Kabelboom C20XE

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
Corsac20xe
Fanatieke Poster
Berichten: 174
Lid geworden op: 08-05-2009 16:11

Kabelboom C20XE

#1 Bericht door Corsac20xe » 22-05-2009 18:25

Heb sinds enkele dagen mijn donor auto in bezit :D , een Astra F GSI 2.0 16V van 1992 met JAWEL een coscast kop :D. Foto`s van sloop zal ik zsm posten.
De auto is geheel kaal op de motorruimte na, ga ik zometeen aan beginnen ;)
Voordat ik begin toch even een vraag, heeft iemand van jullie foto`s van de kabelboom zoals deze nodig is voor inbouw in de Corsa A3?
Maw, wat kan ik weglaten..... :?:

Alvast bedankt,

Jack

eracoon
Fanatieke Poster
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-04-2009 00:10

Re: Kabelboom C20XE

#2 Bericht door eracoon » 22-05-2009 23:22

Corsac20xe schreef: Maw, wat kan ik weglaten..... :?:
Van kabelbomen heb ik niet zoveel verstand,
Maar wat je kan weglaten is de vectra zelf :D

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#3 Bericht door mayhem » 23-05-2009 01:31

huh? neem de blok kabelboom, en maak de 3 stekkertjes los (2x zwarte, 1x groen).

knip de andere kant van de autokabelboom van de astra, en knip de stekker van je ori motor ook van de motorkabelboom af. dan kleur aan kleur en je hebt een mooie ombouwstekker.

** ik ga ff uit van een a3 niet gsi model
Afbeelding

Corsac20xe
Fanatieke Poster
Berichten: 174
Lid geworden op: 08-05-2009 16:11

#4 Bericht door Corsac20xe » 23-05-2009 14:11

owkeej bedankt, ben er uit :D

P.s nog een vraagje wat is precies het verschil tussen een corsa GSI radiateur en een andere corsa radiateur. maw; waaraan kan ik zien of ik de radiateur van een GSI heb en of ik deze dus voor de C20XE kan gebruiken????

Thanks

Corsac20xe
Fanatieke Poster
Berichten: 174
Lid geworden op: 08-05-2009 16:11

#5 Bericht door Corsac20xe » 23-05-2009 14:26

Wat een vragen allemaal .... maar wat gebeurt er eigenlijk met de orginele ECU van de corsa en de kabelboom die van de orginele ECU naar de motorruimte loopt???? :oops:
Heb een ombouwbeschrijving van M-tech maar er staat hier niets over vermeld... :?

thanks

Bartjuh90
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 01-02-2009 15:13

#6 Bericht door Bartjuh90 » 23-05-2009 17:15

Die moet je in duizend stukjes meppen :D

maw, die heb je niet meer nodig ;)
84'er A1 C14NZ
84'er Caddy mk1
Ktm 525 EXC

Corsac20xe
Fanatieke Poster
Berichten: 174
Lid geworden op: 08-05-2009 16:11

#7 Bericht door Corsac20xe » 23-05-2009 20:02

oke, maar de kabelboom van de ecu naar de motorruimte....??? Welke steckers van die kabelboom moet ik nog gebruiken, ik wil er niet te veel uitgooien ;)
en owja hoe herken ik een GSI radiateur?

Groete, Jack

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#8 Bericht door mayhem » 23-05-2009 22:24

gsi rad is breder. is om precies te zijn net zo breed als een 2.0 kadett radiateur, enkel is ie 5 ribben minder hoog.

wat is je basis? a3 c14nz?

het enige wat je nodig hebt van de originele 1400 boom is de ronde stekker onder t dashboord kastje. (die heb je los moeten maken om de kabelboom eruit te halen) die moet je van de motorkabelboom afknippen.

van de 2.0 auto knip je de 3 stekkertjes van de autokabelboom (2x zwart, 1x groen). die aan elkaar solderen. en je hebt een ombouwboompje.

het enige wat je aan draden laat liggen in het motorruim is de lichtboom en dat kleine kabelboompje wat door je schutboord heenzit die op de startmoter en dynamo enzo zitten. die moet je weer aansluiten op de 2.0 motor
Afbeelding

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#9 Bericht door mayhem » 23-05-2009 22:29

overigens, een nieuwe gsi radiateur is 60 euro nieuw by de brezan. een 1400 rad kan t aan, een 1200 rad is echt superklein, die durf je niet aan te zien als gsi haha.

dit zijn de enige draden die je moet laten zitten.

Afbeelding
Afbeelding

Corsac20xe
Fanatieke Poster
Berichten: 174
Lid geworden op: 08-05-2009 16:11

#10 Bericht door Corsac20xe » 23-05-2009 23:21

Bedankt, das bruikbare info :D
Klopt de basis is een A3 JOY, C14NZ.
Ik weet nu voldoende, mega bedankt! :lol:

Jack

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”