Mijn Kadett C City

voor alles wat geen Corsa A mag heten
Bericht
Auteur
Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#21 Bericht door Jurgen » 30-08-2016 12:39

Ik heb geen tijd over :-D Maar soms moet je er gewoon tijd voor maken en ik vind plaatwerken mooi werk 8)

Laatste tijd geïnvesteerd in een beetje gereedschap zoals een extra slijptol en Clean & Strip schijven, een powervijl met verscheidene schuurbandjes, een setje plaatwerkhamers en tasjes, een spotstraler welke perfect werkt met mn relatief kleine compressor en nog meer spul. Dus nu maar eens kijken of ik alles wat ik gelezen heb ook in de praktijk kan brengen. Het plaatje wat ik gisteren gemaakt biedt hoop, ben er best tevreden over :-D

En de (KP) komen morgen denk ik wel :)

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#22 Bericht door LeonStr » 30-08-2016 13:15

Altijd fijn goed gereedschap, merk het zelf ook steeds vaker dat ik misgrijp :?
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#23 Bericht door Jurgen » 31-08-2016 08:52

Hierbij de beloofde foto's :D Dit is mijn werkplek, niet ideaal maar ik heb m in ieder geval bij huis staan dus kan er mee bezig wanneer ik tijd/zin/mooi weer heb :-D

Afbeelding

Zoals al aangegeven, bezig met de linker voorkant
Afbeelding

Roestige gat al uitgeslepen en had al 2 nieuwe delen gemaakt om er weer in te lassen
Afbeelding

Even behandelen met loodmenie. De randjes waar de gaatjes zitten voor de proplassen krab ik weer schoon als ik het buitenste deel gepositioneerd heb. Zo is de rest mooi beschermd. Later pomp ik alles nog vol met holle ruimte bescherming
Afbeelding

Buitenste deel weer ingelast, zelfs het verdiepte vierkantje er redelijk in kunnen plaatwerken 8) Hele tijd geleden al dat ik me met plaatwerken heb bezig gehouden en dat ik met dit lasapparaat gewerkt heb dus het was even inkomen weer. Wil de tijd nemen zodat alles gewoon netjes aansluit en je zo weinig mogelijk van de reparaties kunt zien. Daarom ben ik maar begonnen met de minder zichtbare delen. Hier komt toch nog weer undercoating overheen dus kleine oneffenheden vallen hier niet zo heel erg op.
Afbeelding

Ook alvast alle delen die ik heb kaal gestoken/geborsteld in een goeie laag loodmenie gezet, dan roest dat voorlopig niet meer. Er zijn nog een paar ongemakkelijke plekjes waar ik nog niet bij heb kunnen komen, maar dat komt nog wel tzt.
Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien heb ik het verstevigingsbakje bij de A-stijl al weggeslepen, in ieder geval wat er nog van over was nadat alle kit weg was :eek: Ook de A-stijl zelf heeft wat geleden, dit is het volgende punt wat ik ga aanpakken. Nieuwe A-stijlen heb ik gisteren besteld, dan maar eens kijken hoe ik alles ga aanpakken. Het zijn nog de originele die er in zitten, staat nog het jaartal 1976 ingeslagen :-D Ook de keienvanger is in niet al te beste staat, vele deukjes en roestpitting. Ook zijn de beide aansluitingen aan de voorschermen redelijk krokant
Afbeelding

Voorlopig weer genoeg te doen dus :eek:

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#24 Bericht door LeonStr » 31-08-2016 09:08

Zolang het niet stil komt te liggen kom je er vanzelf, lijkt mooi zo :)
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#25 Bericht door Jurgen » 31-08-2016 09:30

Was wel van plan om er elke week wel even een paar uurtjes in te steken, zeker nu het nog mooi weer is :)

voyageboy
Fanatieke Poster
Berichten: 231
Lid geworden op: 02-06-2016 11:01

#26 Bericht door voyageboy » 04-09-2016 17:53

blijft ook nog altijd een zwak houden hiervoor, heel veel mensen kende mijn oude kadettje ook wel helaas heel kort van kunnen geniete :cry:
maar jij bent goed bezig houde zo, ik heb nog het 1 en ander aan kadett spul liggen mocht je intresse hebben pb me maar
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#27 Bericht door Jurgen » 05-09-2016 08:54

voyageboy schreef:blijft ook nog altijd een zwak houden hiervoor, heel veel mensen kende mijn oude kadettje ook wel helaas heel kort van kunnen geniete :cry:
maar jij bent goed bezig houde zo, ik heb nog het 1 en ander aan kadett spul liggen mocht je intresse hebben pb me maar
Adresjes voor Kadett spullen zijn altijd goed, doe maar even een pb met wat je hebt liggen 8)

Van het weekend weer een paar uurtjes gespendeerd. Allereerst zaterdag een 2e hands keienvanger opgehaald, die kan ik dan mooi klaar maken als deze van de auto af is. Dat werkt toch een stukje makkelijker. Tevens een Achterklep mee genomen, kan ik ook hier aan werken in de schuur als het buiten te slecht is om aan de Kadett zelf te werken. Zaterdagmiddag grotendeels het rechter achterscherm kaal geborsteld en ook de achterkant.

Ik wist dat deze een keer schade had gehad rechtsachter, is nog te zien binnen in de auto aan de C-stijl. Op zich is dit wel aardig netjes hersteld, dus hier doe ik maar niet zo veel aan. Er is ook al een keer een nieuwe wielrand ingelast, ook vrij netjes gedaan. Het enige dat ik er nog aan gedaan heb is alle lassen netjes vlak geslepen zodat er straks minder plamuur op hoeft. En ik denk dat ik het nog even netjes rondom aflas. Verder zit er onderaan het hoekje lichtelijk schade, dit haal ik er wel even uit en las ik een nieuw deeltje in. Nog snel even 2 foto's geschoten voor het glad slijpen van de lasjes, de plamuur is al uit de naad geborsteld hoor :-D

Afbeelding

Afbeelding

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#28 Bericht door sylvester1 » 05-09-2016 09:15

Dat ziet er allemaal weer netjes uit. Blijf dit model kadett het mooist vinden, vooral met een mooie motor er in. Ga je de ophanging motor etc ook aanpakken, of eerst rijdt klaar maken?
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#29 Bericht door Jurgen » 05-09-2016 09:35

Ophanging ga ik sowieso ook aanpakken, alle draagarmen zijn zo verroest dat ik ze niet meer vertrouw :-D Van de week als het goed is een complete vooras met draagarmen etc, complete achteras en een tussenas ophalen. Deze ga ik denk ik laten stralen en compleet voorzien van nieuwe PU-bussen en fuseekogels etc. Motorisch blijft het voorlopig zoals het nu is, standaard 1.2n. T.z.t. zal ik een 1.2s opbouwen die uit een Corsa A komt met ik denk een andere nokkenas en een dubbele 40er weber. Maar daar denk ik voorlopig nog niet aan :eek:

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#30 Bericht door Aapje » 05-09-2016 09:47

Mocht je nog meuk zoeken, m'n oom heeft +/- 28 Kadett-C's gesloopt liggen :)

De roest valt al met al best mee moet ik zeggen, heb ze erger gezien :D
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Plaats reactie

Terug naar “Andere Opels”