Sterke Koppelingen

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#11 Bericht door corsa16v » 01-10-2013 18:50

Ik heb die sachs perfomance koppeling ook x2. De een voor me kadett maar die is nog niet af en de andere set voor me corsa. Ik heb 1 plaat over omdat ik alleen de drukgroep gebruik, met een sinterbrons puk 4 puks plaat voor f18bak in me corsa. Ben benieuwd maar het zal vast.goed bevallen.
LEICHTBAU MOTORSPORT

sw16v
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 04-09-2008 18:09

#12 Bericht door sw16v » 04-12-2013 20:26

Hoorde al dat je een andere koppeling had gekocht ja!

ik zelf heb nu een dubbele plaat koppeling gekocht, zal mij benieuwen hoe daar mee te rijden is, maar kan gegarandeerd het koppel straks wel aan.

rij er toch amper mee op straat, en zovaak hoef je nou ook weer niet weg te rijden, volgens eljan die ook met 2plaats set rijdt valt er prima mee weg te komen. volgens mij had hij een helix set.

en als je blokje omgaat knallen of rijden op straat ga je ook niet door de binnenstad rijden waar het gegarandeerd druk is toch?

logisch dat de pedaal slag kleiner word met dubbele plaat en kleinere diafragma.

maargoed wie verwacht er nou een koppeling die een groot vermogen aan kan maar aanvoelt als een originele personen auto koppeling?

ooit eens een dikke exoot gereden?
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile :D (Bitburg 2011)

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#13 Bericht door Corsa_GSi » 04-12-2013 21:18

Jawel SW klopt helemaal.
Eljan heeft er trouwens 1 van AP racing volgens mij.
Ik heb voor een extra versterkte Sachs Performance drukgroep en CCC Motorsport / Sachs Performance 6pad geveerde plaat gekozen, samen met een licht kom vliegwiel.
Dit zou goed moeten zijn tot 650NM.
Alleen moet het spul nog binnenkomen.....
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

sw16v
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 04-09-2008 18:09

#14 Bericht door sw16v » 04-12-2013 21:34

Ik heb in de corsa van eljan gevoeld hoe zijn koppeling voelde en vond hem niet gigantisch zwaar gaan, en dat met kabel bediende koppeling.

en dat is het nadeel een beetje van een standaard diameter drukgroep te versterken dat de diafragma verandert word dus ook je pedaalkracht verandert.

als die goed is voor 650nm moet ie toch een tijdje mee kunnen toch? ;)
wanneer hoop je hem binnen te hebben?


heb nu straks wel een sterke koppeling, nu zal het volgende de geest wel geven.... de f18.. :-D :P :P
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile :D (Bitburg 2011)

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#15 Bericht door Corsa_GSi » 04-12-2013 21:53

Heb die dubbele plaat van Helix in de auto van Ibo gevoeld toen die bij Botter stond.
Dat was echt niet fijn, het was net of de boel niet vrijkwam bij het ontkoppelen enzo en echt een mega zwaar en kort pedaal.

Hopelijk komt die snel.... de plaat staat in back order, de drukgroep en het vliegwiel liggen al klaar.

Wacht er al een tijdje opnamelijk.....
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”