Ik heb direct diezelfde dag de achteras terug gewisseld naar trommels
Ombouw c20xe in kadett d
Moderator: freek corsa
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07
OP een B Corsa heb ik het ook mee gemaakt.
Setup toen:
Corsa rembekrachtiger en hoofdremcilinder
3/20 verdelers (naar achteren, heb met en zonder gereden)
Corsa B last afhankelijke remdrukverdeler op de achteras
Calibra 2.0 16v klauwen en schijven voor
Vectra A 2.0 16v klauwen en schijven achter
M-Tech ombouwset
Setup nu:
Kadett GSi 2.0 8v rembekrachtiger EN hoofdremcilinder
3/40 verdelers (naar achteren)
Corsa B last afhankelijke remdrukverdeler op de achteras
Calibra 2.0 16v klauwen en schijven voor
Vectra A 2.0 16v klauwen en schijven achter
M-Tech ombouwset
Met de eerste setup zonder 3/20 verdeler kwam de achterkant bij vol remmen je voorbij.
Daarna de door Mtech aangeraden 3/20 dingen er tussen iets beter, maar super was het niet.
Daarna alles omgebouwd naar Kadett met uizonderring van de Corsa B lastafhankelijke verdeler op de achteras.
Dit remt echt super!!
Maar de handrem is nog steeds niet wat het moet zijn.
Dus als ik het nog een keer zou moeten doen zo'n ombouw, dan zou ik het NIET doen!!
Dat laatste is wel relatief, tot 300pk ben ik van overtuigd dat de trommels achter gewoon zijn werk goed doen, zolang de hoofdremcilinder upgrade en de klauwen aan de voorzijde.
Let er op dat mijn gewichts verdeling op dit moment:
660 kg vooras
330 kg achteras
1010 kg kenteken totaal
Setup toen:
Corsa rembekrachtiger en hoofdremcilinder
3/20 verdelers (naar achteren, heb met en zonder gereden)
Corsa B last afhankelijke remdrukverdeler op de achteras
Calibra 2.0 16v klauwen en schijven voor
Vectra A 2.0 16v klauwen en schijven achter
M-Tech ombouwset
Setup nu:
Kadett GSi 2.0 8v rembekrachtiger EN hoofdremcilinder
3/40 verdelers (naar achteren)
Corsa B last afhankelijke remdrukverdeler op de achteras
Calibra 2.0 16v klauwen en schijven voor
Vectra A 2.0 16v klauwen en schijven achter
M-Tech ombouwset
Met de eerste setup zonder 3/20 verdeler kwam de achterkant bij vol remmen je voorbij.
Daarna de door Mtech aangeraden 3/20 dingen er tussen iets beter, maar super was het niet.
Daarna alles omgebouwd naar Kadett met uizonderring van de Corsa B lastafhankelijke verdeler op de achteras.
Dit remt echt super!!
Maar de handrem is nog steeds niet wat het moet zijn.
Dus als ik het nog een keer zou moeten doen zo'n ombouw, dan zou ik het NIET doen!!
Dat laatste is wel relatief, tot 300pk ben ik van overtuigd dat de trommels achter gewoon zijn werk goed doen, zolang de hoofdremcilinder upgrade en de klauwen aan de voorzijde.
Let er op dat mijn gewichts verdeling op dit moment:
660 kg vooras
330 kg achteras
1010 kg kenteken totaal
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 21-06-2012 16:38
Nog een vraagje,
wat zou er moeten gebeuren met het schakelmechanisme?
Van de kadett loopt deze onder de auto door, kan deze nog worden gebruikt, of dient er een andere genomen te worden?
(of gewoon mechanisme omwisselen zoals bij corsa?)
Zou achterste motorsteun spacerkit zelfde zijn als corsa a?
Grtz
wat zou er moeten gebeuren met het schakelmechanisme?
Van de kadett loopt deze onder de auto door, kan deze nog worden gebruikt, of dient er een andere genomen te worden?
(of gewoon mechanisme omwisselen zoals bij corsa?)
Zou achterste motorsteun spacerkit zelfde zijn als corsa a?
Grtz
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59