Pagina 1 van 2

2.0 16V in je Corsa A

Geplaatst: 04-12-2008 19:53
door Fl!pke
Zoals jullie miss gelezen hebben was ik ook van plan om een 2.0 16v in mijn Corsa te hangen.

Tevens pak ik mijn auto dan ook meteen helemaal aan. Kleine roest plekjes wegwerken, verbreden, spuiten, rolkooi, etc.

Nu is mijn vraag hoeveel tijd jullie er mee bezig zijn geweest en hoeveel geld het jullie ongeveer heeft gekost. En hebben jullie alles zelf gedaan of hulp gehad van vakmensen?

Omdat ik het meeste zelf kan zal het me heel veel geld besparen,zoals het spuiten, strak maken, rolkooi, lassen, verbreden. Dus het liefst zou ik willen weten hoeveel tijd jullie er mee bezig zijn geweest om het blok erin te hangen en wat het jullie heeft gekost. Ik wil wel alles goed hebben.

Ik hoor het graag, dan kan ik me alvast voorbereiden op de maand Februari..

Greetz Fl!pke

Geplaatst: 04-12-2008 19:59
door freek corsa
rolkooi en spuiten en strak maken heb ik geen ervaring mee.

Maar een motor ombouw kan netjes in 2 dagen, maar als je het voor het eerst doet kom je wel veel problemen tegen, dus dan duurt het langer.

Geplaatst: 04-12-2008 22:15
door mayhem
ligt eraan..

alles is zelfgedaan aan mijne.. blok, spuiten, strakmaken, laswerk.
(zonder de hulp van vrienden had ie er nooit zo bijgestaan :love: )

ruim 4000 euro heeft mijne gekost. maar dat is al ruim 1500 aan t blok.
snelle nokken, afgedraaid vliegwiel, groep A, nieuwe pakkingen keerringen, distributieset, waterpomp (alles GM, maar heb goede korting @ dealer).

Geplaatst: 06-12-2008 00:37
door pastry
die van mij is echt een budget project... (vandaar dat ie warschijnlijk nog gekeurd is..)
Ik heb wel geleerd dat je een goed blok een hele belangrijke stap is, dus bezuinig daar niet op.. net als op remmen etc...

Geplaatst: 06-12-2008 12:46
door mayhem
wat ik zowiezo zou doen:

-nieuwe riem
-nieuwe loop en spanrol
-nieuwe waterpomp
-nieuwe inlaatpakking
-nieuwe uitlaatpakking

en enventuele andere pakkingen die je er niet te jofel uit vind zien. je wilt geen distributie doen als je blok erin hangt.. t gaat wel, maar das een kutwerkje.

tevens nieuwe bouten voor de rollen en nokkenastandwielen, en vraag by je dealer on uitwendige torxbouten voor de krukas poulie. een beetje dealer zoekt die zo voor je op, en die draai je tenminste nooit dol.

verder zou ik ook een nieuwe koppeling plaatsen, die is, je raad t al, kut om te doen met t blok erin.

pak ook deze carterpanpakking: 652274, let wel, je zult dan waarschynlijk een paar kortere boutjes moeten gebruiken voor de pan.
plaats wel gelijk een nieuw O-ringetje onder je olieaanzuigbuis.

als je een vlaktafel hebt, trek voor de grap je carterpan er eens over, je zult zien dat deze krom is (9 uit de 10 wel), dus iedereen die zeurt over opel carterpanpakkingen zijn kut... nee t is je pan die krom is doordat ie verkeerd word vastgezet :wink:

Geplaatst: 07-12-2008 19:55
door pastry
Hee Flipke,

ik heb nog heel veel dingen nieuw liggen (rubbertjes pakkingen, kopbouten etc) allemaal origneel Als het iets is voor je moet je het ff zeggen.

gr Pastry

Geplaatst: 10-12-2008 13:07
door Fl!pke
Heb een 2.0 16V gevonden.

Compleet gereviseerd met 0 kilometers gelopen voor 750 euro.

Met bussen in de cillinder?? Om het lekken tegen te gaan.
Heb gehoord dat dit voor een luxe auto niet geweldig is..
Normaal gebruikt bij vrachtauto's.

Weet iemand hier iets meer van?

Geplaatst: 08-05-2009 16:44
door Corsac20xe
Hallo,

met "bussen in de cillinder" bedoelen ze waarscheinlijk dat ze ipv de cilinders te 'hoonen' tot een eerste of tweede overmaat, cilinderbussen geplaatst hebben.
Dit gebeurt ook bij grotere zwaardere landbouw en vrachtwagen motoren.
Met deze methode vervang je dus je complete cilinderbus.
Ik weet niet of een 2.0 standaard voorzien is van cilinderbussen??? Zou je evt even bij een motorenrevisie bedrijf kunnen navragen.

Jack

Geplaatst: 08-05-2009 19:03
door mayhem
een c20xe heeft geen bussen.

Geplaatst: 24-08-2018 13:11
door Kamil
Hallo. Moet je altijd de stringers onder de dynamo hameren bij c20xe?