Pagina 4 van 8

Geplaatst: 28-08-2017 22:14
door chriske
okee bedankt de ombouw is voor deze winter
maar verzamel nu al info

Geplaatst: 01-10-2017 21:48
door chriske
heb vandaag nog een dagje circuit gereden
heb nu wel een probleempje , corsa loopt redelijk warm ook al is thermostaat enz vernieuwd nieuwe corsa b gsi radiator ook

is er een andere radiator die meer koelt en toch ook past in een corsa b

grtz chriske

Geplaatst: 02-10-2017 11:38
door Corsa_GSi
TXAutosport heeft een dikke radiateur voor de B.

Wat is je koel setup nu?

Ik rijdt met deze setup zonder problemen op de dragstrip vele runs achter elkaar:
C20LET motor
Corsa B
82 graden thermostaat
fan schakelaar (zit in je radiateur) van een A GSi (schakelt sneller dan een B GSi versie)
TX Autosport dikke radiateur
2 10 inch TX Autosport fans op de radiateur.
En op het dash een schakelaar om de beide fans zelf aan te kunnen zetten, buiten de thermoswitch om.

Geplaatst: 02-10-2017 18:56
door chriske
koel setup
is origineel wel nieuwe radiator alles nieuw voor een b gsi , en wel aparte schakelaar voor originele koelvin aan te zetten

maar ga ook overstappen naar een c20ne , en daarmee ook dat ik beter voor meer koeling kijk

grtz

Geplaatst: 04-10-2017 06:44
door chriske
van nu 1 oktober geweest , heb ik op circuit gereden met de originele x16xe blok (106 pk) , met een powerbox ( namaak van eentje van mantzel)
maar bij het terug schakelen zat ik met een backfire , en zakkend toerental bij stilstaand draaien

heeft er mss iemand een ecu die aangepast is voor een powerbox , want heb daar geen chip ofzo bijgekregen

grtz chris

Geplaatst: 04-10-2017 09:11
door Corsa_GSi
Je kan een Mantzel Powerbox gewoon rijden zonder aangepaste chip.
Je krijgt wel veel betere resultaten van de Powerbox als je je auto laat chippen.

Heb je wel je bougies aangepast na montage van de Powerbox?
Ik meen mij te herinneren dat Mantzel er koudere (?) bij deed.

http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=36
Bosch FR7DC

Geplaatst: 04-10-2017 18:53
door chriske
okee dan valt dit nog te proberen
met die andere bougie s

Geplaatst: 12-10-2017 18:55
door chriske
omdat ik dus de c20ne in mijn corsa b gsi ga steken met een f16 boite
heb ik in duitsland gepaste cardan s gekocht voor een c20ne in een corsa b gsi

nu zijn die cardan s uit drie delen
1deel links en 1 deel rechts
en nog een deel die in de boite gaat en met nog een steun op het motorblok bevestigd staat ( met bouten ) , ziet er me wel stevig genoeg uit

heb jullie dit al gezien
ga er wel een foto van nemen als het gemonteerd zit

grtz chris

Geplaatst: 12-10-2017 21:01
door prs
een gedeelde as bedoel je?:

Afbeelding

dit verminderd het torque steer effect(het naar links trekken bij volgas door het verschil in aandrijfas lengte). zeker een goede upgrade, al weet ik niet of het echt nodig is bij een c20ne..

Geplaatst: 12-10-2017 22:33
door chriske
ja dat is het bedankt
niet echt nodig bij een c20ne in verband met de pk s bedoel je

deze van mij heeft een andere nokkenas zitten met verstelbaar tandwiel en gepolierde kanalen , zou volgens d everkoper een 140 pk moeten hebben

was ook een c20ne uit een kadett e ( de 129 pk normaal )

grtz chris