kadett c limo swinger

voor alles wat geen Corsa A mag heten
Bericht
Auteur
voyageboy
Fanatieke Poster
Berichten: 231
Lid geworden op: 02-06-2016 11:01

#21 Bericht door voyageboy » 07-02-2019 18:10

up to something:
Afbeelding
(het linker stapeltje is voor de kadett)
iets met veren en remmen enzo :o
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje

voyageboy
Fanatieke Poster
Berichten: 231
Lid geworden op: 02-06-2016 11:01

#22 Bericht door voyageboy » 18-03-2019 01:03

zo dat duurde even voor dat we tijd hadden (nu ook niet naar het tijdstip kijken ik heb aankomend week nachtdienst :o :o )
maar de kadett is even onder handen genomen! en al zeg ik het zelf het resultaat :love: :love:
dus:
Afbeelding
eerst de zekeringen kast vervangen die was redelijk gaar al is wat moeten solderen enzo dus tijd voor een nieuwe!
bij nieuwe velgen horen nieuwe banden dus eerst de velgen maar even netjes schoon en compleet maken:
Afbeelding
toen moest het er echt van komen het moest een swinger worden dus af tape en spuiten maar, al moest het natuurlijk wel toothless style (how to train your dragon ,staat altijd op de achterbank dus):
Afbeelding
Afbeelding
edit: plus iets teveel informatie op de achtergrond :o
Afbeelding
helaas reageerde de verf nogal en had ik geen tijd meer om het op te knappen , ivm klanten werk maar het zit er nog redelijk op....
maar na een dagje flink met de kadett gesproken te hebben in deze positie vertelde die dat die nogal last van hoogtevrees had, dat werd ook even aangepast:
achter werden -85 veren geplaatst (-60 nageperst) die nog even bewerkt werden met een slijptol met (ja toepasselijk) corsa a schokdempers.
Afbeelding
voor mercedes w124 veren die zover verslepen waren dat ze op -140mm uitzouden komen.... met korte korte koni schokdempers van een lada niva||(3cm korter dan de kortste voor een c kadett)
Afbeelding
natuurlijk moet de achteras dan wel in het midden blijven, gelukkig hadden we deze nog van de vorige kadettilac :W R.I.p.
Afbeelding
dus toen alles maar gemonteerd te hebben:
Afbeelding
was ik voor nog niet tevreden maar dat heb ik ook opgelost en uit onderzoek is gebleken: 13" inch 8 j met 165/65/13 kan voor niet.
want dan ligt de vooras op de grond (nog niet op deze foto's maar dat is omdat ik geen tijd meer had heb de voorveren later nog aangepast maar dit was hem zondag avond:
Afbeelding
Afbeelding
ligt nu dus voor wat lager... :W :W :W :W
de grote remmen eronder is hem helaas nog niet geworden, setje klauwen wat ik gekocht had moet nogsteeds binnen komen (2 maand verder :? :? )
wel 2 nieuwe a stylen besteld want de bijrijders deur wou niet zo goed meer sluiten, toen ik er vanmiddag even naar ging kijken begreep ik het wel enigzins:
Afbeelding
achja nu eerst weer even de TR :bb: :bb:
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje

voyageboy
Fanatieke Poster
Berichten: 231
Lid geworden op: 02-06-2016 11:01

#23 Bericht door voyageboy » 28-04-2019 19:06

Afbeelding
dinsdag avond hoorde ik de krukas lagers van de kadett en heb ik dus veilig gekozen om hem binnen te zetten!
zo goed als alle onderdelen zijn aanwezig en volgende maand de laatste resten halen zodat die dikke cih erin kan!
geduld, het komt wel goed schatje :-D
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje

voyageboy
Fanatieke Poster
Berichten: 231
Lid geworden op: 02-06-2016 11:01

Re: kadett c limo swinger

#24 Bericht door voyageboy » 13-09-2019 18:51

kug kug kug wat een stof hierzo,
een half jaar verder en heel wat uren:
Afbeelding
Afbeelding
ik ga me volledig focussen op de kadett,
de corsa a projecten gaan dus ook weg (hoe en wat nog onbekend)
ooh en als laatste natuurlijk:
bedankt aapje en tot snel weer :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
al een hele hoop onderdelen verzameld en ga ook rustig door.
de carresorie gaat gestraald en gelast worden (hoop hem dit jaar daar nog voor weg te brengen)
motor ga ik nog voorzien van een andere nokkenas en vliegwiel enzovoort voor iets meer power!
R1 carburateurs gaan hem van lucht en benzine voorzien, ook die zijn vandaag opgehaald na revisie.
heb al een spaghetti spruitstuk en groep N of A uitlaat (weet ik even niet uit het hoofd)
het hele onderstel word PU en stug/laag en verstevigd.
interieur ben ik nog niet helemaal over uit, maar in ieder geval recaro's, sportstuur (zat er al in) en toeren teller (sr of gte ben ik nog niet over uit, heb ze beide liggen :oops: )
en verder , zien we het onderweg wel daar naar toe.
:ugeek: :ugeek:
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje

Plaats reactie

Terug naar “Andere Opels”