krukaspoulie & deuk in balk
Moderator: freek corsa
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 10-07-2009 01:37
krukaspoulie & deuk in balk
Ik heb nog enkele vraagjes ivm. de motorombouw naar C20XE.
Ik volg de handleiding van Corsa Nova Tuning, en heb de krukaspoulie laten afdraaien zoals op de foto:
Nu heb ik vandaag staan praten met iemand in Zundert, en hij vertelde me daar dat dit zeker niet voldoende is. Het trapje zou volledig wegmoeten.
Klopt dit, of kan ik het zo laten zoals op de foto ?
Heeft er iemand duidelijker foto's van de deuk die in de balk moet voor de alternator ?
Ik volg de handleiding van Corsa Nova Tuning, en heb de krukaspoulie laten afdraaien zoals op de foto:
Nu heb ik vandaag staan praten met iemand in Zundert, en hij vertelde me daar dat dit zeker niet voldoende is. Het trapje zou volledig wegmoeten.
Klopt dit, of kan ik het zo laten zoals op de foto ?
Heeft er iemand duidelijker foto's van de deuk die in de balk moet voor de alternator ?
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Als je de motor er GOED in hangt, dan hoeft er niet meer van de poulie af.
De deuk van de dynamo:
Kijk als je naast de auto staat van boven af naar beneden, dan moet de deuk beginnen aan de voorkant van de veerpoothouder. En stoppen bij het midden van de veerpoothouder.
1 cm indeuken moet voldoende zijn, ik zal nog een foto zoeken van mijn deuk.
----
Dus nogmaals, de poulie moet zo passen, als hij niet past dan moet je de motor anders in de steunen hangen.
Ik heb zelf al een keer een C20NE in een Corsa A gehangen, daarvan was de poulie niet afgedraaid en die liep vrij van de balk ( en de balk was niets aan gedaan )
De deuk van de dynamo:
Kijk als je naast de auto staat van boven af naar beneden, dan moet de deuk beginnen aan de voorkant van de veerpoothouder. En stoppen bij het midden van de veerpoothouder.
1 cm indeuken moet voldoende zijn, ik zal nog een foto zoeken van mijn deuk.
----
Dus nogmaals, de poulie moet zo passen, als hij niet past dan moet je de motor anders in de steunen hangen.
Ik heb zelf al een keer een C20NE in een Corsa A gehangen, daarvan was de poulie niet afgedraaid en die liep vrij van de balk ( en de balk was niets aan gedaan )
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
De grote van de deuk is echt wel genoeg.
De deuk boven in is lastig ik weet het.
Nog een trucje:
pak een waterpas en kijk/meet bij een andere corsa hoever de balk naar de motor ruimte uitsteekt vanaf de veerpoothouder.
Volgens mij, is die van mij precies gelijk met de bovenkant van de veerpoothouder.
Misschien wel wat lastig omschreven, maar ik hoop dat je het begrijpt zo.
De deuk boven in is lastig ik weet het.
Nog een trucje:
pak een waterpas en kijk/meet bij een andere corsa hoever de balk naar de motor ruimte uitsteekt vanaf de veerpoothouder.
Volgens mij, is die van mij precies gelijk met de bovenkant van de veerpoothouder.
Misschien wel wat lastig omschreven, maar ik hoop dat je het begrijpt zo.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 19-06-2009 17:54