c20xe opbouw voor auto/sport/cross

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

c20xe opbouw voor auto/sport/cross

#1 Bericht door prs » 30-12-2012 01:56

ik wil op mijn corsa c20xe zo min mogelijk dat kapot kan(autocross style ftw!). nu ben ik aan het kijken wat er allemaal weg kan aan koelslangen en overbodige rotzooi. orgineel is het koelsysteem als volgt:

tekening 1:

Afbeelding

nu ga ik de auto dagelijks gebruiken :eek: maar om comfort geef niet zo heel veel! enigste voorwaarde is wel dat ik gewoon naar bv. bittburg,zandvoort,spa,assen enz. kan rijden. dat het hok oncomfortabel is(geen vering, luide uitlaat, TE laag, enigste raam dat open kan is door een klein schuifje van 20cm(lexaan ftw!) ,keiharde poly stoel, pu bussen, volgegoten motorsteunen) dat boeit me niet. ik wil gewoon zo min mogelijk onderdelen op de motor hebben. de kachelslangen heb ik bij mijn 1.0 gelijk doorverbonden dus een werkende kachel heb ik al nooit gehad.

nu heb ik al vaker gezien dat de thermostaat eruit word gehaald zodat je slang 1(tekening 1) naar je kvs potje af kan doppen. de doorstroming van je koelwater loopt dan gewoon door je thermostaat ipv. je verwarming.
nu heb ik geen verwarming, dus een open thermostaat lijkt me geen probleem? de beide temp sensoren voor de ecu worden hier immers niet door verstoord of heeft iemand daar een ander idee over?

het koelvloeistoftankje wordt ook verwijderd. de tank word vervangen voor:

Afbeelding

dat is een inline fillercap en word vaak gemonteerd door de heren die met bv. een amerikaan rijden of door de jappen mannen(die hebben vaak geen kvs reservoir)
en geplaast tussen de thermostaat en de radiateur

Afbeelding


dingen zoals gasklep verwarming enz. hoef ik ook allemaal niet. nu ben ik opzoek naar mensen die mijn barry®- tekening(de laatste tekening) aanvullen en aanpassen zodat ik volgende week mijn blokje op kan bouwen! met zo min mogelijk rotzooi!

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#2 Bericht door Corsa_GSi » 30-12-2012 12:53

http://www.txautosport.co.uk/stainless- ... -251-p.asp

Deze kan je kopen ipv de standaard plastic versie, dus een deel van je tekening klopt al en heb je nog een slang minder.

(Kan korting krijgen bij die gast, stuur me maar een PB).
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Noordpoolgsi
Fanatieke Poster
Berichten: 67
Lid geworden op: 04-01-2012 23:11

#3 Bericht door Noordpoolgsi » 30-12-2012 14:15

dat wat je omcirkeld hebt met ''afdoppen'' NIET DOEN dit is een doorlopent waterkanaal vanuit de kop.

Gwoon slang er aan en naar de plastic buis doorverbinden wie onder inlaatspruitstuk zit !!

NIET AFDOPPEN :!: :!:
Kadett e 2.0 16v 235pk 263nm (crossss)
Vectra b2 x25xe
Astra .... zonder motor :P

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#4 Bericht door prs » 30-12-2012 15:15

Noordpoolgsi schreef:dat wat je omcirkeld hebt met ''afdoppen'' NIET DOEN dit is een doorlopent waterkanaal vanuit de kop.

Gwoon slang er aan en naar de plastic buis doorverbinden wie onder inlaatspruitstuk zit !!

NIET AFDOPPEN :!: :!:
als je de thermostaat eruit haalt, dan loopt het water toch alsnog door de kop heen..?

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#5 Bericht door corsa16v » 30-12-2012 17:59

Als je je thermostaat eruit haalt word je motor nooit goed warm. Thermostaat gaat niet alleen open bij het opwarmen, ook als de motor afkoelt door bijvoorbeeld rijwind kan hij minder water doorlaten om op temperatuur te blijven.
LEICHTBAU MOTORSPORT

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”