Scattershield en Rolkooi info voor dragracers
Moderator: freek corsa
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
Scattershield en Rolkooi info voor dragracers
aangezien ik sonms de indruk heb dat de meeste van DHRA zelf de regels niet of onduidelijk kennen of geen zin hebben om te antwoorden. ga ik het hier ma vragen
hoe breed moet zo een schild zijn en hoe ver mag het van de versnellingsbak af zitten
hoe breed moet zo een schild zijn en hoe ver mag het van de versnellingsbak af zitten
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Forum junkie
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 12-10-2008 14:45
-
- Forum junkie
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 12-10-2008 14:45
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
sebastiaankadettcabriogsi schreef:voor zo ver ik weet zijn de heren van de keuring Gerard Roelofsen en marcel (corsaboy hier prima van op de hoogte)
ding moet meen ik 6.00 mm dik zijn deugdelijk bevestigd en er niet te ver van af zitten. meen dat Freek er 1 heeft miss kan hij een foto maken en posten
heb Ger of facebook maar daar krijg je ook maar halve antwoorden van. Ben het een beetje beu aan het worden. Alles proberen te doen om inorde te zijn maar deugdelijke info geven kunne ze niet.
Heb een paar weken geleden de EN nummers opgezocht voor de buizen voor een rolkooi te maken in mild steel tot 7,5 sec, en erbij gezet dat i ze moest posten op DHRA forum dat iedereen deze makkelijker zou vinden.... (heb dit allemaal opgezocht omdat niemand wist welke buizen het moesten zijn)
Ben daar een paar uur mee bezig geweest. denk je dat deze al ergens op staan
daarmee ben ik niet goed gezind op DHRA. vind nog altijd dat zij ons moeten verder helpen met de regels zodat we later niet opnieuw moeten beginnen. tis allemaal al duur genoeg
-
- Forum junkie
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 12-10-2008 14:45
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Als je dit topic op het DHRA forum had gemaakt, dan had je direct een duidelijk antwoord gekregen denk ik.
Zover ik weet moet het 50mm breed zijn en 8mm dik, maar ik zal de reglementen eens doorkijken.
Zover ik weet moet het 50mm breed zijn en 8mm dik, maar ik zal de reglementen eens doorkijken.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
SE reglement
http://www.dhra.nl/Reglementen/SE_2012.pdf
2.2 Vliegwiel schild
Alle auto’s die op de ¼ mijl een tijd rijden die ligt tussen de 11,99 en 10,00 sec. dienen
een vliegwiel schild aan te brengen met een minimale dikte van 6mm en dit dient
gemaakt te zijn van staal. Een vliegwielschild met SFI spec. 6.1, 6.2 of 6.3 is ook
afdoende. Dit vliegwielschild dient bevestigd te worden aan chassis / motor /
versnellingsbak met minimaal M10 bouten klasse 8.8. Het vliegwielschild mag uit
meerdere delen bestaan. Het vliegwiel dient geheel omsloten te zijn. Het vliegwiel schild
dient 2cm uit te steken van de plaats waar het vliegwiel zich bevind. Alle wankel motoren
met NOS en/of turbo/supercharger sneller dan 9.99 op de ¼ mile, en elk voertuig sneller
dan 226km/h moet zijn voorzien van een vliegwiel welke voldoet aan de SFI Spec 6.1 of
9.1
Zie NHRA General Regulations 2:5, 2:6, 2:9, 2:10.
SLD reglementen:
http://www.dhra.nl/Reglementen/SLD_2012.pdf
http://www.dhra.nl/Reglementen/SE_2012.pdf
2.2 Vliegwiel schild
Alle auto’s die op de ¼ mijl een tijd rijden die ligt tussen de 11,99 en 10,00 sec. dienen
een vliegwiel schild aan te brengen met een minimale dikte van 6mm en dit dient
gemaakt te zijn van staal. Een vliegwielschild met SFI spec. 6.1, 6.2 of 6.3 is ook
afdoende. Dit vliegwielschild dient bevestigd te worden aan chassis / motor /
versnellingsbak met minimaal M10 bouten klasse 8.8. Het vliegwielschild mag uit
meerdere delen bestaan. Het vliegwiel dient geheel omsloten te zijn. Het vliegwiel schild
dient 2cm uit te steken van de plaats waar het vliegwiel zich bevind. Alle wankel motoren
met NOS en/of turbo/supercharger sneller dan 9.99 op de ¼ mile, en elk voertuig sneller
dan 226km/h moet zijn voorzien van een vliegwiel welke voldoet aan de SFI Spec 6.1 of
9.1
Zie NHRA General Regulations 2:5, 2:6, 2:9, 2:10.
SLD reglementen:
http://www.dhra.nl/Reglementen/SLD_2012.pdf
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Zoals ik het heb begrepen moet hij 2cm buiten het vliegwiel uitsteken.
Vandaar mijn antwoord van 5cm breed.
Vandaar mijn antwoord van 5cm breed.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk