assistentie afgelopen zondag bij zware crash

Lekkere onzin praat....
Plaats reactie
Bericht
Auteur
crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

assistentie afgelopen zondag bij zware crash

#1 Bericht door crossagek » 27-09-2009 22:30

vandaag waren we een beetje lui en zijn we even met de kleine meid naar de grote gele M geweest om wat te eten .

Nadat we het eten op hadden zag ik een paarskleurige auto over de weg richting een tunnel rijden en even later was er een gigantische klap en ik zag meteen mensen rennen , dus ik wist ook meteen dat er wat mis was .

Ik heb de gsi even de sporen gegeven en eenmaal goed zicht op de tunnel zagen we een auto op zijn kop liggen , dus ik heb meteen de gsi overdwars op de weg gezet en ben ik naar de auto gerend en mijn vriendin is het verkeer gaan regelen .

Gelukkig kwamen er meteen nog een stuk of 4 mannen aangerend en ( ja mogelijk zijn we in de fout gegaan) , maar we hebben de auto voorzichtig weer op de wielen gezet om hulp te kunnen bieden omdat dat niet lukte , omdat de auto op zijn kop lag en dusdanig begon te roken en te stinken dat we dachten dat ie in brand stond .

1 van de mannen die er bij was werkt bij de autosloperij waar ik veel kom , en samen hebben we de motorkap opengebroken en de accuklemmen los gehaald ( hij had wat gereedschap en ik had toevallig het aanvullende gereedschap in de auto liggen )

een andere omstander is naar de ambulancepost gerend welke naast de mc donalds zit en dus was er een ambu binnen 4 minuten na het ongeval ter plaatse.

Wij hebben de ambulance medewerkers geholpen de vrouw uit het wrak te bevrijden , omdat er nog geen politie aanwezig was en ze is door ons op een wervelplank uit de auto gehaald .

Hierna is de vrouw meegenomen in de ambulance en heb ik de politie en berger nog geholpen de weg vrij te maken en ondertussen was mijn vriendin nog netjes het verkeer aan het regelen .

aangezien niemand had gezien wat er precies gebeurd was hebben we samen met de politie een onderzoek gestart en zijn we toch achter de oorzaak gekomen : aan het begin van de tunnelwand steekt deze ongeveer 15 cm boven het gras uit en hier heeft de vrouw de wand als eerste geraakt en een klapband en een enorme deuk in de velg gekregen .Hierna is ze een meter of 10 tegen en langs de tunnelwand doorgegleden en is het voorwiel dubbelgeklapt onder de auto waardoor de auto zich nogmaals haaks rechtsaf de tunnelwand in boorde en daarna is gaan rollen .

Van de politie kregen we allemaal complimenten over onze aanpak van verkeer regelen en hoe goed we geholpen hadden om de vrouw uit de auto te halen .

Aangezien de ambulance medewerkers geen info zoals namen e.d mogen geven over slachtoffers wordt er binnenkort door de politie contact met mij opgenomen met nieuws over de toestand van de vrouw en aan de hand van mijn gegevens kan de vrouw eventueel contact met ons opnemen om ons te bedanken .

ik moest dit verhaal even van me af typen , want ja je ziet steeds die vrouw zitten in haar daihatsjoe cuore .
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 27-09-2009 23:22

zoo wat een verhaal :shock:

dat blijft nog wel even in je hoofd rond spoken :(
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Jtm
Fanatieke Poster
Berichten: 126
Lid geworden op: 06-10-2008 19:58

#3 Bericht door Jtm » 28-09-2009 16:56

Mijn complimenten!!

De meeste mensen handelen niet, maar gaan staan kijken!!
goed gedaan!! :)
Mis m'n A'tjes!! op naar een nieuwe...?

MaXxX
Fanatieke Poster
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-01-2009 01:18

#4 Bericht door MaXxX » 29-09-2009 09:57

Jtm schreef:Mijn complimenten!!

De meeste mensen handelen niet, maar gaan staan kijken!!
goed gedaan!! :)
Precies enkel is het niet verstandig om iemand te verplaatsen na een ongeval i.v.m. mogelijk nekletsel e.d.
Maargoed als de auto rookt moet je iets, lijkt me een lastige beslissing.

sneeuwwitje
Forum junkie
Berichten: 817
Lid geworden op: 19-06-2009 17:54

#5 Bericht door sneeuwwitje » 29-09-2009 11:59

netjes hoor... ! weer een echte heroooo! :-D
Witte Corsa 1.3n
dikke wielen
lekker laag ^^

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#6 Bericht door crossagek » 29-09-2009 16:24

MaXxX schreef:
Jtm schreef:Mijn complimenten!!

De meeste mensen handelen niet, maar gaan staan kijken!!
goed gedaan!! :)
Precies enkel is het niet verstandig om iemand te verplaatsen na een ongeval i.v.m. mogelijk nekletsel e.d.
Maargoed als de auto rookt moet je iets, lijkt me een lastige beslissing.
ja achteraf had ik eigenlijk in de auto moeten klimmen en het hoofd van de vrouw beet moeten houden , maar op zo'n moment sta je daar niet bij stil en onderneem je actie , mede omdat er wel kortsluiting in de auto was , want het dashboard begon te roken en te stinken en het was geen koelvloeistof , want die geur ken ik wel uit de autocross .
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#7 Bericht door crossagek » 29-09-2009 16:27

sneeuwwitje schreef:netjes hoor... ! weer een echte heroooo! :-D
zo voel ik me totaal niet , hoort erbij vind ik dat je helpt bij zoiets
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

sneeuwwitje
Forum junkie
Berichten: 817
Lid geworden op: 19-06-2009 17:54

#8 Bericht door sneeuwwitje » 29-09-2009 16:30

idd maar toch ben je "held van de dag"

respect toch... zoals eerder gezegd werd.. de meesten gaan dom kijken..

ikzelf werk in de beveiliging en heb vaak genoeg dingen meegemaakt waarin mensen gaan kijken ipv helpen.. ook als je het vraagt... mensen zoals jullie, die direct gaan helpen, zijn goud !
Witte Corsa 1.3n
dikke wielen
lekker laag ^^

Plaats reactie

Terug naar “Viva Casablanca Bar”