Mijn Kadett C City

voor alles wat geen Corsa A mag heten
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

Mijn Kadett C City

#1 Bericht door Jurgen » 27-04-2012 11:03

Zoals sommigen misschien wel eens gezien hebben, heb ik ook een Kadett C City thuis staan. Deze heb ik op 5 septemper 2007 gekocht en ik kan het me nog als de dag van gisteren herrinneren (eerste auto is altijd speciaal he ;) ) Ik had een heel mooi topic op het Opelforum maar die is foetsie :shock: Ik zal vanavond de geschiedenis even verder hier neer zetten.

In de APK stand achter, had er voor nood even weer de originele veren onder gezet omdat anders de verlagingsveren los kwamen te liggen :P

Afbeelding

Hier nog op verbreed staal
Afbeelding

Hier op ATS Cup velgen en ronde koplampjes

Afbeelding


Inmiddels heb ik er al 1,5 jaar niet meer in gereden, omdat er een ratel in zit tijdens het rijden. Ik had toen al de versnellingsbak gewisseld, maar dit mocht niet baten. Toen was ik hem eigenlijk al zat, heb hem ook een tijdje te koop gehad maar kan er geen afscheid van nemen. De afgelopen jaren is ie dus flink verwaarloosd en heeft de roestduivel ook enigszins toegeslagen. Tijd dus voor een flinke opfrisbeurt voor zowel het uiterlijk als technisch gezien. Deze week heb ik de auto met de achterkant in de carport gezet en heb ik m op bokken gezet.

Afbeelding

Hier zit de achteras er nog onder (let ook op de nummerplaathouder die ik van m'n meisje heb gekregen :P )

Afbeelding

En een uurtje verder:

Afbeelding

Nu kon ik mooi bij de wielkasten komen, de coating liet her en der los en ik wilde gewoon weten hoe de wielkasten er aan toe waren. Dus heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe slijptol en een staalborstel en ben ik aan het borstelen gegaan :eek:

Before
Afbeelding

En na het borstelen. Er is iemand vakkundig bezig geweest met een popnageltang ;) Op zich is de reparatie wel netjes gebeurd want het is niet verder gaan rotten daarachter, maar met kit en popnagels iets repareren is niet de kwaliteit van reparaties die ik graag wil hebben. Ook de gelaste plaatjes zijn niet helemaal naar mijn zin, die ga ik ook verwijderen en netter repareren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is tot hoever ik nu ben, ga vanavond denk ik de rechter wielkast doen en dan beide even in de menie zetten. Dan ga ik zaterdag óf de plekjes netjes lassen, óf ik ga even een bokje op wielen maken waar ik de auto op kan zetten, dan kan ik m ook nog verrijden zodat ik overdag mooi in het licht kan lassen en slijpen, want het is nogal donker in de carport ;) Nog even een lijstje met dingen die ik er mee ga doen, zal alleen maar langer worden vrees ik :eek:

- Wielkasten achter blank borstelen en repareren waar nodig, vervolgens in de menie zetten, grondverf en bodyschutz.
- Nieuwe dorpels links en rechts, rechts zit een gat ter grootte van een vuist :P Dorpels ga ik er helemaal in zetten, omdat ie achter bij de wielranden ook niet helemaal jofel is.
- Stukjes achterscherm achter de achterwielen is slecht, deze ga ik ook vervangen. Dan kan ik direct mooi bij de gerepareerde delen in de wielkast.
- Voorschermen ga ik eraf halen om daarachter te inspecteren. Ik verwacht dat de deurstijlen, koplampoortjes en verstevigingsbalkjes wel verrot zijn :-D Deze gaan dus ook gerepareerd worden daar waar nodig.
- Onderkant van de deuren moeten eigenlijk ook even opgeknapt worden, maar dat heeft nog even geen prioriteit.
- Voorfront heeft wat schade, ooit iemand achteruit tegenaan gereden en ooit een keer een spontane deuk in gekomen :? Ook de grill is naar de bagger.
- Motorkap is verrot, daar moet een andere voor komen.
- Accubak is een gatenkaas en heb ik ooit voor nood even dicht gekit. Deze ga ik vervangen.

Verder moet ik nog een keer het technische gedeelte bekijken, de ratel in de aandrijflijn moet verholpen worden, maar ben er nog steeds niet achter waar deze vandaan komt. Ik hoop dat het lager in het staartstuk kaput is, dan ga ik die even vervangen en de achteras weer netjes maken. Ik zit ook nog te twijfelen om het blok met de bak er uit te takelen om de motorruimte netjes te maken.

Als ik zo dit verhaal aan het typen ben, begint het een beetje op een gebed zonder einde te lijken :-D Was van plan om hem APK waardig te maken weer, maar ik hou er niet van om iets half op te lappen ipv netjes weer maken zo als het hoort. Het zal dus voorlopig ook nog niet klaar zijn, heb mijn doel gevestigd op de zomervakantie, maargoed, ik heb geen haast ;)

Owja, daarnaast ben ik ook nog wel eens met de Corsa bezig en heb ik ook nog een BMW project staan samen met een kameraad van mij. We moeten van een BMW E21 een 4 wheel drive maken :eek:

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#2 Bericht door Jurgen » 27-04-2012 11:37

Owja, en als je je met je hoofd en de slijptol in dezelfde wielkast bevindt, kun je nog wel eens een beetje vuil mee pakken :-D

Afbeelding

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#3 Bericht door Jurgen » 27-04-2012 21:29

Goed, vanavond ook weer een uurtje aan het borstelen geweest. De linker wielkast achter is voor 95% schoon. Hier moet ik nog even met een schroevendraaier alle kitrestjes weg steken en dan even met thinner de resten van de tectiel/kit eraf vegen. Daarna ga ik alles in de menie zetten. Vervolgens ga ik de slechte stukken eruit slijpen en nieuwe stukjes inlassen. Ook de rechter wielkast achter ben ik aan begonnen, deze is voor 80% kaal, had alleen geen zin meer :P

Before. Wat zou er toch onder zitten?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja hoor, ook hier weer een stukje aluminium wat gepopnageld zat :hmmz

Afbeelding

En ook hier is in beide hoeken gelast...

Afbeelding

Mijn high tech ventilatie kanaal :angel

Afbeelding

Tevens het staartstuk van de achteras gehaald. Moet alleen de moer nog even los rammelen met de luchtsleutel, dan kan ik het lager even bekijken. Het rubber (Donut) is wel gescheurd, dus denk dat ik beide maar even ga vervangen.

Afbeelding

Was trouwens niet zo blij toen ik het plaatje er vanaf haalde, zat een scheur achter van een paar cm. De andere kant ook eens goed bekeken en hier zat ook een klein scheurtje. Ik denk dat de Kadett een keer een drukker van achter gehad heeft (binnen in zit namelijk de C stijl ook iets in de kreukels) De boel maar eens goed inspecteren in ieder geval...
Tot zo ver de updates weer, morgen meer king:

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#4 Bericht door Aapje » 29-04-2012 11:53

Haha popnagels, die ben ik vaker tegengekomen met kadett-c's :D

Ook siliconenkit in de kofferbak ben ik veel tegengekomen :D

Gaaf bakkie Jurgen :D
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#5 Bericht door Jurgen » 30-04-2012 13:20

Bedankt! :D Kit is idd ook ruimschoots aanwezig helaas... Dus nu maar even alles netjes afwerken zodat er niet zoveel kit meer nodig zal zijn ;)

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#6 Bericht door Jurgen » 03-05-2012 20:49

Vandaag is de postbode langs geweest met het pakketje maar er was niemand thuis, morgenmiddag het pakketje maar even ophalen;) Zaterdag even de rechterdorpel half verwijdert, kan m nog niet in zijn geheel verwijderen omdat ik mijn deur niet helemaal kan openen omdat ik deze tegen de carport aan komt. En aangezien de auto achter op bokken staat kan ik er niet zo veel mee :P Ik ga nu eerst de voorschermen eraf halen, kijken of ik de deurpinnen dan kan verwijderen van de deuren zodat deze er ook uit kunnen.

Dorpel losgeboord en gedeeltelijk verwijderd. Valt nog enigszins mee wat voor rottigheid eronder zit.
Afbeelding

Scheurtje in de rechter wielkast ook eruit geslepen. Mooi kijkgaatje naar binnen zo ;)

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond ook nog even een half uurtje gesleuteld, heb het linkervoorscherm eraf gehaald. Roest daarachter lijkt erg mee te vallen eerlijk gezegd, maar niet te vroeg juichen :P

Koplampoortje is nog helemaal intact zo te zien
Afbeelding

Verstevigingsbalkje is ook nog helemaal goed lijkt het, maar aan de binnenkant van het binnenscherm zit nog wel wat beginnende roest. Ik ga deze er proberen netjes af te boren en dan evt weer te gebruiken als ie netjes is.
Afbeelding


Onderkant bij de dorpel, lijkt roestig maar zo op het eerste oog lijkt het alleen op de kit te zitten die overal tussen zat.
Afbeelding

Voorfront is niet helemaal ongeschonden helaas...
Afbeelding

Er zat ook een rubberen flap in de wielkast, als soort wielkuip. Dit heeft misschien wel een boel narigheid voorkomen, maar ook een hoop vuil en bagger vast gehouden bij het front.
Afbeelding

Voorschermpje, ook het voorste puntje is niet helemaal tof meer.
Afbeelding

Afbeelding

Achterkant valt reuze mee, lijkt ook weer roestig maar dat zit ook grotendeels op de kit.
Afbeelding

Afbeelding

Morgenavond maar weer eens verder kijken ;)

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#7 Bericht door Aapje » 04-05-2012 10:58

Als je plaatwerk zoekt e.d. weet ik nog wel een hoop adresjes :)

Sowieso heeft m'n oom genoeg onderdelen voor die kadett-tjes :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#8 Bericht door Jurgen » 04-05-2012 11:02

Ik denk dat ik me met het meeste ga redden, heb nieuwe dorpeltjes, verstevigingsbalkjes en accubak besteld. Heeft je oom nog goeie schermen of motorkap (C1) liggen? Misschien evt een goed 2e hands voorfront? Ik zal vast nog wel meer spul nodig zijn :P C1 grill misschien?

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#9 Bericht door Jurgen » 12-06-2012 16:29

Zo, afgelopen af en toe wat kunnen doen, vrij druk op het werk en weekendjes weg etc :P Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb

Klein stukje van de wielkast voor blank gemaakt, zag er vrij goed uit nog! Bij de A stijl zit ietwat roest, denk dat ik dat nog even weg ga werken oftewel uitslijpen en vervangen.
Afbeelding

Randje ook nog helemaal gaaf.
Afbeelding

Hier alles wat ik op dat moment kaal had gemaakt en in de menie gezet heb.
Afbeelding

Ook een soort bokje op wieltjes gemaakt, zodat ik de auto in en uit de carport kan rijden, werkt prima zo! :D

Afbeelding

En zo kon ik de carport ook mooi even opruimen :P

Afbeelding

Verder heb ik nog een plaatje Zincor van 100x100x0.75 mm besteld met een plaatwerkschaar, kan ik mooi de verschillende hoekjes even herstellen. Nu zit ik ook nog te twijfelen om toch de wielranden achter te doen, maar ben er nog niet helemaal over uit... Dan moet ik in ieder geval ook de binnenste wielranden ook vervangen omdat die vastgebraden zit aan de buitenrand en er zit bovenin de wielkast rechts ook een roestig gedeelte. Lastig lastig...

Heeft er iemand nog voorschermen liggen waar de onderste hoekjes nog van heel zijn, dus bij de deur en die bij het front? Voor de rest mag er schade of roest op zitten, zolang de prijs er ook maar naar is :P

wokkel
Fanatieke Poster
Berichten: 408
Lid geworden op: 20-05-2012 18:18

#10 Bericht door wokkel » 12-06-2012 17:32

Gaat een nette kadett worden zo te zien.
Maar ik vind dat het qua rottigheid alles mee valt.

Mijn C is er een stuk erger aan toe :lol:
Kadett C1 Coupe B230FK - project
Corsa A TR 2.0 16V - daily bitch

Plaats reactie

Terug naar “Andere Opels”