MRB Oldtimer weigeren

Lekkere onzin praat....
Bericht
Auteur
soepkiepe
Fanatieke Poster
Berichten: 120
Lid geworden op: 10-08-2010 19:39

#31 Bericht door soepkiepe » 19-01-2014 23:56

vind je het raar als ik zeg dat ik je niet geloof?
als de regel wel terug gedraait gaat worden hou jij dat tientje ook liever in de portomenee dan dat je hem vrijwillig aan de belastingdienst geeft :P

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#32 Bericht door sylvester1 » 20-01-2014 08:10

Het is goed dat er mensen zijn die hier voor willen vechten, want hoe meer mensen hoe beter. Ik ben hier zelf niet zo van omdat ik het kleine kosten vind en dat niet erg vind om te betalen. Ik rijdt er mee op de weg en vind dat ik daar ook voor moet betalen, ook al is hij een oldtimer. Dat neemt niet weg dat het vreemd is dat ze even een regel aanpassen en dat mensen weer moeten gaan betalen. Dit is natuurlijk alleen maar op de kist te vullen en langzaam aan de oldtimers van de weg te krijgen. Dit is wat je ook al ziet met de brommers, rijden er nog oude puch/kreidler of yamaha's.
Nee ze willen allemaal een scooter en de meeste gaan gelijk voor hun rijbewijs. Dus langzaam aan gaan de brommers ook minder worden.
Ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen, maar mijn gevoel zegt dat we gewoon moeten gaan betalen ;)
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

soepkiepe
Fanatieke Poster
Berichten: 120
Lid geworden op: 10-08-2010 19:39

#33 Bericht door soepkiepe » 20-01-2014 10:28

ool ik heb wel mijn twijfels als ze dit gaan winnen natuurlijk, maar niks doen heeft ook geen zin.

en dat betalen.. ja dat wil ik ook wel, e dat doe ik ook al voor mijn astra.
dan hadden ze de regen van mrb vrij nooit moeten maken, als je die gaat aanpassen kun je verwachten dat je problemen krijgt.
de kadett is en blijft ene hobby voor me, dat is op gas is is mooi mee genomen, en ja tuurlijk neem ik hem dan mee als ik verder weg moet, maar neem aan dat iedereen dat al doen, anders ben je dief van je eigen portemenee.
maar als ie op benzine was had ik er geen gas ingebouwd vanwege de goedkoopheid, het zat er eenmaal op.


met die rechtzaak, de regel helemaal terug draaien lijkt me een moeilijke zaak, maar denk dat wanneer ze zeggen dat ze de regel willen maken zoals in andere landen van eu, dus 30 jaar ongeacht welke brandstof dat dat wel aardig haalbaar is.

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#34 Bericht door Gonzo » 20-01-2014 11:59

Even half off-topic, hier een stukje over de huidige "crisis"

http://www.gewoon-nieuws.nl/2012/11/hoo ... tvQUxDb-po

Stelletje schapen zijn we met z'n allen, een volk van schapen krijgt een wolf als leider...
Dit kan nog wel eens gaan leiden tot grote dingen, hoelang pikt iedereen het nog?
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#35 Bericht door Gonzo » 21-01-2014 08:16

Nog even wat, het nieuwe kentekenbewijs dat je krijgt na overschrijven (dat lelijke pasje) vermeldt niet meer het ledig gewicht van het voertuig, enkel het rijklaar gewicht....
Dit was vast ook optioneel, en hebben ze gemakshalve (lees belastingtechnisch) weggelaten...
3x raden op welk gewicht straks de belasting wordt bepaald, het zal me niet verbazen... wat een linkmiegels...


Code ​ ​Attribuut ​Verplicht/optioneel** ​Positie
A​ Kenteken​ Verplicht​ Voorkant​
B​ Datum eerste toelating Verplicht​ Voorkant​
C1.1​ Naam houder​ Verplicht​ Voorkant​
C1.2 Voorletter(s)​ Verplicht​ Voorkant​​
C1.3 Adres houder​ Verplicht Voorkant​​
C.4.c​ Aanduiding eigenaarschap​ Verplicht​ Voorkant​
D.1 Merk Verplicht​ Achterkant​
D.2 Type fabrikant, variant en versie​ Verplicht​ Achterkant​​
D.3 Handelsnaam​ Verplicht​ Achterkant​​
E VIN (Voertuig Identificatie Nummer)​ Verplicht​ Achterkant​
F.1 Technische maximum massa
(niet voor motorfietsen)​ Verplicht Achterkant​​
F.2 Toegestane max. massa voertuig​ Optioneel Achterkant​​
F.3 Toegestane max. massa combinatie Optioneel​ Achterkant​​
G Massa rijklaar Verplicht Achterkant​​
I Datum tenaamstelling Verplicht Voorkant​​​​
J Voertuigcategorie Optioneel Achterkant​​
K Typegoedkeuringsnummer Verplicht Achterkant​​
O.1 Max. massa AHW (geremd)​ Optioneel​ Achterkant​​
O.2 Max. massa AHW (ongeremd) Optioneel​ Achterkant​​
P.1 Cilinderinhoud Verplicht​ Achterkant​​
P.2 Vermogen​ Verplicht​ Achterkant​
P.3 Brandstof Verplicht Achterkant​​
Q Vermogen/massa​ Verplicht​ Achterkant​​
R Kleur​ Optioneel​ Achterkant​​
S.1 Zitplaatsen​ Verplicht​ Achterkant​​
S.2 Staanplaatsen​ Verplicht Achterkant​​
T Maximum snelheid​ Optioneel​ Achterkant​​
V.9 Milieuklasse EG goedkeuring​ Optioneel​ Achterkant​​
Meldcode* ​ Voorkant
​​
-​ ​Datum eerste inschrijving in Nederland* ​Voorkant


Toelichting op bovenstaande tabel:
Code: Code die op het kentekenbewijs op creditcardformaat vermeld wordt, zoals voorgeschreven wordt in de Europese richtlijn.


Status verplicht/optioneel: De Europese richtlijn schrijft voor of een attribuut verplicht op het kentekenbewijs vermeld moet worden of dat de lidstaten hierin zelf een keuze kunnen maken.


* Nederland heeft ervoor gekozen om aan de attributen die in de Europese richtlijn voorgeschreven worden twee attributen toe te voegen: de meldcode en de datum eerste inschrijving in Nederland.


EN DAN INEENS WÉL DIE EUROPESE RICHTLIJNEN VOLGEN !!! Alleen als het ze uitkomt!!! IK ZEG OLDTIMERS dan ook NAAR 30 JAAR
Wat een pisvolk.... :evil:

Bron: http://www.rdw.nl/sites/kentekencard/Pa ... ncard.aspx
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#36 Bericht door freek corsa » 10-04-2014 19:09

Ik kreeg vandaag 10-04-2014 de brief binnen, datum op de brief is 29-03-20014.
Uiterste betaaldatum 19-04-2014
LET OP ! KIJK UIT !
Betaal op tijd en maak bezwaar!

http://www.libertarischepartij.nl/oldti ... s-opgelet/

https://www.vrijstellingoldtimer.nl/bez ... g-oldtimer
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#37 Bericht door bromgabber » 10-04-2014 20:55

Ook maar betaalt en bezwaar gemaakt.
Moet nog wel even op de post.
Anders kan je geen gebruik maken van die overgangsregeling :(

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#38 Bericht door prs » 10-04-2014 21:50

die overgangsregeling is voor de kwartstarief regeling toch?

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#39 Bericht door Gonzo » 11-04-2014 14:36

Same here, 3 corsaatjes in de overgang voor 4 tientjes per stuk.

Bezwaartjes maken :D
https://www.vrijstellingoldtimer.nl/bez ... g-oldtimer
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#40 Bericht door crossagek » 11-04-2014 20:25

Ik heb nog steeds geen bericht mbt de TR , had vandaag de brief verwacht net als iedereen hem nu krijgt , maar vandaag wederom alleen kaartjes voor onze dochter en geen kaartje van de BD voor mij :(
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Plaats reactie

Terug naar “Viva Casablanca Bar”