Co net iets te hoog
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 30-01-2011 13:50
Co net iets te hoog
Grr...
ik met mn Corsa naar de APK... blijkt mn Co 0.52/ 0.54 te zijn.
Net iets te hoog dus en daardoor keuren ze hem niet goed.
Nu weet ik niet of er iets in mn kat zijn(misschien is hij wel leeg gehaald door de vorige eigenaar ) dus daar ga ik eers naar kijken.
Iemand tips om dit eventueel op te lossen als er niks mis is met de kat?
Betreft een C14NZ...
ik met mn Corsa naar de APK... blijkt mn Co 0.52/ 0.54 te zijn.
Net iets te hoog dus en daardoor keuren ze hem niet goed.
Nu weet ik niet of er iets in mn kat zijn(misschien is hij wel leeg gehaald door de vorige eigenaar ) dus daar ga ik eers naar kijken.
Iemand tips om dit eventueel op te lossen als er niks mis is met de kat?
Betreft een C14NZ...
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 30-01-2011 13:50
Uiteraard zijn dat de 1e dingen die je doet....
Gekke is.. als hij heel even stil gestaan heeft en daardoor iets afgekoeld is... staat hij op 0.20... om daarna na enige minuten stationair te hebben gedraaid.. bij de genoemde 0.52/ 0.54 blijkt hangen....
Dus temepratuur is in dit geval juist net NIET goed...
en helaas moet een auto wel op bedrijfstemperatuur zijn voor de APK...
Gekke is.. als hij heel even stil gestaan heeft en daardoor iets afgekoeld is... staat hij op 0.20... om daarna na enige minuten stationair te hebben gedraaid.. bij de genoemde 0.52/ 0.54 blijkt hangen....
Dus temepratuur is in dit geval juist net NIET goed...
en helaas moet een auto wel op bedrijfstemperatuur zijn voor de APK...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 30-01-2011 13:50
GVD... blijkt dat de kat leeg is......
Fijn zeg... NOT
Had nog n kat zonder flens liggen, restpijpje er af geslepen om een flens over te lassen..... lampje erin...
WTF.... die is ook al leeg... wat is dat met die Corsa's...?
Eten die dingen katalysatoren ofzo....
PLEH.. IEMAND NOG EEN KATALYSATOR TE KOOP/ LEEN VOOR EEN 14NZ????
Fijn zeg... NOT
Had nog n kat zonder flens liggen, restpijpje er af geslepen om een flens over te lassen..... lampje erin...
WTF.... die is ook al leeg... wat is dat met die Corsa's...?
Eten die dingen katalysatoren ofzo....
PLEH.. IEMAND NOG EEN KATALYSATOR TE KOOP/ LEEN VOOR EEN 14NZ????
-
- Senior member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 30-12-2010 17:58
-
- Senior member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 30-12-2010 17:58
bij mijn gsi kan je bij luchtfilterhuis en bij de lmm? een schroefje verdraaien (Wat ze mij vertelde) daarmee kon ik zorgen dat er meer lucht kwam zodat hij dus een minder rijk mengsel binnen krijgt dus ook minder co.. heb t alleen nog niet geprobeerd!ReneGrr schreef:Luchtschroef?
Heb hier nog wel een kat liggen van een gsi misschien dat je die er tussen kunt bakken?
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI
Daily:
'06 BMW 330i E90
Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90
'92 Corsa GSI C16SEI
Daily:
'06 BMW 330i E90
Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 30-01-2011 13:50
Ik heb een stortkoker met single point en daardoor geen LMM dus die schroef weet ik niet of die er bij mij ook op zit..
Een GSi is multipoint injectie dus heel anders...
GSi kat is wel anders maar ertussen bakken moet vast kunnen...
Origineel is wel makkelijker... dus k wacht heel even of iemand anders een goeie heeft voor een c14nz
Een GSi is multipoint injectie dus heel anders...
GSi kat is wel anders maar ertussen bakken moet vast kunnen...
Origineel is wel makkelijker... dus k wacht heel even of iemand anders een goeie heeft voor een c14nz
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57