Opgelost!

Het faceliftmodel

Moderators: freek corsa, Aapje

Plaats reactie
Bericht
Auteur
errol_corsa
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: 04-09-2014 19:26

Opgelost!

#1 Bericht door errol_corsa » 18-05-2015 11:46

Hallo,

Ik heb een Corsa A3 SWING C14NZ. Nu hoorde ik laatst dat het blok aardig begon te tikken(Hydraulische klepstoters?). Maar soms tikt het blok wel en soms hoor je hem ook niet. Nou viel me laatst ook op als ik door de bocht ga dat mijn olielampje gaat branden. Oliepijl staat net onder max. Wat is hier de reden van? Heb paar maand geleden mijn koppakking vervangen en olie dus vervangen en tot heden geen problemen gehad. Kan het zijn dat dit voor verkeerde olie komt? (volgens mij heb ik nu 10W40)

Gr, Errol

93' Corsa a3 C14NZ

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#2 Bericht door bromgabber » 18-05-2015 18:36

Of drijfstang lagers eruit of iets dergelijks..
Oliedruk sensor kan ook defect zijn.
Anders even oliedruk meten/laten meten ;)

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#3 Bericht door sylvester1 » 18-05-2015 19:33

Dit hebben meer c14nz blokjes. Wat je hoor tikken zijn de hydrolische klepstoters.
even olie controleren en bijvullen, regelmatig zijn de zuigerveren slechter.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

errol_corsa
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: 04-09-2014 19:26

#4 Bericht door errol_corsa » 19-05-2015 08:02

Gisteren ietsjes olie bijop gegooid. Is wel iets minder geworden maar zit al aan mijn max aan hoeveelheid olie. Waar zit deze oliesensor? bij de oliepomp?

Gr errol
93' Corsa a3 C14NZ

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#5 Bericht door freek corsa » 19-05-2015 09:14

Nokkende geluiden duiden op versleten drijfstanglagers.
Als dat het geval is moet je wat hieronder staat zeker niet gaan doen.


Tikkende geluiden kan een klepstoter zijn die vervuild is.
Dit is te verhelpen door bijvoorbeeld 50 mililiter ATF bij de motorolie in te doen.
Daarmee de motor goed warm rijden en een paar keer door de toeren heen te jagen.
Daarna de motorolie en oliefilter verversen.

Het is wel verstandig om vooraf zeker te zijn dat je oliedruk goed is.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

errol_corsa
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: 04-09-2014 19:26

#6 Bericht door errol_corsa » 19-05-2015 14:45

bedankt voor de reacties,

Heb het gevoel dat ik de kleppen van cilinder 2 hoor. Als het de drijfstang lagers zijn dan zou het toch langzaam erger moeten worden? Want soms hoor je hem heel duidelijk tikken en dan is het ook ineens weer weg. Bij elke bocht die ik doorga begint mijn olielampje te branden?

Gr, Errol
93' Corsa a3 C14NZ

errol_corsa
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: 04-09-2014 19:26

#7 Bericht door errol_corsa » 19-05-2015 15:37

ga mijn oliedruk hopelijk vanavond nog meten. Anders van de week. hoe hoog zou de druk moeten zijn?

gr errol
93' Corsa a3 C14NZ

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A3”