Hallo allemaal...
Ik heb een probleem met me corsa...
Was van de week naar een vriend gereden wat 5min rijden is,
Motor was nog koud (c20xe) dus rustig aan gereden...
Had hem daar geparkeerd helemaal niks aan de hand...
Ik kom 2 uur later terug en wil naar huis probeer hem te starten hoor ik alleen klik klik
Dus ik heb hem in ze 1 gezet ff geschud toen starte die weer,
Wel moeilijk en rauw liep niej helemaal lekker
Terugweg liep die al te stotteren en te doen en viel uit
Ik hem op de zaak op de brug gezet ruik ik overal benzine
Heeel me olie carter lag er vol mee
Eruit laten lopen verse olie erin bedrading,vonk alles nagekeken
Af en toe slaat die aan loopt die 1/2min (wel rauw) en kapt er weer mee en dan ligt weer heel me olie carter vol benzine...
Wie kent dit probleeeem of weet wat het is...
Ik hooop dat jullie me kunnen helpen!
benzine bij me olie
Moderator: freek corsa
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Er blijft een injector open staan.
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
- De injector zelf is gaar en blijft de hele tijd open staan.
- De aansturing vanuit de ECU is verkeerd doordat er bijvoorbeeld een sensor verkeerde signalen doorgeeft.
- De injector driver in de ECU is kapot en blijft contact maken.
- Er is draad beschadigd die er nu voor zorgt dat er een injector aan de massa ligt, waardoor deze blijft inspuiten.
Kortom, controleer eerst of er 1 injector open blijft staan of dat er meerdere open blijven staan.
Door de motor te starten ontstaat er een groot risico op motorschade.
Dus NIET starten totdat je de oorzaak hebt gevonden en verholpen.
Misschien heb je al pech en zijn de cilinderwanden en lagerschalen al beschadigd.
Succes bij het opsporen van de oorzaak, dit zijn moeilijke problemen om te tackelen.
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
- De injector zelf is gaar en blijft de hele tijd open staan.
- De aansturing vanuit de ECU is verkeerd doordat er bijvoorbeeld een sensor verkeerde signalen doorgeeft.
- De injector driver in de ECU is kapot en blijft contact maken.
- Er is draad beschadigd die er nu voor zorgt dat er een injector aan de massa ligt, waardoor deze blijft inspuiten.
Kortom, controleer eerst of er 1 injector open blijft staan of dat er meerdere open blijven staan.
Door de motor te starten ontstaat er een groot risico op motorschade.
Dus NIET starten totdat je de oorzaak hebt gevonden en verholpen.
Misschien heb je al pech en zijn de cilinderwanden en lagerschalen al beschadigd.
Succes bij het opsporen van de oorzaak, dit zijn moeilijke problemen om te tackelen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk