launch control
Moderator: freek corsa
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 02-01-2010 19:59
Ik begrijp wel hoe ik het aan moet sluiten maar wou meer weten waarom hij bij jou klapt met overschakelen? Dat zou ik graag willen. Ik bedoel er is toch geen verschil in het aansluiten van je begrenser/onsteking uitschakelen? En je had het over een kastje van conrad waar dient deze voor?
LEICHTBAU MOTORSPORT
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Als je de ontsteking uit zet is er geen vonk.
Als je de onsteking verlaat, dan heb je verbranding in de uitlaat.
Een combinatie van die twee zorgt voor dikke klappen.
Dat is wat ik gebruik als A.L.S. (anti lag system).
Een voorbeeld:
5 van de 7 vonken weg laten en de vonken die wel plaats vinden, die verlaten met 20 graden.
Daarnaast heb ik een hard rev. limiter op een gewenst toerental.
Als je de onsteking verlaat, dan heb je verbranding in de uitlaat.
Een combinatie van die twee zorgt voor dikke klappen.
Dat is wat ik gebruik als A.L.S. (anti lag system).
Een voorbeeld:
5 van de 7 vonken weg laten en de vonken die wel plaats vinden, die verlaten met 20 graden.
Daarnaast heb ik een hard rev. limiter op een gewenst toerental.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 02-01-2010 19:59
Maar ik heb msd, dus zou het graag daarmee werkend krijgen. Misschien leg ik het verkeerd uit maar hoe ik het lees met msd sluit je het aan op je launch control en gebruik je je begrenser om door te schakelen, dezelfde begrenser als je launch control die veel lager zit dan je eindtoerental waardoor hij sowieso niet gaat klappen maar gewoon zal smoren met overschakelen en hoe schakel je dan je onsteking uit.
Want naar mijn weten werkt je begrenser launchcontrol bijv. afgesteld op 3000 toeren alleen als je bij dat toerental in de buurt komt. Hij begrensd hem als je opbouwt naar 3000 toeren en als je er overheen gaat en je activeerd dan je launchcontrol (wat dan ook gebeurd als je met een microswitch werkt) smoort hij hem spuit wel in en klapt omdat hij bij 3000 toeren weer gaat onsteken. En met overschakelen komt hij nooit bij je launch control begrenser in de buurt.
Want naar mijn weten werkt je begrenser launchcontrol bijv. afgesteld op 3000 toeren alleen als je bij dat toerental in de buurt komt. Hij begrensd hem als je opbouwt naar 3000 toeren en als je er overheen gaat en je activeerd dan je launchcontrol (wat dan ook gebeurd als je met een microswitch werkt) smoort hij hem spuit wel in en klapt omdat hij bij 3000 toeren weer gaat onsteken. En met overschakelen komt hij nooit bij je launch control begrenser in de buurt.
LEICHTBAU MOTORSPORT
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Ik had alleen de msd 6al en een 2 step.
Door mijn voet op het gas te houden bleef hij mooi inspuiten en bij het intrappen van de koppeling gooide hij de ontsteking uit. Uitlaat liep vol met brandstof en bij het opkomen van de koppeling begon hij weer te ontsteken. Dat gaf bij mij bijna iedere keer een knal in de uitlaat. Dit was dus als ik volgas in de maximale toeren overschakelde. Halfgas gebeurde er niets.
Als je hem echt wilt laten knallen. Zet hem maar in zijn vrij, geef maar vol gas, houd je voet op het gas en gooi de begrenzer er in (knop drukken). Laat nu je knop los net voor hij bij het in toeren zakkend het te begrenzen launch toerental bereikt. Dan knalt hij het hardst.
Zo klonk dat bij mij in mijn TR
http://m.youtube.com/watch?v=FKSRLE_r-38
Door mijn voet op het gas te houden bleef hij mooi inspuiten en bij het intrappen van de koppeling gooide hij de ontsteking uit. Uitlaat liep vol met brandstof en bij het opkomen van de koppeling begon hij weer te ontsteken. Dat gaf bij mij bijna iedere keer een knal in de uitlaat. Dit was dus als ik volgas in de maximale toeren overschakelde. Halfgas gebeurde er niets.
Als je hem echt wilt laten knallen. Zet hem maar in zijn vrij, geef maar vol gas, houd je voet op het gas en gooi de begrenzer er in (knop drukken). Laat nu je knop los net voor hij bij het in toeren zakkend het te begrenzen launch toerental bereikt. Dan knalt hij het hardst.
Zo klonk dat bij mij in mijn TR
http://m.youtube.com/watch?v=FKSRLE_r-38
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 02-01-2010 19:59
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
?
Juist wel, je originele begrenzer slaat in bij 6800.
Als je overschakelt van bv 2 naar 3 en je houd je voet op het gas gebeurt het volgende.
Je bent bij 6700 toeren in de 2
Trapt je koppeling in, je 3000 begrenzer gaat aan, je houd echter je voet op het gas (volgas). Dan valt je motor in toeren terug want je ontsteking is uit.
Je schakelt van 2-3.
Je motor zakt nog steeds in toeren en je hebt nog steeds je voet op het gas (volgas). Toerental is nog boven de 3000.
Nu laat je de koppeling weer opkomen en daarmee schakel je de 3000 begrenzer uit.
Knal!!! Want je ontsteking is weer aan en verbrandt de benzine die in de tussentijd in uitlaat gestroomd is.
Die knallen komen altijd als je de koppeling weer op laat komen.
Juist wel, je originele begrenzer slaat in bij 6800.
Als je overschakelt van bv 2 naar 3 en je houd je voet op het gas gebeurt het volgende.
Je bent bij 6700 toeren in de 2
Trapt je koppeling in, je 3000 begrenzer gaat aan, je houd echter je voet op het gas (volgas). Dan valt je motor in toeren terug want je ontsteking is uit.
Je schakelt van 2-3.
Je motor zakt nog steeds in toeren en je hebt nog steeds je voet op het gas (volgas). Toerental is nog boven de 3000.
Nu laat je de koppeling weer opkomen en daarmee schakel je de 3000 begrenzer uit.
Knal!!! Want je ontsteking is weer aan en verbrandt de benzine die in de tussentijd in uitlaat gestroomd is.
Die knallen komen altijd als je de koppeling weer op laat komen.