Pagina 5 van 8

Geplaatst: 13-10-2017 00:19
door Aapje
Ach, kan altijd een turbo op een C20NE he :)

Geplaatst: 13-10-2017 06:43
door chriske
bedankt voor de info PRS

Geplaatst: 13-10-2017 08:59
door freek corsa
Ik heb nog wel een paar gedeelde assen liggen.

Geplaatst: 13-10-2017 14:53
door Corsa_GSi
Ik hoop dat je daadwerkelijk een gedeelde as voor een Corsa B hebt, want die van de Kadett/Astra/Calibra passen niet, want die zijn te lang.

Geplaatst: 13-10-2017 20:49
door chriske
morgen neem ik er een foto van grtz chris

Geplaatst: 14-10-2017 20:03
door chriske
Afbeelding

grtz chris

Geplaatst: 16-10-2017 12:01
door Corsa_GSi
Ben geen expert, maar dit lijken mij gewone 2 liter assen :eek:

Geplaatst: 16-10-2017 12:33
door Roderick
Daar lijkt t wel op ja.

Maar ik denk dat je prima weg komt met je standaard assen Chris, ik rij met een xe met een dunne lange as en een gelaste korte as. 1 dikke kineet aan de bakzijde van de korte en voor de rest allemaal kleintjes. Nagenoeg geen torque-steer. En ik denk sowieso dat dit bij een sprint veel gevoeliger is als bij een circuitdag ivm je altijd al een gangetje hebt en nooit vanuit stilstand hoeft op t trekken. Ik merkte wel dat ik met Mn oude asjes vreselijk veel torque steer had. De conclusie daarvan is dat er heel veel speling op de homokineten zat (inwendig). Dus ik zou zorgen dat alles in orde is en dan zou ik me niet teveel druk maken over een gedeelde as ofniet. Wat ik ook had gedaan is de rubbers van het stuurhuis vervangen door stijvere. Dit kan ook wat torque steer verminderen, maar zoveel verschil in hardheid was t ook weer niet. Alleen fris zegmaar.

Geplaatst: 17-10-2017 06:54
door chriske
heb die assen /cardan s niet speciaal gekocht omdat ze in drie delen waren
maar wel omdat ik assen wilde voor mijn c20ne

dus als het nu een gedeelde as is geen probleem is een voordeel of beter

ik wist juist niet wat het was , daarmee mijn vraag
en bedankt voor de info allemaal

grtz chris

Geplaatst: 17-10-2017 09:39
door Corsa_GSi
Ik moet zeggen dat de gedeelde as daadwerkelijk effect heeft op het verminderen van het torque steer.
Heb gereden met een korte en lange as met dikke homokineten aan beide zijden en nu met de opmaat gemaakte gedeelde as (ook dik aan de wielzijde).
Dit wel op een LET in een B met 500+ pk en een F28 met Quaife.