Problemen met oliedrukmeter
Geplaatst: 05-04-2014 22:49
Sinds gisteren heb ik een teller/ instrumentenpaneel van een Opel Corsa A3 GSI.
Had vandaag alle tijd om mij te vermaken met het inbouwen hiervan.
Extra draadje getrokken voor de oliedrukmeter.
Toen ik de motor startte ging de naald van de oliedrukmeter helemaal naar rechts, voorbij de rechtse streepje.
De oliedruklampje ging niet uit maar bleef heel zachtjes branden.
Heb het elektrisch schema erbij gepakt, en daar staat een oliedrukschakelaar (S14 die de oliedruklampje aanstuurt) en een oliedrukgever (P10 die de oliedrukmeter aanstuurt).
Volgens het schema moet de draad (BLGE 0,75 los van de 14-pins stekker) aangesloten worden op de oliedrukgever (P10).
Ik denk dat ik de draad hierop aangesloten heb (deze zit bij de oliepomp onder de dynamo).
Maar hier was al een draad op aangesloten die naar de computer van de injectie ging.
Wat heb ik fout gedaan en wie kan mij helpen
Ter verduidelijking een afbeelding van het elektrisch schema met daarop de instrumentenpaneel afgebeeld.
Had vandaag alle tijd om mij te vermaken met het inbouwen hiervan.
Extra draadje getrokken voor de oliedrukmeter.
Toen ik de motor startte ging de naald van de oliedrukmeter helemaal naar rechts, voorbij de rechtse streepje.
De oliedruklampje ging niet uit maar bleef heel zachtjes branden.
Heb het elektrisch schema erbij gepakt, en daar staat een oliedrukschakelaar (S14 die de oliedruklampje aanstuurt) en een oliedrukgever (P10 die de oliedrukmeter aanstuurt).
Volgens het schema moet de draad (BLGE 0,75 los van de 14-pins stekker) aangesloten worden op de oliedrukgever (P10).
Ik denk dat ik de draad hierop aangesloten heb (deze zit bij de oliepomp onder de dynamo).
Maar hier was al een draad op aangesloten die naar de computer van de injectie ging.
Wat heb ik fout gedaan en wie kan mij helpen
Ter verduidelijking een afbeelding van het elektrisch schema met daarop de instrumentenpaneel afgebeeld.