Kadett D rat projectje

voor alles wat geen Corsa A mag heten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#31 Bericht door Aapje » 24-02-2013 11:50

Wat is jou definitie van heet?

En wanneer klikt de thermostaat open in de pan? Hij zou al klein beetje open moeten gaan bij 90c en volledig open moeten staan bij 102c

Ik zou zeggen die thermostaat is echt kapot als ie heet loopt :) (nieuwe is 13 euro bij brezan inc. btw en zonder kortingen).

En anders heb je lucht in het systeem.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Jos TR
Fanatieke Poster
Berichten: 333
Lid geworden op: 28-11-2012 09:52

#32 Bericht door Jos TR » 24-02-2013 12:32

Heet is bij mij de temperatuur meter helemaal in de uiterste stand en de ene slang zo heet dat je hem bijna niet aan kunt raken en de andere blijft gewoon koud. Die wordt nog geen eens lauw ofzo.
De temperatuur waarbij de thermostaat opent heb ik niet gemeten maar hij opent al voor het water gaat koken. Maar zonder thermostaat loopt ie ook al heet. Dus thermostaat kan ik dan toch uitsluiten?
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel :(

Jos TR
Fanatieke Poster
Berichten: 333
Lid geworden op: 28-11-2012 09:52

#33 Bericht door Jos TR » 24-02-2013 12:34

Heet is bij mij de temperatuur meter helemaal in de uiterste stand en de ene slang zo heet dat je hem bijna niet aan kunt raken en de andere blijft gewoon koud. Die wordt nog geen eens lauw ofzo.
De temperatuur waarbij de thermostaat opent heb ik niet gemeten maar hij opent al voor het water gaat koken. Maar zonder thermostaat loopt ie ook al heet. Dus thermostaat kan ik dan toch uitsluiten?
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel :(

Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2819
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#34 Bericht door Aapje » 24-02-2013 12:37

OK, als ie zonder ook heet loopt ligt het inderdaad meer richting de radiator.

Die waterpomp is nieuw gok ik?

Ik zou zeggen er zit lucht in het systeem... Weet niet waar je ong. vandaan moet komen? Maar heb evt. wel een E12GV radiator liggen om te testen?
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#35 Bericht door Robb » 24-02-2013 12:54

lucht zou idd heel erg goed kunnen.. je zou de hoogst gelegen slang open kunnen gooien en dan wachten tot daar vloeistof uit komt of niet? Heb vernomen dat als er lucht bij je temperatuursensor zit dat ie ook uitslaat.. terwijl je koelwater nog niet de temperatuur heeft om te koelen ;)
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

Jos TR
Fanatieke Poster
Berichten: 333
Lid geworden op: 28-11-2012 09:52

#36 Bericht door Jos TR » 24-02-2013 13:15

Aapje schreef:OK, als ie zonder ook heet loopt ligt het inderdaad meer richting de radiator.

Die waterpomp is nieuw gok ik?

Ik zou zeggen er zit lucht in het systeem... Weet niet waar je ong. vandaan moet komen? Maar heb evt. wel een E12GV radiator liggen om te testen?
Ik kom vlak bij Rotterdam vandaan. Waterpomp is idd nieuw, die was al lek bij de aankoop.
Lucht kan ook wek het probleem zijn maar heb met vullen de temperatuur sensor er uit gedraaid. Die zit op het hoogste punt maar er komt gewoon helemaal niks uit.
:(
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel :(

Jos TR
Fanatieke Poster
Berichten: 333
Lid geworden op: 28-11-2012 09:52

#37 Bericht door Jos TR » 24-02-2013 13:17

Aapje schreef:OK, als ie zonder ook heet loopt ligt het inderdaad meer richting de radiator.

Die waterpomp is nieuw gok ik?

Ik zou zeggen er zit lucht in het systeem... Weet niet waar je ong. vandaan moet komen? Maar heb evt. wel een E12GV radiator liggen om te testen?
Ik kom vlak bij Rotterdam vandaan. Waterpomp is idd nieuw, die was al lek bij de aankoop.
Lucht kan ook wek het probleem zijn maar heb met vullen de temperatuur sensor er uit gedraaid. Die zit op het hoogste punt maar er komt gewoon helemaal niks uit.
:(
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel :(

EKadett
Fanatieke Poster
Berichten: 140
Lid geworden op: 12-01-2012 21:49

#38 Bericht door EKadett » 24-02-2013 13:50

heeft die albastine troep nog wat geholpen?
bij mijn auto werkte het niet :evil:
Drive like you stole it

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#39 Bericht door Robb » 24-02-2013 13:58

Jos TR schreef:
Aapje schreef:OK, als ie zonder ook heet loopt ligt het inderdaad meer richting de radiator.

Die waterpomp is nieuw gok ik?

Ik zou zeggen er zit lucht in het systeem... Weet niet waar je ong. vandaan moet komen? Maar heb evt. wel een E12GV radiator liggen om te testen?
Ik kom vlak bij Rotterdam vandaan. Waterpomp is idd nieuw, die was al lek bij de aankoop.
Lucht kan ook wek het probleem zijn maar heb met vullen de temperatuur sensor er uit gedraaid. Die zit op het hoogste punt maar er komt gewoon helemaal niks uit.
:(
bij mijn gsi heb ik koelvloeistof er in geschut en toen ben ik op alle slangen gaan knijpen :D tot t reservoir niveau niet meer zakte.. heb verder geen slangen los gemaakt maar tot zover heb ik wel al mijn koelvin aan gehad doordat het warm word en alle slangen zijn gewoon warm. Heb dan nog niet echt gereden dus weet niet zeker of alle lucht er uit is maar wel een hele boel
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

Jos TR
Fanatieke Poster
Berichten: 333
Lid geworden op: 28-11-2012 09:52

#40 Bericht door Jos TR » 24-02-2013 14:11

Het is gelukt! Er zat inderdaad nog lucht in. Heb de bovenste slang naar de kachelradiateur los gehaald er daardoor het blok afgevuld. Nu loopt hij gewoon netjes warm en als de temperatuurmeter op drie kwart staat slaat de fan aan. Alle slangen worden nu ook gewoon warm.
Iedereen bedankt voor het meedenken en Aapje bedankt voor het aanbieden van je radiateur! Echt top!

@Ekadett: die alabastine werkt idd niet zo. Heb nu alleen een paar plekjes waar het zwart ervanaf is gekomen.

Morgen ff de voorremmen gangbaar maken en de kentekenplaat achter goed monteren en dan kan ik weer rijden en op zoek gaan naar een verlagingsset. :-D
Oude liefde roest niet, oude Opels helaas wel :(

Plaats reactie

Terug naar “Andere Opels”