opel corsa b , circuit ( vrij rijden )

voor alles wat geen Corsa A mag heten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Aapje
Moderator
Berichten: 2811
Lid geworden op: 26-05-2009 13:09

#41 Bericht door Aapje » 13-10-2017 00:19

Ach, kan altijd een turbo op een C20NE he :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR

chriske
Fanatieke Poster
Berichten: 56
Lid geworden op: 30-07-2017 11:02

#42 Bericht door chriske » 13-10-2017 06:43

bedankt voor de info PRS

freek corsa
Moderator
Berichten: 6360
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#43 Bericht door freek corsa » 13-10-2017 08:59

Ik heb nog wel een paar gedeelde assen liggen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
VW Golf 4 1.9 TDI ARL 200pk
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 658
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#44 Bericht door Corsa_GSi » 13-10-2017 14:53

Ik hoop dat je daadwerkelijk een gedeelde as voor een Corsa B hebt, want die van de Kadett/Astra/Calibra passen niet, want die zijn te lang.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

chriske
Fanatieke Poster
Berichten: 56
Lid geworden op: 30-07-2017 11:02

#45 Bericht door chriske » 13-10-2017 20:49

morgen neem ik er een foto van grtz chris

chriske
Fanatieke Poster
Berichten: 56
Lid geworden op: 30-07-2017 11:02

#46 Bericht door chriske » 14-10-2017 20:03

Afbeelding

grtz chris

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 658
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#47 Bericht door Corsa_GSi » 16-10-2017 12:01

Ben geen expert, maar dit lijken mij gewone 2 liter assen :eek:
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Roderick
Forum junkie
Berichten: 510
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#48 Bericht door Roderick » 16-10-2017 12:33

Daar lijkt t wel op ja.

Maar ik denk dat je prima weg komt met je standaard assen Chris, ik rij met een xe met een dunne lange as en een gelaste korte as. 1 dikke kineet aan de bakzijde van de korte en voor de rest allemaal kleintjes. Nagenoeg geen torque-steer. En ik denk sowieso dat dit bij een sprint veel gevoeliger is als bij een circuitdag ivm je altijd al een gangetje hebt en nooit vanuit stilstand hoeft op t trekken. Ik merkte wel dat ik met Mn oude asjes vreselijk veel torque steer had. De conclusie daarvan is dat er heel veel speling op de homokineten zat (inwendig). Dus ik zou zorgen dat alles in orde is en dan zou ik me niet teveel druk maken over een gedeelde as ofniet. Wat ik ook had gedaan is de rubbers van het stuurhuis vervangen door stijvere. Dit kan ook wat torque steer verminderen, maar zoveel verschil in hardheid was t ook weer niet. Alleen fris zegmaar.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

chriske
Fanatieke Poster
Berichten: 56
Lid geworden op: 30-07-2017 11:02

#49 Bericht door chriske » 17-10-2017 06:54

heb die assen /cardan s niet speciaal gekocht omdat ze in drie delen waren
maar wel omdat ik assen wilde voor mijn c20ne

dus als het nu een gedeelde as is geen probleem is een voordeel of beter

ik wist juist niet wat het was , daarmee mijn vraag
en bedankt voor de info allemaal

grtz chris

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 658
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#50 Bericht door Corsa_GSi » 17-10-2017 09:39

Ik moet zeggen dat de gedeelde as daadwerkelijk effect heeft op het verminderen van het torque steer.
Heb gereden met een korte en lange as met dikke homokineten aan beide zijden en nu met de opmaat gemaakte gedeelde as (ook dik aan de wielzijde).
Dit wel op een LET in een B met 500+ pk en een F28 met Quaife.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Plaats reactie

Terug naar “Andere Opels”