Afslaan C14SE

Het faceliftmodel

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
kootje
Fanatieke Poster
Berichten: 450
Lid geworden op: 24-01-2010 17:26

#11 Bericht door kootje » 28-11-2011 18:53

Nee hoor, hij slaat niet af. :D Het is puur bij het rijden, als de motor warm is, dat hij soms even schokt. Net of je de benzinetoevoer even dichtdraait
Ik zal de test even uitvoeren. Ga komende week ermee aan de gang.
Bedoel je het slangetje waar o.a de benzine doorloopt? Deze heb ik 2 jaar geleden vervangen. :D De oude slang gaf een sterke benzinelucht af. :evil:
Waar kan ik mijn benzinefilter vinden? Zit er volgens mij niet op.
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#12 Bericht door Aapje » 28-11-2011 23:10

kootje schreef:Nee hoor, hij slaat niet af. :D Het is puur bij het rijden, als de motor warm is, dat hij soms even schokt. Net of je de benzinetoevoer even dichtdraait
Ik zal de test even uitvoeren. Ga komende week ermee aan de gang.
Bedoel je het slangetje waar o.a de benzine doorloopt? Deze heb ik 2 jaar geleden vervangen. :D De oude slang gaf een sterke benzinelucht af. :evil:
Waar kan ik mijn benzinefilter vinden? Zit er volgens mij niet op.
Luchtslang van o.a. de vacuum rem-bekrachtiger kan een oorzaak zijn van rare kwalen bij een OHV. Ook de vacuumslang van de ontsteking vervroeger.

Maar als je zegt dat er geen benzine filter tussen zit... Dan lijkt mij de kans erin dat je carb best wel eens vervuild kan zijn.

Hij hoort origineel voor de pomp te zitten, vanaf de tank aanvoer slang naar de pomp. Maar meestal hebben ze 'm na de pomp gemonteerd.

In de carb zit als 't goed is ook nog een filtertje, alleen weet ik niet zo 123 hoe je die kan vervangen.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A3”