sfi vervanger c20xe

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
buddy013
Fanatieke Poster
Berichten: 216
Lid geworden op: 25-01-2012 15:29

sfi vervanger c20xe

#1 Bericht door buddy013 » 25-02-2012 12:00

nou zat ik opel forum te snuffellen , en daar kwam ik een topic tegen waar iemand zijn nieuw model sfi vervanger verkoop..
daar werd op gereageert dat die slecht verkopen omdat je daar pk's mee verliest..

10pk ten opzichte van het oude type sfi vervanger.. dyno bewezen ..?
hoe denken jullie hierover??

dit topic
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=162524

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 25-02-2012 17:03

ik vertrouw de uitspraak van basgsi
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#3 Bericht door Corsa_GSi » 26-02-2012 11:31

Meten is en blijft weten!

Zolang iedereen alleen maar roept, dan weten we niets.
Het wacht is op iemand die zijn auto op een goede rollenbank zet.
En deze vervolgens test met:
_ standaard SFI inlaat
_ bolletje / SFI vervanger
_ 2de type SFI vervanger

Maar goed dat is mijn mening :D
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#4 Bericht door freek corsa » 26-02-2012 11:56

Dat klinkt als een opdracht ;)
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

leroy
Fanatieke Poster
Berichten: 312
Lid geworden op: 11-01-2011 20:06

#5 Bericht door leroy » 26-02-2012 12:10

het is best aannemelijk dat het oude meer opbrengt die loopt wel mooi over op het gehele gasklephuis

maar het nieuwere typen gooit de luchtstroom recht op de gasklep

Denk dat het gewoon op een bank bewezen moet worden
Naast wie heb daar zin in

EKadett
Fanatieke Poster
Berichten: 140
Lid geworden op: 12-01-2012 21:49

#6 Bericht door EKadett » 28-02-2012 21:29

En is die zogenaamde pk winst met open filter, inleg filter of standaard filter? Je weet wat ik bedoel haha
Drive like you stole it

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#7 Bericht door Corsa_GSi » 01-03-2012 21:15

Nou daar kan ik best wat over vertellen, alleen ben ik helaas de vermogensuitdraaien kwijt. :?

Gemeten met een getuned X16XE blok.
(Dbilas TB's, 262 graden nokkenassen, Dbilas rollenbank chip, Powerboost valve, Supersprintspaghetti, geen kat, Botter groep A en vast nog wat spul dat ik vergeten ben) 8)

Kan je zeggen dat een Open luchtfilter (K&N 57i) vermogens verlies opleverde tov de andere oplossingen.

* K&N 57i
* Standaard airbox met standaard filter
* Standaard airbox met K&N inlegfilter
* Green Twister
* Dbilas Flowmaster + Flowpipe systeem

Uit eindelijk zag je tussen alles verschil natuurlijk, maar het meest op vallend was als nog het verschil tussen de Green Twister en het Dbilas systeem.
Dat was nog zo'n 8 pk!!

Maar goed dan zit je wel in de 7000+ toeren regionen die je normaal niet haalt met een standaard X16XE (redline op zo'n 6500).
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#8 Bericht door prs » 01-03-2012 21:19

maar was dat ook allemaal op dezelfde bank met dezelfde temperaturen/luchtdruk? dit kan natuurlijk al enkele pk's schelen ;)

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#9 Bericht door Corsa_GSi » 02-03-2012 10:47

Natuurlijk was dat op dezelfde bank.
Allemaal in een tijdsbestek van 2 uurtjes.
En de meter / rijder was ook steeds hetzelfde.

Daarnaast heb je een altijd een meetwaarde en gecorrigeerde waarde (luchtdruk etc) op je meting staan.
Ter vergelijking heb ik de gecorrigeerde waardes aangehouden.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”