launch control

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
Johan Rijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-09-2012 22:22

launch control

#1 Bericht door Johan Rijs » 29-09-2012 11:56

Wat heb ik allemaal nodig voor launch control op een c20xe
Ik wil inprinciepe alles van msd
Msd 2 step en wat moet er nog meer bij en hoe sluit je dit aan?

Mvg Johan

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#2 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 29-09-2012 19:23

mahem heeft hier mee gereden op c20xe aka joop
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#3 Bericht door max » 11-10-2012 10:57

Is eigelijk zeer makkelijk, gewoon de instucties van MSD volgen en dan werkt het allemaal perfect. Met chips stel je het toerental wat je wilt begrenzen in.

Niet voor autos met een Katalysator!!!! Je verbrandt die namelijk.

Ik had het samen met een koppelingsschakelaar. Daardoor kon ik al volgas geven (in de toerenbegrenzer, geeft een machinegeweer geluid en vlammen) en moest ik bij groen alleen de koppeling laten schieten. Door die schalekaar werd je begrenzer uitgeschakelt en het begrenste toerental vrij gegeven.
Daarbij van Conrad nog een 2e kastje ertussen gebouwd zodat hij bij de volgende keer koppelen niet gelijk weer de begrenzer erin gooide.

Hoewel je zonder dat 2e kastje manier ook volgas kunt schakelen, je blijft dan op volgas en je trapt je koppelingspedaal in. Toerenbegrenzer schakelt in (ontsteking uit), je schakelt, en bij het opkomen van de koppeling schakelt je ontsteking weer in. Geeft ook een luide knal in de uitlaat en een steekvlam daar je onverbrande brandstof in de uitlaat wordt verbrand.

Echter verwacht geen wonderen, als je nu al wielspin hebt bij het wegrijden bij verhoogt toerental blijft dat. Ik reed met sper en drag-slicks daardoor ging dat erg goed.
Het is niets anders als een toerentalbegrenzer via je ontsteking.
Ook kun je met de MSD 6AL samen met RPM activators goed lachgas mee aan en uit schakelen op gewenste toerentallen.
Verder is het leuk speelgoed om mooie knallen en vlammen mee te maken :D

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#4 Bericht door Gonzo » 11-10-2012 11:35

Hey Max,

is dit ook een beetje te doen op een c20ne? En wat heb ik er dan precies voor nodig?

Ik vind het erg leuk speelgoed namelijk :D
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#5 Bericht door max » 11-10-2012 13:46

Met een MSD 6AL en een 2 step modulator heb je alles wat je nodig hebt om alles aan het werk te krijgen. daarbij dan nog een microschakelaar, drukknop en wat bedrading.

Dag mee aan de gang en je hebt alles bij elkaar en werkend.

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#6 Bericht door Gonzo » 11-10-2012 15:30

HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#7 Bericht door max » 15-10-2012 13:11

Ja, dat gaat daarmee prima werken.

Ik heb nog met een oudere 6AL module gewerkt, daarbij moest ik dan een losse 2 step monteren.

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#8 Bericht door corsa16v » 13-02-2013 12:56

max schreef:Is eigelijk zeer makkelijk, gewoon de instucties van MSD volgen en dan werkt het allemaal perfect. Met chips stel je het toerental wat je wilt begrenzen in.

Niet voor autos met een Katalysator!!!! Je verbrandt die namelijk.

Ik had het samen met een koppelingsschakelaar. Daardoor kon ik al volgas geven (in de toerenbegrenzer, geeft een machinegeweer geluid en vlammen) en moest ik bij groen alleen de koppeling laten schieten. Door die schalekaar werd je begrenzer uitgeschakelt en het begrenste toerental vrij gegeven.
Daarbij van Conrad nog een 2e kastje ertussen gebouwd zodat hij bij de volgende keer koppelen niet gelijk weer de begrenzer erin gooide.

Hoewel je zonder dat 2e kastje manier ook volgas kunt schakelen, je blijft dan op volgas en je trapt je koppelingspedaal in. Toerenbegrenzer schakelt in (ontsteking uit), je schakelt, en bij het opkomen van de koppeling schakelt je ontsteking weer in. Geeft ook een luide knal in de uitlaat en een steekvlam daar je onverbrande brandstof in de uitlaat wordt verbrand.

Echter verwacht geen wonderen, als je nu al wielspin hebt bij het wegrijden bij verhoogt toerental blijft dat. Ik reed met sper en drag-slicks daardoor ging dat erg goed.
Het is niets anders als een toerentalbegrenzer via je ontsteking.
Ook kun je met de MSD 6AL samen met RPM activators goed lachgas mee aan en uit schakelen op gewenste toerentallen.
Verder is het leuk speelgoed om mooie knallen en vlammen mee te maken :D
Dat met die koppelingsschakelaar en je toerenbegrenser inschakelt(onsteking uit) hoe sluit je dat dan aan?
Want me eindbegrenser ligt op 7000 toeren maar dan klapt hij niet meer, heel af en toe met doorschakelen maar dit is sporadisch.

Ook als ik me starttoerental hoger zet dan 4000 toeren klapt hij niet meer alleen maar geroffel. Dus hoe klapt hij dan als je een koppelingsschakelaar maakt met doorschakelen?
LEICHTBAU MOTORSPORT

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#9 Bericht door max » 14-02-2013 10:50

hoe heb je dat starttoerental nu geschakelt?
Doe je dat met een schakellaar/knop op je stuur?

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#10 Bericht door corsa16v » 14-02-2013 17:14

Knop op de pook.
LEICHTBAU MOTORSPORT

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”