c20let draait maar kan niet rijden grote ploffen help!!!!
Moderator: freek corsa
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Er zijn twee type TPS sensoren gebruikt:
De ene is een schakelaar, de andere een potentiometer.
De schakelaar variant kun je horen klikken bij het gasgeven.
De potentiometer heeft een vierkante behuizing.
Ze zijn niet uitwisselbaar.
De ene is een schakelaar, de andere een potentiometer.
De schakelaar variant kun je horen klikken bij het gasgeven.
De potentiometer heeft een vierkante behuizing.
Ze zijn niet uitwisselbaar.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27-08-2013 09:49
hallo
ik denk dat dat ik inderdaad de verkeerde heb(de tps)
maar denk niet dat dat het is!!!!
want hij draait inderdaad echt goed en hij loopt netje 900 toeren en als ik de stekker er af haal dan gaat hij gelijk naar 2500 toeren,dus je zou zeggen dat hij goed is
fout codes gewist en alleen tps blijft terug komen
moet ook zeggen dat het alleen is als ik heb geblazen
en dat hij soms piekt op 20 psi,zal hij niet teveel boost geven?
lijkt me wel heel veel voor een fase2
iemand ervaring met fase2
heb van de week fase 3 binnen
heb ook ontsteking van corsa geprobeerd bobine maar mocht niet helpen
ik denk dat hij teveel druk geeft icm met de benzine wat hij in kan spuiten
maar dat veklaard niet waarom hij het doet als ik voor een stoplicht sta
ik blijf het raar vinden
ik denk dat dat ik inderdaad de verkeerde heb(de tps)
maar denk niet dat dat het is!!!!
want hij draait inderdaad echt goed en hij loopt netje 900 toeren en als ik de stekker er af haal dan gaat hij gelijk naar 2500 toeren,dus je zou zeggen dat hij goed is
fout codes gewist en alleen tps blijft terug komen
moet ook zeggen dat het alleen is als ik heb geblazen
en dat hij soms piekt op 20 psi,zal hij niet teveel boost geven?
lijkt me wel heel veel voor een fase2
iemand ervaring met fase2
heb van de week fase 3 binnen
heb ook ontsteking van corsa geprobeerd bobine maar mocht niet helpen
ik denk dat hij teveel druk geeft icm met de benzine wat hij in kan spuiten
maar dat veklaard niet waarom hij het doet als ik voor een stoplicht sta
ik blijf het raar vinden
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Koelvloeistof temperatuur sensor.roy schreef:corsa gsi over welke sensor heb jij het?
Die zit voorin het themorstaathuis op de cilinderkop.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Moderator
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 02-09-2008 19:28
zou zeker ook even naar al je massa draden kijken, trek ook even een extra massa draad van je accu naar je ecu en naar je inlaat spruitstuk.
controller ook de massa draad die van je chassis balk naar de versnellingsbak gaat.
wat voor brandstofpomp heb je er in zitten en met hoeveel brandstof druk rij je het brandstof filter welke is dit.
controller ook de massa draad die van je chassis balk naar de versnellingsbak gaat.
wat voor brandstofpomp heb je er in zitten en met hoeveel brandstof druk rij je het brandstof filter welke is dit.
corsa loos
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27-08-2013 09:49
massa allemaal nagelopen en schoon gemaakt zelfs het schoefdraad terug opgezuiverd!!
massa naar mijn ecu kan ik nog eens proberen en naar de inlaat zit er ook niet op
ik weet niet wat voor pomp het is en filter maar hij draait stationair 3 bar en als je onbelast gas geeft 4,5 bar
heb vandaag eds 3 geprobeerd maar het probleem blijft ook en heb ook een brandstofdrukregelaar er tussen gezet
het rare blijft dat als ik niet hard rijd dan is er niets aan de hand zodra ik twee keer door getrokken heb en stop dan het ik het zodra ik dan de koppeling op laat komen valt hij stil
heeft iemand nog een goede amal valve liggen?
massa naar mijn ecu kan ik nog eens proberen en naar de inlaat zit er ook niet op
ik weet niet wat voor pomp het is en filter maar hij draait stationair 3 bar en als je onbelast gas geeft 4,5 bar
heb vandaag eds 3 geprobeerd maar het probleem blijft ook en heb ook een brandstofdrukregelaar er tussen gezet
het rare blijft dat als ik niet hard rijd dan is er niets aan de hand zodra ik twee keer door getrokken heb en stop dan het ik het zodra ik dan de koppeling op laat komen valt hij stil
heeft iemand nog een goede amal valve liggen?
-
- Moderator
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04-09-2008 18:09