Snelheidsverschil

Lekkere onzin praat....
Bericht
Auteur
McKaamos
Fanatieke Poster
Berichten: 265
Lid geworden op: 11-01-2010 08:47

#11 Bericht door McKaamos » 23-05-2010 19:46

Sander20 schreef:
Gelukkig ben ik al in het bezit van de Haynes manual. Er handig idd!

Ik ga er niet van uit dat zomaar ieder differentieel past op de corsa. Ik neem aan dat ik m van een andere opel af moet halen? Zo ja, welke precies?

Als het echt niet te moeilijk is zal ik het eens serieus gaan overwegen..
Gewoon eentje van een andere Corsa A of B.
Dat moet volgens mij gewoon passen omdat de versnellingsbak zelf gelijk is, maar de tandwielcasettes zijn anders geconfigureerd (daarom heeft Aapje een F10/5 casette in de behuizing van een F10/4 weten te stoppen.)

Enige is dat je zal moeten uitvogelen welke een grotere finaldrive verhouding geeft, en van welke Corsa je die zou moeten halen. Staat waarschijnlijk wel in je Haynes manual. In de mijne staan iig alle gear en finaldrive ratio's van de verschillende bakken.
Opel Corsa A3 1.4i Sedan C14NZ '91 - Roest in vrede... :'(
Opel Calibra 2.0i 8v Coupé C20NE '94 :D

cliff20xe
Fanatieke Poster
Berichten: 317
Lid geworden op: 17-07-2011 11:51

Re: Snelheidsverschil

#12 Bericht door cliff20xe » 16-09-2011 22:39

Sander20 schreef:Beste mensen,

Ik loop al een tijdje rond met de vraag WAAROM de peugeot 205 1.4i uit 1990 van mijn collega zoveel pittiger/sneller is dan de goede ouwe A corsa uit 1992.

Volgens autoweek gegevens zit de peugeot 205 1.4i in 10,6 !! seconden op 100 km/h en het corsatje op 12,5 sec. Nu moet ik toegeven dat je ook echt in je stoel gedrukt wordt als je in die blokkendoos het gas intrapt.

Ik heb al half internet afgezocht naar een verklaring waarom die rotdingen zo snel zijn. Volgens mijn collega ligt het aan de vertanding van de versnellingsbak, maar dat lijkt mijzelf erg sterk. Nu heb ik niet zoveel verstand van autos om dit met zekerheid te zeggen, dus het kan goed zijn dat het daar wel aan ligt...

Natuurlijk zitten we hier op een A corsa forum, maar ik hoop toch dat iemand mij dit kan verklaren, want iedere dag wordt me dit weer in mijn gezicht gewreven door mijn inmiddels niet meer zo gewaardeerde collega :P

Ook hoop ik dat ik niet gebanned word ivm het aankaarten van peugeot, alvast excuses :-D
hey heb troost voor je een a corsa is sneller dan een peug ik heb een redelijk standaard c20xetje in mijn a tje en mijn buurman heeft een 205 gti met mi16 blok met race nokkenassen en race chip enz enz en de corsa is met alles sneller in iedere versnelling :D :D en het enige waar die framboos peug mee wint is roken uit de uitlaat :-D
corsa a 20xe /astra g 2.2 16v
reeds versleten omega 3000 24v /ascona b 2.4
under construction ascona b 2.0 cih

Plaats reactie

Terug naar “Viva Casablanca Bar”