Pagina 4 van 4

Geplaatst: 14-11-2012 15:30
door ludolph
Binnekort ook weer naar rdw zit alleen te twijfelen tussen zwijdrecht en schiedam.
Iemand goede ervaringen met schiedam?

Geplaatst: 21-05-2013 08:47
door Tarik
Mijn C20XE hangt inmiddels ook in mijn A3 en ga binnenkort de uitlaat op maat maken van 54mm pijp en universele dempers. Ik wil geen sportuitlaat dus ga zelf fabriceren. Mijn A3 komt uit 1993. Ik heb contact gehad met RDW over de katalysator. Ze vertelde me dat bij omkeren van een 1993 geen kat vereist is. Wel moet hij uiteraard de CO waarde halen. Heeft iemand ervaring met een XE zonder katalysator en hoe die dan presteert qua CO?

Geplaatst: 21-05-2013 08:52
door ludolph
Maakt niet uit of er een kat onder zit. Een kat zonder labda heeft geen zin.

Als je netjes onder de norm blijft valt wel mee. Ik heb c20xe en haal makkelijk de norm zonder kat en zonder lambda.

Geplaatst: 21-05-2013 10:44
door freek corsa
Als je een volledig originele C20XE hebt met goed werkende sensoren en ecu enz.

Dan is de CO lager dan 0,5%

Geplaatst: 21-05-2013 11:20
door Tarik
Top! Dan laten we die stink kat mooi buiten wegen! Ik zal als de motor loopt de auto eerst op CO meten alvorens we gaan omkeuren. Top bedankt guys!

Geplaatst: 21-05-2013 11:45
door crossagek
Als je een aardige RDW keurmeester hebt zoals ik getroffen heb dan wordt de CO niet eens gemeten :lol:

Oh ja bij mij heeft ie de onderkant , uitlaat , remmen , kogels ,motorsteunen ook niet gecontroleerd :oops: :lol: :eek:

Geplaatst: 21-05-2013 12:05
door Aapje
freek corsa schreef:Als je een volledig originele C20XE hebt met goed werkende sensoren en ecu enz.

Dan is de CO lager dan 0,5%
Is dat ong. ook zo bij een C16SE? :-)

Geplaatst: 21-05-2013 13:07
door freek corsa
volgens mij hadden we daar een kat onder gedaan om door de apk te komen.

Geplaatst: 26-10-2016 17:17
door Corsááá
Erg oud topic, maar toch nog een vraag: wat zijn de maximale aslasten?
Want bij mijn c-kadettje scheelde het maar 5 kg of ik had er niet door gekomen.

Geplaatst: 27-10-2016 08:37
door max
Staan op je typeplaatje op de slotplaat.

Bij een C20XE ombouw kom je daar niet overheen.
Bij een V6 kan het kritisch worden.