacht nodig, er zat een plekje op de wielrand linksachter:
Zo´n roestplekje kwam onder de lak bubbelen dus snel voor de pekel periode wegwerken!
Ziet er weer helemaal goed uit :D
Corsa TR 1.2s 1984:
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 03-11-2009 10:30
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 12-10-2008 14:45
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 30-09-2009 19:22
bedankt allemaal
De kleur bevalt idd heel erg! Het is een BMW kleur, 668 Jetblack.
Was wel grappig toen me baas BMW brochures bij zich had om de nieuwe wagen die hij wilde kopen te laten zien en ik hem de kleur van mijn 26jaar oude auto aan kon wijzen
Ik vind de groene deurpanelen en tapijt wel leuk staan, ook is het dashboard groen dus dat zou dan ook anders moeten als ik volledig naar gsi zou gaan.
Wel wil ik nog een tellerbak met toerenteller, heb nu een kleine losse toerenteller maar in het dashboard is natuurlijk mooier. En dan is het nog eens orgineel Opel ook
@sebastiaankadettcabriogsi: haha dat past idd. niet was de velgen gister vergeten te melden
Update toegevoegd aan eerste post
De kleur bevalt idd heel erg! Het is een BMW kleur, 668 Jetblack.
Was wel grappig toen me baas BMW brochures bij zich had om de nieuwe wagen die hij wilde kopen te laten zien en ik hem de kleur van mijn 26jaar oude auto aan kon wijzen
Ik vind de groene deurpanelen en tapijt wel leuk staan, ook is het dashboard groen dus dat zou dan ook anders moeten als ik volledig naar gsi zou gaan.
Wel wil ik nog een tellerbak met toerenteller, heb nu een kleine losse toerenteller maar in het dashboard is natuurlijk mooier. En dan is het nog eens orgineel Opel ook
@sebastiaankadettcabriogsi: haha dat past idd. niet was de velgen gister vergeten te melden
Update toegevoegd aan eerste post
Corsa TR 1.2s 1984:
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 30-09-2009 19:22
Voor de wat langere termijn heb ik 2liter ambities (het kan ineens hard gaan, dit was ook eerst een budget project ), alleen twijfel ik nog steeds tussen een c20ne of een c20xe.
Ik zie veel mensen eerst de 8v inbouwen maar dan later toch overstappen op de 16v.
Kan ik dan beter een hoop werk besparen en meteen een 16klepper pakken? Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dus hoor ik graag de mening van mensen die daar ervaring mee hebben.
Waarom zijn de c20xe motoren met rotor ontsteking trouwens minder in trek als die met dis ontsteking?
Ik zie veel mensen eerst de 8v inbouwen maar dan later toch overstappen op de 16v.
Kan ik dan beter een hoop werk besparen en meteen een 16klepper pakken? Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dus hoor ik graag de mening van mensen die daar ervaring mee hebben.
Waarom zijn de c20xe motoren met rotor ontsteking trouwens minder in trek als die met dis ontsteking?
Corsa TR 1.2s 1984:
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html