c20XE loopt te hard sationair

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

c20XE loopt te hard sationair

#1 Bericht door crossagek » 15-05-2014 00:49

naar mijn idee loopt mijn C20XE te hard stationair ( zo rond 950 rpm )

nu zag ik dat mijn stekker van mijn gasklep positiesensor er eergister af lag ,en na het terug plaatsen ging hij van 1150 rpm naar 950 rpm , maar naar mijn idee draaide hij eerst rond de 750 rpm stationair .

heb het inlaatgedeelte er af gehad om de dynamodeuk groter te maken , dus heb daar meteen alle slangen en stekkers gecontroleerd op valse lucht of losse stekkers , maar kan niks ontdekken .

moet ik misschien mijn ecu resetten ofzo op de huidige gasklep stand of heeft iemand een idee om me verder te helpen ??
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#2 Bericht door bromgabber » 15-05-2014 08:49

Of valse lucht langs de inlaat pakking?

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#3 Bericht door freek corsa » 15-05-2014 09:06

ik vind 950 wel goed.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#4 Bericht door max » 15-05-2014 09:13

Stekers wel goed aangesloten?
Die van de klopsensor en stationairregelaar.

ludolph
Forum junkie
Berichten: 815
Lid geworden op: 10-12-2010 20:58

#5 Bericht door ludolph » 15-05-2014 11:27

950 mooi toeren tal ;)
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#6 Bericht door crossagek » 15-05-2014 21:53

lijkt ook wel dat gas zo nu en dan blijft hangen nu ik er mee gereden heb .

zo stopte ik vanavond voor een stoplicht met koppeling in en bleef hij 1300 rpm draaien , even gas geven en hij zakte naar 950 heel vaag :eek:
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#7 Bericht door max » 16-05-2014 10:29

Dan blijft je stationairregelaar hangen, vervuild of hij gaat zwaar. Reinigen of een nieuwe erop zetten.

Wat kan helpen is je ECU een 15 min kompleet stroomloos maken. Daarna weer proberen, blijft het probleem steeds terug komen dan is het je regelaar.

bromgabber
Senior member
Berichten: 1249
Lid geworden op: 08-12-2009 17:57

#8 Bericht door bromgabber » 16-05-2014 20:23

Stappenmotor/stationaireregeling kost niet al te veel bij ATP-Autoteile ;)

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#9 Bericht door crossagek » 19-05-2014 22:38

vandaag even gekeken en een tipje van freek mbt reinigen van de stationair regeling geprobeerd , maar helaas geen resultaat :( .

ook de accu klem 30 minuten los gehad en daarna weer vastgezet wat helaas ook geen resultaat had :(

nu hoorde ik van freek dat wanneer je de slang naar stationairregeling dicht knijpt dat de motor af hoort te slaan , maar dat gebeurd dus niet .

kan ik er nu dan maar vanuit gaan dat de statinair regeling goed werkt , maar dat de motor valse lucht aanzuigt en zoja welke aansluiting maak ik de meeste kans om het euvel te vinden ?
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#10 Bericht door Jurgen » 20-05-2014 07:58

Slang van je luchtmassameter naar je gasklep willen wel eens scheurtjes ontstaan. En anders de slang van de stationairregeling misschien?

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”