krukaspoulie & deuk in balk

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
G-Force
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 10-07-2009 01:37

krukaspoulie & deuk in balk

#1 Bericht door G-Force » 12-06-2010 17:12

Ik heb nog enkele vraagjes ivm. de motorombouw naar C20XE.
Ik volg de handleiding van Corsa Nova Tuning, en heb de krukaspoulie laten afdraaien zoals op de foto:
Afbeelding

Nu heb ik vandaag staan praten met iemand in Zundert, en hij vertelde me daar dat dit zeker niet voldoende is. Het trapje zou volledig wegmoeten.
Klopt dit, of kan ik het zo laten zoals op de foto ?

Heeft er iemand duidelijker foto's van de deuk die in de balk moet voor de alternator ?
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 12-06-2010 17:25

Als je de motor er GOED in hangt, dan hoeft er niet meer van de poulie af.

De deuk van de dynamo:

Kijk als je naast de auto staat van boven af naar beneden, dan moet de deuk beginnen aan de voorkant van de veerpoothouder. En stoppen bij het midden van de veerpoothouder.

1 cm indeuken moet voldoende zijn, ik zal nog een foto zoeken van mijn deuk.

----

Dus nogmaals, de poulie moet zo passen, als hij niet past dan moet je de motor anders in de steunen hangen.

Ik heb zelf al een keer een C20NE in een Corsa A gehangen, daarvan was de poulie niet afgedraaid en die liep vrij van de balk ( en de balk was niets aan gedaan )
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

G-Force
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 10-07-2009 01:37

#3 Bericht door G-Force » 12-06-2010 17:34

Zo is het bij mij, ik weet niet of het voldoende is:
dus in de balk zit wel een deuk, maar bovenaan (het Horizontale deel) daar krijg ik gewoon geen deuk in.
Afbeelding
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#4 Bericht door freek corsa » 12-06-2010 17:40

De grote van de deuk is echt wel genoeg.

De deuk boven in is lastig :eek: ik weet het.

Nog een trucje:

pak een waterpas en kijk/meet bij een andere corsa hoever de balk naar de motor ruimte uitsteekt vanaf de veerpoothouder.

Volgens mij, is die van mij precies gelijk met de bovenkant van de veerpoothouder.

Misschien wel wat lastig omschreven, maar ik hoop dat je het begrijpt zo.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#5 Bericht door freek corsa » 12-06-2010 17:46

Afbeelding
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Junior
Fanatieke Poster
Berichten: 301
Lid geworden op: 28-05-2010 13:03

#6 Bericht door Junior » 13-06-2010 13:13

Freek, je motor ligt te laag, da gaat nie werken zo :D
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning

Wie laag wil zijn moet omrijden

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#7 Bericht door freek corsa » 13-06-2010 13:27

Lager zwaartepunt, dat stuurt wat beter :eek:
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

sneeuwwitje
Forum junkie
Berichten: 817
Lid geworden op: 19-06-2009 17:54

#8 Bericht door sneeuwwitje » 13-06-2010 23:27

hehe meer onderstuur hoor!
Witte Corsa 1.3n
dikke wielen
lekker laag ^^

G-Force
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 10-07-2009 01:37

#9 Bericht door G-Force » 13-06-2010 23:40

Bedankt voor de hulp en tips.
De balk is alvast verder ingedeukt.

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”