Ombouw c20xe in kadett d

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
felix
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-06-2012 16:38

Ombouw c20xe in kadett d

#1 Bericht door felix » 15-10-2012 20:00

Heeft er iemand een ombouwbeschrijving voor c20xe in kadett D?
Of de punten waar je moet op letten.

Wat ik al weet en heb :
Motorsteun rechtsvoor van kadett e 16V
Benzinetank van kadett d GTE
achteras van GSI met schijfremmen
schroefkit KW met toplagers van kadett d
benzineleidingen 8mm van astra f 16V (maar weet niet of deze passen/nodig zijn)
Een verse C20xe met F20 boite :-D
Groep a uitlaat

Met de achterste motorsteun was ook iets, maar weet niet juist meer wat (zelfde spacer als corsa a?)
Moeten er ook aanpassingen aan de boite gebeuren om niet te raken met chassis?
Aanpassingen aan chassis, buil slaan?

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#2 Bericht door CORSA2L16VALVE » 15-10-2012 20:09

als je de steunen hebt van de D kadett en van die kadett E dan kom je er al.


is makkelijker als bij een corsa. Ik weet nimmer welke bij wat maar je hebt niks speciaal nodig voor deze ombouw. Alleen toplagers omzetten geloof ik.

wokkel
Fanatieke Poster
Berichten: 408
Lid geworden op: 20-05-2012 18:18

#3 Bericht door wokkel » 15-10-2012 20:16

Klopt een kadett E en D zijn praktisch het zelfde. Alleen de toplagers van de veerpoten zijn anders.

En ik weet niet of je een D hebt met injectie? Anders moet je er een injectie tank voor scoren ;)
Kadett C1 Coupe B230FK - project
Corsa A TR 2.0 16V - daily bitch

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#4 Bericht door CORSA2L16VALVE » 15-10-2012 21:46

wokkel schreef:Klopt een kadett E en D zijn praktisch het zelfde. Alleen de toplagers van de veerpoten zijn anders.

En ik weet niet of je een D hebt met injectie? Anders moet je er een injectie tank voor scoren ;)
hij heeft al een D GTE tank in zen lijstje staan :-D

felix
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-06-2012 16:38

#5 Bericht door felix » 16-10-2012 11:43

Is gewoon een 1200'tje van 83, geen injectie denk ik.

Is projectje van me maat, na met de corsa gereden te hebben gaat ie eindelijk zijn kadett afmaken :p
We dachten dat het wat meer werk zal zijn omdat wel ook andere achteras gaan steken, of is dit ook af te raden schijfremmen op kadett? (Weet dat ik hier op corsa forum zit ;) ).

Vroeger had ik zo'n link met een volledige ombouw met foto's, maar vind hem nergens terug.
Zal er zo-eentje maken terwijl we bezig zijn, handig voor andere mensen, maar alle tips en tricks zijn welkom :)

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#6 Bericht door CORSA2L16VALVE » 16-10-2012 16:23

hou het gewoon op trommels achter en een goei set schijven met een ferrodo DS2500 remblokjes. Remt gek genoeg. Ook een leeggehaalde Kadett D is wat licht op de achteras.

Een kadett D met een 16V is wel niet te vergelijken met een corsa 16V kwa acceleratie.

felix
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-06-2012 16:38

#7 Bericht door felix » 16-10-2012 17:47

ja, zou die 80kg zoveel maken?
Corsa weegt 760kg, kadett 840kg standaard.

Wat is eigenlijk het nadeel van schijfremmen achter?
Kadett komt niet helemaal leeg,
SR interieur en ganse bekleding blijft erin.

Weet wel nog enkele jaren geleden met kadett d c20ne gereden, en vorige eigenaar had daar ook schijven opgestoken en het reservewiel uitsparing volgegoten met cement, waarom??

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#8 Bericht door Jurgen » 16-10-2012 19:06

Doordat de corsa erg licht is achter is de achterkant vaak overberemd dan, vooral als je er een circuitauto bijvoorbeeld van maakt door alles eruit te halen wat niet nodig is. Dan blokkeren de achterwielen en komt de achterkant voorbij. Je zou het wel kunnen doen, maar dan moet je er een regelaar tussen doen en laten afstellen op een remmenbank ofzo.

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#9 Bericht door CORSA2L16VALVE » 16-10-2012 20:18

wielen achter blokkeren te snel omdat er te weinig gewicht zit op de achteras. en dat wil je echt ni meemaken tegen 150 in een noodstop. Ofwel moet je een rembegrenzer steken... maar da is allemaal weggegooid geld omdat de trommels achter het zeer goed doen qua remverdeling

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#10 Bericht door freek corsa » 16-10-2012 21:37

CORSA2L16VALVE schreef:wielen achter blokkeren te snel omdat er te weinig gewicht zit op de achteras. en dat wil je echt ni meemaken tegen 150 in een noodstop. Ofwel moet je een rembegrenzer steken... maar da is allemaal weggegooid geld omdat de trommels achter het zeer goed doen qua remverdeling
Ik heb het meegemaakt met 220 km/h :cry: :o
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”