begrijp het, :Darjo schreef:dat is geen domme vraag,de diesel radiator is groter en dikker dan een standaart radiator,daar door heb je meer koeling op de radiator.thieu schreef:ziet er goed uit, goed bezig wors
meschien domme vraag maar waarom gebruik je een radiator van een diesel?
en doordat de radiator groter is heb je meer koelvloeistof,voor de motor.
tevens kan aan de voor en achter zijde van de radiator nog een ven geplaats worden.
de achterste trekt dan ook nog de lucht door de interkoeler
Pastry's Corsa a z20let
Moderator: freek corsa
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 30-08-2008 13:28
-
- Moderator
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 02-09-2008 19:28
weer druk bezig geweest.
heel veel laswerk gedaan aan de motorruimte,door roger
motor is er weer uit,deze week alles afslijpen en strak maken, kan de motorruimte op nieuw gespoten worden.
ben ook begonnen met het ombouwen van de remmen(voor en achter)
eds interkoeler is ook binnen
foto's volgen
heel veel laswerk gedaan aan de motorruimte,door roger
motor is er weer uit,deze week alles afslijpen en strak maken, kan de motorruimte op nieuw gespoten worden.
ben ook begonnen met het ombouwen van de remmen(voor en achter)
eds interkoeler is ook binnen
foto's volgen
corsa loos
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Heb je de remmen achter genoeg informatie over ?
Ik heb zelf schijfrem gehad achter, maar ik heb het eraf gehaald na een bijna ongeluk.
Het afstellen van de verdeling voor en achter is erg belangrijk, dus als je wel schijfrem achter wil, stel het dan GOED af.
Ik had last van over beremming achter, daarom heb ik er nu gewoon weer trommels onder.
Mogen we foto's zien van je motor ruimte ?
Ik heb zelf schijfrem gehad achter, maar ik heb het eraf gehaald na een bijna ongeluk.
Het afstellen van de verdeling voor en achter is erg belangrijk, dus als je wel schijfrem achter wil, stel het dan GOED af.
Ik had last van over beremming achter, daarom heb ik er nu gewoon weer trommels onder.
Mogen we foto's zien van je motor ruimte ?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Moderator
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 02-09-2008 19:28
van de achter remmen weet ik,er komt een regelaar tussen zodat ik de remmen op de remmen testbank afkan stellen.
de schijven achter zijn alleen maar voor het uiterlijk,een goed afgestelde trommel rem is net zo goed.
ik ben bezig om de fusee met de remmen van een astra g coupe (voor en achter)pas temaken voor op de corsa a.
ik was vergeten om foto's van de motor ruimte temaken,ik heb heel veel moeten slijpen om de z20let met f23 bak er in tekrijgen.
de ruimte aan de voor zijde en achterzijde van de motor is wel goed,de cilinderkop is veel smaller dan van een c motor.
de bak neemt de meeste ruimte in,normaal bij een f20 of f28 zit het schakel systeem boven op de bak,bij de f23 zit het aan de achterzijde.
ook zit de bak steun boven op de bak.
een f28 bak had minder werk geweest,alleen vind nog maar eens een goede f28.
ik heb nu de mogelijkheid om naar een m32 bak tegaan(astra h opc)
is ook een 6bak met een overbrenging die zelfs nog langer is dan van de f28
foto's volgen, moet alleen als even netjes maken voor de foto's
de schijven achter zijn alleen maar voor het uiterlijk,een goed afgestelde trommel rem is net zo goed.
ik ben bezig om de fusee met de remmen van een astra g coupe (voor en achter)pas temaken voor op de corsa a.
ik was vergeten om foto's van de motor ruimte temaken,ik heb heel veel moeten slijpen om de z20let met f23 bak er in tekrijgen.
de ruimte aan de voor zijde en achterzijde van de motor is wel goed,de cilinderkop is veel smaller dan van een c motor.
de bak neemt de meeste ruimte in,normaal bij een f20 of f28 zit het schakel systeem boven op de bak,bij de f23 zit het aan de achterzijde.
ook zit de bak steun boven op de bak.
een f28 bak had minder werk geweest,alleen vind nog maar eens een goede f28.
ik heb nu de mogelijkheid om naar een m32 bak tegaan(astra h opc)
is ook een 6bak met een overbrenging die zelfs nog langer is dan van de f28
foto's volgen, moet alleen als even netjes maken voor de foto's
corsa loos
-
- Moderator
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 02-09-2008 19:28
even stil geweest rond de corsa(druk met het werk)
de motor hangt er nu in,en hoeft er niet meer uit
foto als de motor er nog uit is,de motorruimte is op nieuw gespoten
ben nu bezig met het pas maken van de interkoeler
deze moet zoveel mogelijk achter de orginelen bumper en grill komen.
dit is gelukt,de bumper en grill moeten wel op nieuw gespoten worden
kan nu ook een begin gaan maken met de water slangen.
de motor hangt er nu in,en hoeft er niet meer uit
foto als de motor er nog uit is,de motorruimte is op nieuw gespoten
ben nu bezig met het pas maken van de interkoeler
deze moet zoveel mogelijk achter de orginelen bumper en grill komen.
dit is gelukt,de bumper en grill moeten wel op nieuw gespoten worden
kan nu ook een begin gaan maken met de water slangen.
corsa loos