sfi vervanger c20xe
Moderator: freek corsa
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 25-01-2012 15:29
sfi vervanger c20xe
nou zat ik opel forum te snuffellen , en daar kwam ik een topic tegen waar iemand zijn nieuw model sfi vervanger verkoop..
daar werd op gereageert dat die slecht verkopen omdat je daar pk's mee verliest..
10pk ten opzichte van het oude type sfi vervanger.. dyno bewezen ..?
hoe denken jullie hierover??
dit topic
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=162524
daar werd op gereageert dat die slecht verkopen omdat je daar pk's mee verliest..
10pk ten opzichte van het oude type sfi vervanger.. dyno bewezen ..?
hoe denken jullie hierover??
dit topic
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=162524
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07
Meten is en blijft weten!
Zolang iedereen alleen maar roept, dan weten we niets.
Het wacht is op iemand die zijn auto op een goede rollenbank zet.
En deze vervolgens test met:
_ standaard SFI inlaat
_ bolletje / SFI vervanger
_ 2de type SFI vervanger
Maar goed dat is mijn mening
Zolang iedereen alleen maar roept, dan weten we niets.
Het wacht is op iemand die zijn auto op een goede rollenbank zet.
En deze vervolgens test met:
_ standaard SFI inlaat
_ bolletje / SFI vervanger
_ 2de type SFI vervanger
Maar goed dat is mijn mening
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 11-01-2011 20:06
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07
Nou daar kan ik best wat over vertellen, alleen ben ik helaas de vermogensuitdraaien kwijt.
Gemeten met een getuned X16XE blok.
(Dbilas TB's, 262 graden nokkenassen, Dbilas rollenbank chip, Powerboost valve, Supersprintspaghetti, geen kat, Botter groep A en vast nog wat spul dat ik vergeten ben) 8)
Kan je zeggen dat een Open luchtfilter (K&N 57i) vermogens verlies opleverde tov de andere oplossingen.
* K&N 57i
* Standaard airbox met standaard filter
* Standaard airbox met K&N inlegfilter
* Green Twister
* Dbilas Flowmaster + Flowpipe systeem
Uit eindelijk zag je tussen alles verschil natuurlijk, maar het meest op vallend was als nog het verschil tussen de Green Twister en het Dbilas systeem.
Dat was nog zo'n 8 pk!!
Maar goed dan zit je wel in de 7000+ toeren regionen die je normaal niet haalt met een standaard X16XE (redline op zo'n 6500).
Gemeten met een getuned X16XE blok.
(Dbilas TB's, 262 graden nokkenassen, Dbilas rollenbank chip, Powerboost valve, Supersprintspaghetti, geen kat, Botter groep A en vast nog wat spul dat ik vergeten ben) 8)
Kan je zeggen dat een Open luchtfilter (K&N 57i) vermogens verlies opleverde tov de andere oplossingen.
* K&N 57i
* Standaard airbox met standaard filter
* Standaard airbox met K&N inlegfilter
* Green Twister
* Dbilas Flowmaster + Flowpipe systeem
Uit eindelijk zag je tussen alles verschil natuurlijk, maar het meest op vallend was als nog het verschil tussen de Green Twister en het Dbilas systeem.
Dat was nog zo'n 8 pk!!
Maar goed dan zit je wel in de 7000+ toeren regionen die je normaal niet haalt met een standaard X16XE (redline op zo'n 6500).
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07
Natuurlijk was dat op dezelfde bank.
Allemaal in een tijdsbestek van 2 uurtjes.
En de meter / rijder was ook steeds hetzelfde.
Daarnaast heb je een altijd een meetwaarde en gecorrigeerde waarde (luchtdruk etc) op je meting staan.
Ter vergelijking heb ik de gecorrigeerde waardes aangehouden.
Allemaal in een tijdsbestek van 2 uurtjes.
En de meter / rijder was ook steeds hetzelfde.
Daarnaast heb je een altijd een meetwaarde en gecorrigeerde waarde (luchtdruk etc) op je meting staan.
Ter vergelijking heb ik de gecorrigeerde waardes aangehouden.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!