astra 1.7 diesel
Geplaatst: 22-12-2010 21:21
vorige week een astra binnen gekregen met een kapotte motor welke goedkoop gerepareerd moest worden .
ding bleek ooit gevuld te zijn met water ipv koelvloeistof waardoor met de vorst de waterpomp bevroren was en bij het starten de distributieriem dus tandloos gemaakt is en daardoor de distributieriem er af gelopen is .
schade : paar kleppen krom , nokkenas beschadigd enz.
hoe goedkoop opgelost :
kromme kleppen gedemonteerd en recht gemaakt in de bankschroef
nokkenas vervangen door een exemplaar uit een 1.8S
gisteravond het moment supreme en sleutel gedraaid en ja daar ging ie rond , maar nog niet starten
brandstofpomp wat vroeger gezet en weer proberen en ja daar liep ie
stationair nog wat onregelmatig en wat roken , maar de motor liep weer , dus wij blij
aangezien de motor liep , maar nog geen nieuwe koelvloeistof er in zat , dit bijgevuld en toen bleek dat al onze moeite voor niks was geweest
de koelvloeistof zeek net zo hard uit het blok als dat het er boven in ging .
oorzaak 2 vriespluggen gescheurd , dus einde verhaal voor blok en auto .
voordeel hiervan :
ik heb alle schroefjes voor mijn dash .
buurvrouw heeft weer een linker buitenspiegel ( en rechter op reserve )
we weten nu dat een 1.7 diesel ook loopt met een 1.8S nokkenas
ding bleek ooit gevuld te zijn met water ipv koelvloeistof waardoor met de vorst de waterpomp bevroren was en bij het starten de distributieriem dus tandloos gemaakt is en daardoor de distributieriem er af gelopen is .
schade : paar kleppen krom , nokkenas beschadigd enz.
hoe goedkoop opgelost :
kromme kleppen gedemonteerd en recht gemaakt in de bankschroef
nokkenas vervangen door een exemplaar uit een 1.8S
gisteravond het moment supreme en sleutel gedraaid en ja daar ging ie rond , maar nog niet starten
brandstofpomp wat vroeger gezet en weer proberen en ja daar liep ie
stationair nog wat onregelmatig en wat roken , maar de motor liep weer , dus wij blij
aangezien de motor liep , maar nog geen nieuwe koelvloeistof er in zat , dit bijgevuld en toen bleek dat al onze moeite voor niks was geweest
de koelvloeistof zeek net zo hard uit het blok als dat het er boven in ging .
oorzaak 2 vriespluggen gescheurd , dus einde verhaal voor blok en auto .
voordeel hiervan :
ik heb alle schroefjes voor mijn dash .
buurvrouw heeft weer een linker buitenspiegel ( en rechter op reserve )
we weten nu dat een 1.7 diesel ook loopt met een 1.8S nokkenas