Vertel hier je Corsa-verhaal van begin tot heden. (MET PICS)

Het faceliftmodel

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#21 Bericht door Robb » 20-06-2012 12:26

heb ik laatst een keer helemaal schoon gemaakt ook de puntjes enz.
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#22 Bericht door Aapje » 20-06-2012 13:24

Robb schreef:heb ik laatst een keer helemaal schoon gemaakt ook de puntjes enz.
Dat zijn tijdelijke oplossingen helaas :) Als het versleten is zal het slecht contact maken :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Corsavangeyn
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15-06-2012 13:10

#23 Bericht door Corsavangeyn » 20-06-2012 15:03

Aapje schreef:
Robb schreef:heb ik laatst een keer helemaal schoon gemaakt ook de puntjes enz.
Dat zijn tijdelijke oplossingen helaas :) Als het versleten is zal het slecht contact maken :)
Nou vertel je dus iets. Ik reed een tijd terug rond met een ratelend geluid, alsof een propellertje ergens tegenaan sloeg. Bleek dus de ontsteking kapot te zijn. Schijnbaar niet meer nieuw te verkrijgen, dus een 2e handse gekocht.. Moet ik dan ook de verdelerkap meteen vervangen? Volgens mij waren die puntjes namelijk half weggesleten en nu loopt de auto ook niet echt lekker stationair..

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#24 Bericht door Aapje » 20-06-2012 16:53

Corsavangeyn schreef:
Aapje schreef:
Robb schreef:heb ik laatst een keer helemaal schoon gemaakt ook de puntjes enz.
Dat zijn tijdelijke oplossingen helaas :) Als het versleten is zal het slecht contact maken :)
Nou vertel je dus iets. Ik reed een tijd terug rond met een ratelend geluid, alsof een propellertje ergens tegenaan sloeg. Bleek dus de ontsteking kapot te zijn. Schijnbaar niet meer nieuw te verkrijgen, dus een 2e handse gekocht.. Moet ik dan ook de verdelerkap meteen vervangen? Volgens mij waren die puntjes namelijk half weggesleten en nu loopt de auto ook niet echt lekker stationair..
Niet nieuw te krijgen!????!!!??? Ik kan overal verdelerkappen voor krijgen. Even een andere onderdelenzaak bezoeken joh! :)

En jah, de ontsteking kan daarvoor zorgen ja. De rotor slijt zichzelf langs de puntjes in de verdelerklap. Als die verdelerklap al versleten is, is het een grotere opening om de rotor tegen de verdelerklap te raken.

En iedereen weet dat vonken door lucht erg veel weerstand krijgt. Dus eigenlijk krijg je een slechtere vonk in totaal...
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Corsavangeyn
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15-06-2012 13:10

#25 Bericht door Corsavangeyn » 20-06-2012 20:50

Aapje schreef:
Corsavangeyn schreef:
Aapje schreef: Dat zijn tijdelijke oplossingen helaas :) Als het versleten is zal het slecht contact maken :)
Nou vertel je dus iets. Ik reed een tijd terug rond met een ratelend geluid, alsof een propellertje ergens tegenaan sloeg. Bleek dus de ontsteking kapot te zijn. Schijnbaar niet meer nieuw te verkrijgen, dus een 2e handse gekocht.. Moet ik dan ook de verdelerkap meteen vervangen? Volgens mij waren die puntjes namelijk half weggesleten en nu loopt de auto ook niet echt lekker stationair..
Niet nieuw te krijgen!????!!!??? Ik kan overal verdelerkappen voor krijgen. Even een andere onderdelenzaak bezoeken joh! :)
De ontsteking was, daar waar ik dat op dat moment vroeg, niet nieuw te verkrijgen. Moest vooruit en dus maar een 2e handsje.. Later een nieuwe verdelerkap besteld, kreeg ik de verkeerde mee :-P Dus maar weer de oude erop...

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#26 Bericht door Aapje » 20-06-2012 22:53

Corsavangeyn schreef:
Aapje schreef:
Corsavangeyn schreef: Nou vertel je dus iets. Ik reed een tijd terug rond met een ratelend geluid, alsof een propellertje ergens tegenaan sloeg. Bleek dus de ontsteking kapot te zijn. Schijnbaar niet meer nieuw te verkrijgen, dus een 2e handse gekocht.. Moet ik dan ook de verdelerkap meteen vervangen? Volgens mij waren die puntjes namelijk half weggesleten en nu loopt de auto ook niet echt lekker stationair..
Niet nieuw te krijgen!????!!!??? Ik kan overal verdelerkappen voor krijgen. Even een andere onderdelenzaak bezoeken joh! :)
De ontsteking was, daar waar ik dat op dat moment vroeg, niet nieuw te verkrijgen. Moest vooruit en dus maar een 2e handsje.. Later een nieuwe verdelerkap besteld, kreeg ik de verkeerde mee :-P Dus maar weer de oude erop...
Je bedoeld dus het hele verdelerhuis? Want onsteking is echt alles vanaf bobine tot bougies :P
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#27 Bericht door Robb » 22-06-2012 21:19

verdelerkap en rotor vervangen. geen resultaat:( Heb filmpjes gemaakt van t geluid onder de motorkap en bij de uitlaat. Moet alleen nog even een manier vinden om ze te kunnen uploaden :D

Filmpje 1(Onder motorkap)

https://www.youtube.com/watch?v=RMMTEV8 ... ata_player

Filmpje 2 (uitlaat)

https://www.youtube.com/watch?v=RMMTEV8 ... ata_player
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#28 Bericht door bromgabber » 23-06-2012 15:13

Nouja, hierbij mijn verhaaltje,
Op mijn 17 kocht ik een Corsa A3 uit '92 met een c12nz.

Afbeelding

APK verlopen, eigenaar wou er €100 voor hebben, dus ik blij.
Afkeurpuntjes waren:
- Handremkabel stuk
- 2 banden glad
- Middendemper lek
- Einddemper was nog niet lek maar rolde bijna uitelkaar

Was ook erg smerig dus even gepoetst, toen stond er een A3tje met showroom shine 8)
Dus vervolgens handremkabels erop gezet, 2 bandjes erom, middendempertje vervangen, en uiteraard een Powerfull einddemper.
Had me collega nog liggen dus dat scheelde weer wat centjes.
Distributie ook maar even vervangen daar was die ook aardig aan toe.
Ook paar lichtjes onder het dashboard geplaatst, pookknop vervangen voor een schedel met helm op.
En nog wel paar kleine dingen.

Vervolgens nog een hobby erbij gekocht:

Afbeelding

En toen was ik eindelijk 18 en me rijbewijsje binnen.
Paar weken daarvoor nog bij Friso een setje wielen gehaald.
Die eronder gezet en ik was blij met mijn auto.
Bijna een jaar later reed ik er mee te water..
Dus die staat in onderdelen in de schuur.
Vervolgens een Corsa A3 Joy-Sport c14se uit '91.

Afbeelding

Daar rij ik nu nog mee.
De 17inch wielen er onder vandaan gehaald en mijn 13inchjes met wieldoppen eronder.
Distributie vervangen, voorremblokken vervangen, uitlaat vast gehangen, 1band vervangen en hij was weer gekeurd.
Had nog leuke knipperlampjes gevonden thuis, deze zitten nu achter de grill.
Toen de 15inch wielen er weer onder van mijn oude Corsa, en de 17inch verkocht aan Corsa16v.

Dit was mijn verhaaltje :-D

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A3”