Co net iets te hoog

Het faceliftmodel

Moderators: freek corsa, Aapje

Bericht
Auteur
ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

Co net iets te hoog

#1 Bericht door ReneGrr » 09-06-2013 12:02

Grr...
ik met mn Corsa naar de APK... blijkt mn Co 0.52/ 0.54 te zijn.
Net iets te hoog dus en daardoor keuren ze hem niet goed.

Nu weet ik niet of er iets in mn kat zijn(misschien is hij wel leeg gehaald door de vorige eigenaar :evil: ) dus daar ga ik eers naar kijken.

Iemand tips om dit eventueel op te lossen als er niks mis is met de kat?

Betreft een C14NZ...

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#2 Bericht door bromgabber » 09-06-2013 12:05

Rondje goed warm trappen?
Wil ook nog wel eens helpen ;)

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#3 Bericht door ReneGrr » 09-06-2013 12:15

Uiteraard zijn dat de 1e dingen die je doet....

Gekke is.. als hij heel even stil gestaan heeft en daardoor iets afgekoeld is... staat hij op 0.20... om daarna na enige minuten stationair te hebben gedraaid.. bij de genoemde 0.52/ 0.54 blijkt hangen....

Dus temepratuur is in dit geval juist net NIET goed...
en helaas moet een auto wel op bedrijfstemperatuur zijn voor de APK... :evil:

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#4 Bericht door ReneGrr » 09-06-2013 14:15

GVD... blijkt dat de kat leeg is......
Fijn zeg... NOT :cry:

Had nog n kat zonder flens liggen, restpijpje er af geslepen om een flens over te lassen..... lampje erin...
WTF.... die is ook al leeg... wat is dat met die Corsa's...?
Eten die dingen katalysatoren ofzo.... :evil:

PLEH.. IEMAND NOG EEN KATALYSATOR TE KOOP/ LEEN VOOR EEN 14NZ????

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#5 Bericht door Robb » 09-06-2013 14:17

Kan je luchtschroef niet rijker zetten? Dan gaat hij belabberd stationair lopen maar t kan werken
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#6 Bericht door ReneGrr » 09-06-2013 14:20

Luchtschroef?

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#7 Bericht door Robb » 09-06-2013 14:34

ReneGrr schreef:Luchtschroef?
bij mijn gsi kan je bij luchtfilterhuis en bij de lmm? een schroefje verdraaien (Wat ze mij vertelde) daarmee kon ik zorgen dat er meer lucht kwam zodat hij dus een minder rijk mengsel binnen krijgt dus ook minder co.. heb t alleen nog niet geprobeerd!

Heb hier nog wel een kat liggen van een gsi misschien dat je die er tussen kunt bakken?
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#8 Bericht door ReneGrr » 09-06-2013 14:58

Ik heb een stortkoker met single point en daardoor geen LMM dus die schroef weet ik niet of die er bij mij ook op zit..
Een GSi is multipoint injectie dus heel anders...

GSi kat is wel anders maar ertussen bakken moet vast kunnen...
Origineel is wel makkelijker... dus k wacht heel even of iemand anders een goeie heeft voor een c14nz

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#9 Bericht door bromgabber » 09-06-2013 16:06

Je kan ook je lambda sonde eruit halen als hij dan onder de 3,5% CO blijft is het ook goed ;)

ReneGrr
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 30-01-2011 13:50

#10 Bericht door ReneGrr » 09-06-2013 16:43

Lambda eruit... en dan katvervanger eronder...
Tja.. tis n optie....
:roll:

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A3”