Corsa A1 Saloon, Porsche wheels

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#31 Bericht door insane31 » 19-12-2013 10:04

de carterpannen van 1.2, 1.3 en 1.4 zijn voor zover ik weet hetzelde, die van een 1.6 zijn iets hoger, misschien hebben ze die per toeval er ooit is onder gemonteerd

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#32 Bericht door Aapje » 19-12-2013 10:23

Mijn c1.4nz had ook een 1.6 pan eronder, naast de hoogte verschillen zit er ook verschil in de aanwezigheid van een slingerschot voor de olie
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

asconawasbeek
Fanatieke Poster
Berichten: 126
Lid geworden op: 18-06-2013 19:59

#33 Bericht door asconawasbeek » 19-12-2013 10:38

sylvester1 schreef:De voorkant kan je toch met je schroefset helemaal laag leggen. Met mijn set kan ik hem zo laag leggen dat ik niet meer kan sturen. Met de 1.3 geen probleem carterpan. Of zijn hier ook verschillende types in.


oke en wat voor schoefset had je dan.
ik heb weitec van een corsa b en die heeft over de hele schokbreker schroefdraad

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#34 Bericht door sylvester1 » 19-12-2013 11:18

Ik heb nu een KW schroefset voor en daarvoor een TA-... Als je deze op de laagste stand zet kan je niets meer. Dan kunnen je kineten zowat niet meer draaien en klopt je sporing ook van geen kant meer. Maar later we weer on-topic gaan :)
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#35 Bericht door LeonStr » 19-12-2013 14:10

Ik vind het allemaal zeer interesant dus praat gerust door.

Ik kan als ik de hulpveer er tussen uit haal ook gewoon op de grond met de voorkant. Alleen zit nu dus al met het blok..

Hoe wil je je blok gaan verhogen? lijkt mij ook wel wat namelijk. Achter zou ik hem ook graag nog een stuk lager hebben, ik vind schrapen met metaal niet zo heel erg, alleen me blok een stuk minder :-D

Heb het topic van deze auto ook nog eens doorgespit, maar de foto's die interessant zijn laden precies niet :shock:

http://retrorides.proboards.com/thread/ ... ardslammed

Ik misschien 14-15 inch gaan rijden en dan zeg maar slammed.

Ik wil alleen geen homokineten blijven verslijten, dus het blok ophogen lijkt daarvoor de beste oplossing? Iemand hier dat wel eens gedaan?
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#36 Bericht door LeonStr » 19-12-2013 14:12

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar je luchtbalgen! Ik heb nog gedacht aan airride maar dat word me te duur.. :-D
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#37 Bericht door Aapje » 19-12-2013 14:46

Enige moeilijkheid die ik inzie is misschien de schakelstangen. Verder lijkt het mij de luchtinlaat zo plat mogelijk maken
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#38 Bericht door LeonStr » 19-12-2013 16:13

Luchtfilter platmaken moet wel lukken, ik kan kunststoflassen dus die kan wel aangepast worden.

Schakelstang inderdaad, maar de motorsteunen moeten dan ook aangepast.. Het is een beginnend idee, heb me er nog niet in verdiept
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#39 Bericht door sylvester1 » 19-12-2013 19:26

Als ik met de TR weer aan de gang ga dan komen er zo snel mogelijk foto's.
Je motor omhoog brengen is wel een optie, maar je kunt eventueel ook je veerschotels aanpassen. Dan ga je de auto zelf omlaag brengen:)
Dit is al bij meerdere auto's gedaan. Misschien dat er mensen zijn met foto's.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#40 Bericht door LeonStr » 19-12-2013 20:21

Veerschotels heb ik inderdaad gezien, maar daarmee komt het blok niet hoger te liggen en zit ik over 2-3 centimeter vast op de grond :(

plus ik ben nog steeds benieuwd hoe deze achterkant is verlaagd, zonder veren kom je ook niet zo laag geloof ik.

En de voorkant kan toch ook nooit zo laag zonder het motorblok omhoog te doen?

Afbeelding
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”