Ombouw c20xe in kadett d

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#11 Bericht door freek corsa » 16-10-2012 23:14

Ik heb direct diezelfde dag de achteras terug gewisseld naar trommels
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#12 Bericht door Corsa_GSi » 17-10-2012 09:20

OP een B Corsa heb ik het ook mee gemaakt.

Setup toen:
Corsa rembekrachtiger en hoofdremcilinder
3/20 verdelers (naar achteren, heb met en zonder gereden)
Corsa B last afhankelijke remdrukverdeler op de achteras
Calibra 2.0 16v klauwen en schijven voor
Vectra A 2.0 16v klauwen en schijven achter
M-Tech ombouwset

Setup nu:
Kadett GSi 2.0 8v rembekrachtiger EN hoofdremcilinder
3/40 verdelers (naar achteren)
Corsa B last afhankelijke remdrukverdeler op de achteras
Calibra 2.0 16v klauwen en schijven voor
Vectra A 2.0 16v klauwen en schijven achter
M-Tech ombouwset

Met de eerste setup zonder 3/20 verdeler kwam de achterkant bij vol remmen je voorbij.
Daarna de door Mtech aangeraden 3/20 dingen er tussen iets beter, maar super was het niet.

Daarna alles omgebouwd naar Kadett met uizonderring van de Corsa B lastafhankelijke verdeler op de achteras.

Dit remt echt super!!

Maar de handrem is nog steeds niet wat het moet zijn.

Dus als ik het nog een keer zou moeten doen zo'n ombouw, dan zou ik het NIET doen!!
Dat laatste is wel relatief, tot 300pk ben ik van overtuigd dat de trommels achter gewoon zijn werk goed doen, zolang de hoofdremcilinder upgrade en de klauwen aan de voorzijde.

Let er op dat mijn gewichts verdeling op dit moment:
660 kg vooras
330 kg achteras
1010 kg kenteken totaal
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

felix
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-06-2012 16:38

#13 Bericht door felix » 21-10-2012 14:33

Nog een vraagje,

wat zou er moeten gebeuren met het schakelmechanisme?
Van de kadett loopt deze onder de auto door, kan deze nog worden gebruikt, of dient er een andere genomen te worden?
(of gewoon mechanisme omwisselen zoals bij corsa?)
Zou achterste motorsteun spacerkit zelfde zijn als corsa a?

Grtz

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#14 Bericht door CORSA2L16VALVE » 21-10-2012 21:18

rechtstreeks naar de bak moet niks aan aangepast worden.

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”