Scattershield en Rolkooi info voor dragracers
Moderator: freek corsa
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Volgens de NHRA niet dunner, vraag echter even bij DHRA of ze 3mm ok vinden.
Zelf zou ik hem zo bouwen dat je dan in ieder land zonder problemen kunt kunt rijden. In de UK en Duitsland werken ze naar de NHRA regels.
Je kan voor jezelf zeggen, je moet die platen kompleet rondom vast lassen. Hoe wil je daar dan die 0,18 mm nameten?
Bij buizen kunnen ze met een sonische diktemeter de wanddikte nameten, met een plaat op de bodem gaat dat niet/moeilijk.
Aan de andere kant: hoeveel maakt die 1 mm meer uit qua gewicht, daarbij is het beter voor de stevigheid van je kooi.
Even nagerekend, kom op 0,183 kg per plaat extra. Als dat gewicht een probleem zou zijn dan bouw je een kooi ook niet met 1 diameter buis maar bouw je hem tot op de laatste gram.
Persoonlijk zou ik niet teveel nadenken en voor de 4 mm gaan.
Denk in geval van je eigen veiligheid als een Amerikaan:
BIGGER IS BETTER.
Zelf zou ik hem zo bouwen dat je dan in ieder land zonder problemen kunt kunt rijden. In de UK en Duitsland werken ze naar de NHRA regels.
Je kan voor jezelf zeggen, je moet die platen kompleet rondom vast lassen. Hoe wil je daar dan die 0,18 mm nameten?
Bij buizen kunnen ze met een sonische diktemeter de wanddikte nameten, met een plaat op de bodem gaat dat niet/moeilijk.
Aan de andere kant: hoeveel maakt die 1 mm meer uit qua gewicht, daarbij is het beter voor de stevigheid van je kooi.
Even nagerekend, kom op 0,183 kg per plaat extra. Als dat gewicht een probleem zou zijn dan bouw je een kooi ook niet met 1 diameter buis maar bouw je hem tot op de laatste gram.
Persoonlijk zou ik niet teveel nadenken en voor de 4 mm gaan.
Denk in geval van je eigen veiligheid als een Amerikaan:
BIGGER IS BETTER.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 18-05-2010 19:40
Hoi Servaas,
Heb je misschien een foto waarbij het vliegwielschild gemonteerd is (van bovenaf)
Heb pas wel heel snel een kijkje kunnen nemen, maar, kom ergens niet helemaal uit.
Op onderstaande foto zie ik geen uitsparing voor het motorblok?
Dit zou in mijn ogen wel moeten aangezien het vliegwiel strak tegen de motor aan zit en je aan allebei de kanten van je vliegwiel volgens DHRA 2 cm overhang moet hebben.
Of zie/lees/begrijp ik het verkeerd?
Mvg,
Marco
Heb je misschien een foto waarbij het vliegwielschild gemonteerd is (van bovenaf)
Heb pas wel heel snel een kijkje kunnen nemen, maar, kom ergens niet helemaal uit.
Op onderstaande foto zie ik geen uitsparing voor het motorblok?
Dit zou in mijn ogen wel moeten aangezien het vliegwiel strak tegen de motor aan zit en je aan allebei de kanten van je vliegwiel volgens DHRA 2 cm overhang moet hebben.
Of zie/lees/begrijp ik het verkeerd?
Mvg,
Marco
Corsa_GSi schreef:
Dit is de degene die Marcel en ik hebben, wordt gemaakt door www.lachgasvullen.nl
En dat er halve antwoorden worden gegeven klopt wel.
Je wilt niet weten hoe vaak ik dingen heb moeten vragen om een goede te kooi te kunnen bestellen. :P
Ja en dat zit ik bij de DHRA Timingcrew en dan nog is het onduidelijk hoe alles moet, maar dat komt ook door de Amerikanen die alles in inches en SFI regels verwerken!!
Komt er op neer dat een stalen Wiechers rolkooi minimaal goed is tot 10 sec. en misschien 8.5 sec., alleen moet je wel een materiaal certificaat erbij kopen.
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07
Dat is een goede Novat, ik heb het nooit na gemeten.
Binnenkort zal ik even goede foto's maken en posten.
Ben nu druk bezig het vliegwiel weer DHRA proof te krijgen ivm het stuk dat we eraf geslepen hebben om de downpipe te kunnen maken.
Als dat gelukt is dan kan het onderste deel ook eindelijk gemonteerd worden.
Maar goed dit vliegwielschild is gemaakt door een keurmeester van de DHRA, dus ga ervanuit dat het volgens de regels klopt.
(Maar goed je weet: Assumption is the mother of all fuck-ups). 8)
Binnenkort zal ik even goede foto's maken en posten.
Ben nu druk bezig het vliegwiel weer DHRA proof te krijgen ivm het stuk dat we eraf geslepen hebben om de downpipe te kunnen maken.
Als dat gelukt is dan kan het onderste deel ook eindelijk gemonteerd worden.
Maar goed dit vliegwielschild is gemaakt door een keurmeester van de DHRA, dus ga ervanuit dat het volgens de regels klopt.
(Maar goed je weet: Assumption is the mother of all fuck-ups). 8)
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Corsa_GSi schreef:Dat is een goede Novat, ik heb het nooit na gemeten.
Binnenkort zal ik even goede foto's maken en posten.
Ben nu druk bezig het vliegwielschild weer DHRA proof te krijgen ivm het stuk dat we eraf geslepen hebben om de downpipe te kunnen maken.
Als dat gelukt is dan kan het onderste deel ook eindelijk gemonteerd worden.
Maar goed dit vliegwielschild is gemaakt door een keurmeester van de DHRA, dus ga ervanuit dat het volgens de regels klopt.
(Maar goed je weet: Assumption is the mother of all fuck-ups). 8)
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 18-05-2010 19:40
Ik ga er ook vanuit dat alles bij jou in orde is, ik wil het voor mezelf alleen zeker weten voordat ik mijn eigen schild ga maken.Corsa_GSi schreef:Dat is een goede Novat, ik heb het nooit na gemeten.
Binnenkort zal ik even goede foto's maken en posten.
Ben nu druk bezig het vliegwielschild weer DHRA proof te krijgen ivm het stuk dat we eraf geslepen hebben om de downpipe te kunnen maken.
Als dat gelukt is dan kan het onderste deel ook eindelijk gemonteerd worden.
Maar goed dit vliegwielschild is gemaakt door een keurmeester van de DHRA, dus ga ervanuit dat het volgens de regels klopt.
(Maar goed je weet: Assumption is the mother of all fuck-ups). 8)
Iav de (KP)