Scattershield en Rolkooi info voor dragracers

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#21 Bericht door CORSA2L16VALVE » 13-01-2013 12:56

die 6x6inch platen mogen die ook 3mm zijn

kan enkel 3mm of 4mm bestellen

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#22 Bericht door max » 13-01-2013 22:33

Volgens de NHRA niet dunner, vraag echter even bij DHRA of ze 3mm ok vinden.
Zelf zou ik hem zo bouwen dat je dan in ieder land zonder problemen kunt kunt rijden. In de UK en Duitsland werken ze naar de NHRA regels.

Je kan voor jezelf zeggen, je moet die platen kompleet rondom vast lassen. Hoe wil je daar dan die 0,18 mm nameten?
Bij buizen kunnen ze met een sonische diktemeter de wanddikte nameten, met een plaat op de bodem gaat dat niet/moeilijk.

Aan de andere kant: hoeveel maakt die 1 mm meer uit qua gewicht, daarbij is het beter voor de stevigheid van je kooi.
Even nagerekend, kom op 0,183 kg per plaat extra. Als dat gewicht een probleem zou zijn dan bouw je een kooi ook niet met 1 diameter buis maar bouw je hem tot op de laatste gram.

Persoonlijk zou ik niet teveel nadenken en voor de 4 mm gaan.
Denk in geval van je eigen veiligheid als een Amerikaan:
BIGGER IS BETTER.

Novat
Fanatieke Poster
Berichten: 70
Lid geworden op: 18-05-2010 19:40

#23 Bericht door Novat » 24-03-2014 18:42

Hoi Servaas,

Heb je misschien een foto waarbij het vliegwielschild gemonteerd is (van bovenaf)

Heb pas wel heel snel een kijkje kunnen nemen, maar, kom ergens niet helemaal uit.
Op onderstaande foto zie ik geen uitsparing voor het motorblok?
Dit zou in mijn ogen wel moeten aangezien het vliegwiel strak tegen de motor aan zit en je aan allebei de kanten van je vliegwiel volgens DHRA 2 cm overhang moet hebben.

Of zie/lees/begrijp ik het verkeerd?

Mvg,
Marco
Corsa_GSi schreef:Afbeelding

Dit is de degene die Marcel en ik hebben, wordt gemaakt door www.lachgasvullen.nl

En dat er halve antwoorden worden gegeven klopt wel.
Je wilt niet weten hoe vaak ik dingen heb moeten vragen om een goede te kooi te kunnen bestellen. :P
Ja en dat zit ik bij de DHRA Timingcrew en dan nog is het onduidelijk hoe alles moet, maar dat komt ook door de Amerikanen die alles in inches en SFI regels verwerken!!

Komt er op neer dat een stalen Wiechers rolkooi minimaal goed is tot 10 sec. en misschien 8.5 sec., alleen moet je wel een materiaal certificaat erbij kopen.

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#24 Bericht door Corsa_GSi » 24-03-2014 19:57

Dat is een goede Novat, ik heb het nooit na gemeten.
Binnenkort zal ik even goede foto's maken en posten.
Ben nu druk bezig het vliegwiel weer DHRA proof te krijgen ivm het stuk dat we eraf geslepen hebben om de downpipe te kunnen maken.
Als dat gelukt is dan kan het onderste deel ook eindelijk gemonteerd worden.

Maar goed dit vliegwielschild is gemaakt door een keurmeester van de DHRA, dus ga ervanuit dat het volgens de regels klopt.
(Maar goed je weet: Assumption is the mother of all fuck-ups). 8)
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#25 Bericht door freek corsa » 24-03-2014 21:33

Corsa_GSi schreef:Dat is een goede Novat, ik heb het nooit na gemeten.
Binnenkort zal ik even goede foto's maken en posten.
Ben nu druk bezig het vliegwielschild weer DHRA proof te krijgen ivm het stuk dat we eraf geslepen hebben om de downpipe te kunnen maken.
Als dat gelukt is dan kan het onderste deel ook eindelijk gemonteerd worden.

Maar goed dit vliegwielschild is gemaakt door een keurmeester van de DHRA, dus ga ervanuit dat het volgens de regels klopt.
(Maar goed je weet: Assumption is the mother of all fuck-ups). 8)
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Novat
Fanatieke Poster
Berichten: 70
Lid geworden op: 18-05-2010 19:40

#26 Bericht door Novat » 25-03-2014 17:48

Corsa_GSi schreef:Dat is een goede Novat, ik heb het nooit na gemeten.
Binnenkort zal ik even goede foto's maken en posten.
Ben nu druk bezig het vliegwielschild weer DHRA proof te krijgen ivm het stuk dat we eraf geslepen hebben om de downpipe te kunnen maken.
Als dat gelukt is dan kan het onderste deel ook eindelijk gemonteerd worden.

Maar goed dit vliegwielschild is gemaakt door een keurmeester van de DHRA, dus ga ervanuit dat het volgens de regels klopt.
(Maar goed je weet: Assumption is the mother of all fuck-ups). 8)
Ik ga er ook vanuit dat alles bij jou in orde is, ik wil het voor mezelf alleen zeker weten voordat ik mijn eigen schild ga maken.

Iav de (KP)

Novat
Fanatieke Poster
Berichten: 70
Lid geworden op: 18-05-2010 19:40

#27 Bericht door Novat » 29-03-2014 18:01

Vandaag begonnen met het maken van een vliegwielschild.
Bovenste gedeelte is nu zo goed als af....

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”