waarom een gsi tank bij c20xe ombouw?
Moderator: freek corsa
-
- Forum junkie
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 30-06-2009 19:09
waarom een gsi tank bij c20xe ombouw?
ik zat zaterdag eens mijn gsi tank te vergelijken met mijn orginele tank. nu vroeg ik mijn eigen af waarom je nu perse een gsi tank nodig hebt voor een ombouw?(ja een 1.2/1.4 injectie tank past ook, maar daar gaat het nu ff niet om)
beide tanken hebben een aanvoer/retour aansluiting. beide ook op dezelfde plek. bij de gsi tank is de aanvoer iets dikker(12mm), orginele tank (8mm?). deze leidingen gaan vanaf de pomp over op 8mm
ik vraag me dus af of die paar mm verschil voor de pomp nou echt wat uitmaken? aangezien bij de orginele tank de aanvoer aansluiting even dik is als de leiding die erachter zit..?
bij bijvoorbeeld een manta pakken ze namelijk ook gewoon een carb. tank en lassen er een retour aansluiting op en dat werkt ook prima..
wie kan mij eens uitleggen hoe dat zit, of heeft het al eens geprobeerd met een orginele tank?
beide tanken hebben een aanvoer/retour aansluiting. beide ook op dezelfde plek. bij de gsi tank is de aanvoer iets dikker(12mm), orginele tank (8mm?). deze leidingen gaan vanaf de pomp over op 8mm
ik vraag me dus af of die paar mm verschil voor de pomp nou echt wat uitmaken? aangezien bij de orginele tank de aanvoer aansluiting even dik is als de leiding die erachter zit..?
bij bijvoorbeeld een manta pakken ze namelijk ook gewoon een carb. tank en lassen er een retour aansluiting op en dat werkt ook prima..
wie kan mij eens uitleggen hoe dat zit, of heeft het al eens geprobeerd met een orginele tank?
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
ik heb voor mijn inbouw een 1.4i tank liggen . hier heb ik een astra 1.8 16V gsi pomp in gezet en deze heeft een 8mm aansluiting .
retour is ook een 8 mm aansluiting . Ik heb dus alleen een extra aansluiting waar normaal gesproken de aanzuiging zat in combinatie met een externe pomp . ( deze ga ik nog afsluiten )
Enige verschil dat ik weet zit tussen een carb. tank en een inj. tank en dat zit in de anti klots schotten in een injectietank waardoor er altijd brandstof bij de pomp aanwezig blijft en dus niet droog kan komen te staan . carb. tank heeft geen pomp in of bij de tank en heeft dit dus niet nodig .
retour is ook een 8 mm aansluiting . Ik heb dus alleen een extra aansluiting waar normaal gesproken de aanzuiging zat in combinatie met een externe pomp . ( deze ga ik nog afsluiten )
Enige verschil dat ik weet zit tussen een carb. tank en een inj. tank en dat zit in de anti klots schotten in een injectietank waardoor er altijd brandstof bij de pomp aanwezig blijft en dus niet droog kan komen te staan . carb. tank heeft geen pomp in of bij de tank en heeft dit dus niet nodig .
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
In de bochten valt een injectie motor uit als de tank meer dan half leeg is.
Daarom een tank van een injectie auto gebruiken.
Daarom een tank van een injectie auto gebruiken.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 21-06-2012 16:38
Ik rij met een originele 1200 tank, met de pomp van een astra 16V erin.
zelf de leidingen waren toevoer en retour 8mm, zelfde als astra.
Wel het rubberen gedeelte vernieuwd.
Heb hem nu al 3x volledig leeg gereden (500km) en geen problemen met uitvallen stotteren of dergelijke
(en hopelijk krijg ik die nu ook niet :p)
zelf de leidingen waren toevoer en retour 8mm, zelfde als astra.
Wel het rubberen gedeelte vernieuwd.
Heb hem nu al 3x volledig leeg gereden (500km) en geen problemen met uitvallen stotteren of dergelijke
(en hopelijk krijg ik die nu ook niet :p)
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24-09-2010 19:54
injectie is voldoende inderdaad, daar zitten schotten in, maar in mn kadett rij ik met de originele carb tank, als je inderdaad nog maar een halve tank of minder hebt en je gooit m hard de bocht in krijgt je blok de hik.
Ik ga dit oplossen door er een soort buffertankje tussen te zetten, denk dat het dan ook opgelost is.
Ik ga dit oplossen door er een soort buffertankje tussen te zetten, denk dat het dan ook opgelost is.
opel
-
- Starter
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27-06-2012 11:19
Ik heb momenteel twee tanks liggen in van een 1.2i of een 1.6 gsi tank.
Bij de 1.2i zit de pomp in de tank als ik het goed begrijp, en bij de 1.6 gsi moet er een externe pomp aan.
Het liefst zou ik de 1.6 gsi tank monteren, echter waar moet je de pomp "hangen". Is hier standaard een plaats voor of kan je dit zelf kiezen?
Bij de 1.2i tank moet er als ik het goed begrijp een pomp van bijvoorbeeld in astra gsi in?
Qau schotten maakt het niks uit want zijn allebei origineel injectie tanks. En de leiding diameter gaat denk ik ook niet echt problemen opleveren.
Bij de 1.2i zit de pomp in de tank als ik het goed begrijp, en bij de 1.6 gsi moet er een externe pomp aan.
Het liefst zou ik de 1.6 gsi tank monteren, echter waar moet je de pomp "hangen". Is hier standaard een plaats voor of kan je dit zelf kiezen?
Bij de 1.2i tank moet er als ik het goed begrijp een pomp van bijvoorbeeld in astra gsi in?
Qau schotten maakt het niks uit want zijn allebei origineel injectie tanks. En de leiding diameter gaat denk ik ook niet echt problemen opleveren.
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Origineel bij een 1.6 GSI corsa A hangt de brandstofpomp onder de rechter achter chassisbalk.
Ik heb de pomp naast het brandstoffilter gehangen.
Ik heb de pomp naast het brandstoffilter gehangen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 28-11-2012 09:52