dilemma banjobout inlaatspruitstuk

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

dilemma banjobout inlaatspruitstuk

#1 Bericht door crossagek » 15-02-2013 18:16

gister even contact gehad met freek en die heeft me weer even verder geholpen , maar zit toch met een dilemma met betrekking tot de volgende bout welke hier in het spruitstuk zit .

Afbeelding

snapte al niks van het loze stukje aan de bout , maar na advies van freek bleek dit een pijpje te zijn waar een slang op hoort die ik niet thuis kon brengen .

Afbeelding

dus met een klein boortje de opgedroogde olie er uit gehaald tot het niet verder wou .

Afbeelding

maar de boel blijft dicht zitten , net alsof er een klepje in het buisje zit en vanaf de andere kant gezien is dat ook zo .

Afbeelding

Kan iemand mij vertellen of dit een open verbinding moet zijn en of ik dit door kan / moet boren of is er meer aan de hand en kan ik beter op zoek gaan naar een andere bout omdat er wat in zit wat er niet in hoort ??

en als het buisje er al zo uit ziet , moet ik me dan ook zorgen gaan maken over het kleppendeksel waar de slang op zit die naar dit buisje loopt ?? ( dat deze ook verstopt zit in het kleppendeksel ?? )
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#2 Bericht door corsa16v » 15-02-2013 21:16

Is dat niet gewoon een gekalibreerd gaatje, die kan je alleen doorprikken met een paperclip.
LEICHTBAU MOTORSPORT

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#3 Bericht door crossagek » 15-02-2013 22:33

oke , dus ik moet iets minder grof gereedschap gebruiken dan een 3 mm boor :oops:

gaan we morgen even proberen met een paperclip ;)
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#4 Bericht door crossagek » 16-02-2013 11:35

vanmorgen uit het werk meteen geprobeerd om het gaatje door te prikken en het is gelukt met een heel dun inbus sleuteltje ;)
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Tho6
Fanatieke Poster
Berichten: 386
Lid geworden op: 03-04-2011 14:40

#5 Bericht door Tho6 » 16-02-2013 11:48

Puur interesse hoor; maar waar dient hij eigenlijk voor?

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#6 Bericht door corsa16v » 16-02-2013 15:32

Om de carterdampen af te voeren onder de gasklep, hier zit de dunne carterslang op vanaf het kleppendeksel. Gekalibreerde gaatjes slippen vaak dicht, daardoor kan je kleppendeksel pakking ook gaan lekken. Deze kan je evt. ook afdoppen.
LEICHTBAU MOTORSPORT

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”