2.0 16V in je Corsa A

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
Fl!pke
Fanatieke Poster
Berichten: 106
Lid geworden op: 04-09-2008 17:38

2.0 16V in je Corsa A

#1 Bericht door Fl!pke » 04-12-2008 19:53

Zoals jullie miss gelezen hebben was ik ook van plan om een 2.0 16v in mijn Corsa te hangen.

Tevens pak ik mijn auto dan ook meteen helemaal aan. Kleine roest plekjes wegwerken, verbreden, spuiten, rolkooi, etc.

Nu is mijn vraag hoeveel tijd jullie er mee bezig zijn geweest en hoeveel geld het jullie ongeveer heeft gekost. En hebben jullie alles zelf gedaan of hulp gehad van vakmensen?

Omdat ik het meeste zelf kan zal het me heel veel geld besparen,zoals het spuiten, strak maken, rolkooi, lassen, verbreden. Dus het liefst zou ik willen weten hoeveel tijd jullie er mee bezig zijn geweest om het blok erin te hangen en wat het jullie heeft gekost. Ik wil wel alles goed hebben.

Ik hoor het graag, dan kan ik me alvast voorbereiden op de maand Februari..

Greetz Fl!pke
Opel Kadett E GSI 2.0 12v
Opel Corsa A1 1.0s

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 04-12-2008 19:59

rolkooi en spuiten en strak maken heb ik geen ervaring mee.

Maar een motor ombouw kan netjes in 2 dagen, maar als je het voor het eerst doet kom je wel veel problemen tegen, dus dan duurt het langer.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#3 Bericht door mayhem » 04-12-2008 22:15

ligt eraan..

alles is zelfgedaan aan mijne.. blok, spuiten, strakmaken, laswerk.
(zonder de hulp van vrienden had ie er nooit zo bijgestaan :love: )

ruim 4000 euro heeft mijne gekost. maar dat is al ruim 1500 aan t blok.
snelle nokken, afgedraaid vliegwiel, groep A, nieuwe pakkingen keerringen, distributieset, waterpomp (alles GM, maar heb goede korting @ dealer).
Afbeelding

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#4 Bericht door pastry » 06-12-2008 00:37

die van mij is echt een budget project... (vandaar dat ie warschijnlijk nog gekeurd is..)
Ik heb wel geleerd dat je een goed blok een hele belangrijke stap is, dus bezuinig daar niet op.. net als op remmen etc...
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#5 Bericht door mayhem » 06-12-2008 12:46

wat ik zowiezo zou doen:

-nieuwe riem
-nieuwe loop en spanrol
-nieuwe waterpomp
-nieuwe inlaatpakking
-nieuwe uitlaatpakking

en enventuele andere pakkingen die je er niet te jofel uit vind zien. je wilt geen distributie doen als je blok erin hangt.. t gaat wel, maar das een kutwerkje.

tevens nieuwe bouten voor de rollen en nokkenastandwielen, en vraag by je dealer on uitwendige torxbouten voor de krukas poulie. een beetje dealer zoekt die zo voor je op, en die draai je tenminste nooit dol.

verder zou ik ook een nieuwe koppeling plaatsen, die is, je raad t al, kut om te doen met t blok erin.

pak ook deze carterpanpakking: 652274, let wel, je zult dan waarschynlijk een paar kortere boutjes moeten gebruiken voor de pan.
plaats wel gelijk een nieuw O-ringetje onder je olieaanzuigbuis.

als je een vlaktafel hebt, trek voor de grap je carterpan er eens over, je zult zien dat deze krom is (9 uit de 10 wel), dus iedereen die zeurt over opel carterpanpakkingen zijn kut... nee t is je pan die krom is doordat ie verkeerd word vastgezet :wink:
Afbeelding

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#6 Bericht door pastry » 07-12-2008 19:55

Hee Flipke,

ik heb nog heel veel dingen nieuw liggen (rubbertjes pakkingen, kopbouten etc) allemaal origneel Als het iets is voor je moet je het ff zeggen.

gr Pastry
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

Fl!pke
Fanatieke Poster
Berichten: 106
Lid geworden op: 04-09-2008 17:38

#7 Bericht door Fl!pke » 10-12-2008 13:07

Heb een 2.0 16V gevonden.

Compleet gereviseerd met 0 kilometers gelopen voor 750 euro.

Met bussen in de cillinder?? Om het lekken tegen te gaan.
Heb gehoord dat dit voor een luxe auto niet geweldig is..
Normaal gebruikt bij vrachtauto's.

Weet iemand hier iets meer van?
Opel Kadett E GSI 2.0 12v
Opel Corsa A1 1.0s

Corsac20xe
Fanatieke Poster
Berichten: 174
Lid geworden op: 08-05-2009 16:11

#8 Bericht door Corsac20xe » 08-05-2009 16:44

Hallo,

met "bussen in de cillinder" bedoelen ze waarscheinlijk dat ze ipv de cilinders te 'hoonen' tot een eerste of tweede overmaat, cilinderbussen geplaatst hebben.
Dit gebeurt ook bij grotere zwaardere landbouw en vrachtwagen motoren.
Met deze methode vervang je dus je complete cilinderbus.
Ik weet niet of een 2.0 standaard voorzien is van cilinderbussen??? Zou je evt even bij een motorenrevisie bedrijf kunnen navragen.

Jack

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#9 Bericht door mayhem » 08-05-2009 19:03

een c20xe heeft geen bussen.
Afbeelding

Kamil
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-08-2018 19:49

#10 Bericht door Kamil » 24-08-2018 13:11

Hallo. Moet je altijd de stringers onder de dynamo hameren bij c20xe?

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”