c20let draait maar kan niet rijden grote ploffen help!!!!

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
roy
Fanatieke Poster
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-08-2013 09:49

#21 Bericht door roy » 10-03-2014 07:44

heb inderdaad een dumpvalve erop(deze zat er al op) van het merk bayley
het zou wel kunnen wat je zegt want het viel mijn op dat hij in 1keer zo vettig was

roy
Fanatieke Poster
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-08-2013 09:49

#22 Bericht door roy » 10-03-2014 07:48

heeft iemand toevallig veel reserve onderdelen om ze een keer allemaal uit te wisselen

Jorteltje
Fanatieke Poster
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-08-2013 17:07

#23 Bericht door Jorteltje » 10-03-2014 16:36

Ik zou eerst de luchtmassameter controleren. dat kun je doen via MAF-Calc app.
Ik verwacht niet dat je een massa en dump valve probleem hebt.
Kijk je bougies eens na en misschien is het verstandig om je injectoren te laten testen en reinigen.
Corsa A 88'' E12GV

roy
Fanatieke Poster
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-08-2013 09:49

#24 Bericht door roy » 10-03-2014 18:57

hallo
vandaag nieuwe temp sensor besteld en ook de tps morgen binnen
wil eerst dat alle foutcodes eruit zijn
heb inderdaad aan zitten denken dat een injector kapot is
omdat het is als je hem even stationair hebt laten draaien
morgen ochtend zijn de onderdelen er hopen dat het opgelost is
heb nu al zoveel geprobeerd moet toch ergen vandaan komen

roy
Fanatieke Poster
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-08-2013 09:49

#25 Bericht door roy » 10-03-2014 19:01

Jorteltje schreef:Ik zou eerst de luchtmassameter controleren. dat kun je doen via MAF-Calc app.
wat moet ik daar voor doen?
snap niet goed wat je hiemee bedoeld

Jorteltje
Fanatieke Poster
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-08-2013 17:07

#26 Bericht door Jorteltje » 10-03-2014 20:47

roy schreef:
Jorteltje schreef:Ik zou eerst de luchtmassameter controleren. dat kun je doen via MAF-Calc app.
wat moet ik daar voor doen?
snap niet goed wat je hiemee bedoeld
Daar moet je je cilinderinhoud, luchttemp, aantal cilinders, spruitstukdruk en toerental invullen en die rekent uit wat jou luchtmassa is. dit moet je vergelijken met de livedata van jou motor, als dit erg afwijkt is jou luchtmassa meter kapot.

en als deze verkeerde waarde door geeft gaat jou motor te arm of te rijk draaien en jou foutcodes en klacht lijken daar sprekend op.
Corsa A 88'' E12GV

roy
Fanatieke Poster
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-08-2013 09:49

#27 Bericht door roy » 11-03-2014 00:25

en wie kan dat voor mijn doen ?
ik ken niemand hier in de buurt(zeeland)die dat kan!!!
morgen even kijken met tempsensor,en tps
hoop echt dat dat het is!!zat al een beetje te kijken naar luchtmassa meters maar van die prijzen wordt je ook niet vrolijk van :shock:
op mijnautoonderdelen.nl kost deze 600 euro.dat vind ik echt niet normaal veel.nu was ik wat aan het zoeken en vond er 1 voor 95 euro maar wel imitatie.wat denken jullie daar van?

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#28 Bericht door Jurgen » 11-03-2014 08:03

Gewoon 2e hands erop van een paar tientjes.

roy
Fanatieke Poster
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-08-2013 09:49

#29 Bericht door roy » 11-03-2014 08:32

als ik ze zie staan op intenet dan kosten ze een paar honderd voor een tweede handse

roy
Fanatieke Poster
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-08-2013 09:49

#30 Bericht door roy » 11-03-2014 10:19

hallo jongens
tps vervangen maar de fout blijft
tempsensor vervangen fout blijft

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”