inhouden , stotteren en zo nu en klappen uit de uitlaat

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

inhouden , stotteren en zo nu en klappen uit de uitlaat

#1 Bericht door crossagek » 10-10-2014 22:53

sinds vorige week heeft mijn TR ineens wat rare kuren :(

ik kwam lekker enthousiast door een bocht en in de bocht gaf ik gas bij en ineens begon de auto te hikken en te stotteren .

Nu doet hij dit steeds vaker als ik even lekker doortrap en met name in het bochtenwerk en dan zo nu en dan lijkt het net of hij een misfire heeft en geeft hij een harde knal / plof uit de uitlaat .

zou dit euvel te maken kunnen hebben met mijn andere euvel dat hij zo nu en dan te snel stationair blijft lopen ??

maandje terug bijvoorbeeld bleef hij 3000 rpm draaien terwijl de gaskabel los was en met geen mogelijkheid het toerental naar beneden te krijgen dus de auto uit laten vallen en na starten draaide hij weer netjes 950 rpm .

motor gaat er 1 december uit , dus zou mooi zijn dat iemand aan de hand van de symptomen kan vertellen waar ik aan moet werken ;) ( wil zowiezo alle vacuumslangen en slangetjes vervangen als de motor er uit is ;)
)
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#2 Bericht door prs » 10-10-2014 23:22

dit klinkt als een brandstof te kort imho. wat voor tank heb je?

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#3 Bericht door crossagek » 10-10-2014 23:42

gsi tank met externe kadett gsi pomp
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#4 Bericht door crossagek » 28-10-2014 00:42

het probleem wordt steeds erger , dusdanig erg zelfs dat de auto in bochten rechtsaf gewoon uitvalt .

dus rotonde linksom kan ik bij wijze van spreken lekker enthousiast nemen met wielspin desnoods , bij het verlaten van de rotonde rechtsaf gaat het mis en gaat hij stotteren , klappen en nu dus soms uitvallen .

ik vermoed zelf dat het dus te maken heeft dat de brandstof teveel ruimte heeft en de aanzuiging droog komt te staan en dat dit het stotteren veroorzaakt , maar waarom doet hij dit pas sinds kort en heb ik hier niet eerder last van gehad .

En belangrijker , wat kan ik hier aan doen om dit euvel zo snel mogelijk te verhelpen , want ik heb het idee dat door de klappen er een schot in de einddemper al los geraakt is en om meer schade te voorkomen zoek ik dus een oplossing :oops: :oops:
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

fat ass corsa johan
Fanatieke Poster
Berichten: 257
Lid geworden op: 22-08-2014 13:26

#5 Bericht door fat ass corsa johan » 28-10-2014 05:39

Ik heb ongeveer een soort gelijkprobleem gehad toen het originele zeefje op de aanzuig vergaan was in combinatie met een beetje rotzooi in de tank .
Het kunststof was gebroken waar het zeef aan zat waardoor bij het aan zuigen bij lage benzinestand het zeef als het ware drie dubbel voor de aanzuig kwam te liggen .

gr johan
traditie in eren houden is niet het bewaren van de as , maar het doorgeven van het vuur.

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#6 Bericht door max » 28-10-2014 11:41

Hoeveel brandstof heb je nog in je tank als het probleem optreed?
Heb je dit probleem ook bij een volle tank?
Als je het met een volle tank ook nog hebt is het hoogstwaarschijnlijk geen brandstof-lucht aanzuig probleem en moet er verder gezocht worden.
Maar vul eerst eens die tank tot de rand en kijk of het probleem zich verandert.

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#7 Bericht door crossagek » 28-10-2014 20:13

heb het probleem ook als ik net getankt heb , vanmiddag geprobeerd . heb inmiddels de bekabeling naar de brandstofpomp ook al nagekeken , dacht dat hier misschien kortsluiting of iets dergelijks op trad , maar dit ziet er ook allemaal goed uit .

had laatst wel het probleem dus dat mijn gas bleef hangen . Ik gaf toen tikjes op het gaspedaal omdat ik dacht dat de kabel bleef hangen en hem zo los te laten schieten , maar uiteindelijk draaide hij bijna 4000 toeren terwijl mijn gaskabel slap hing , zouden alle problemen voort kunnen komen uit een slecht werkende gasklep positie sensor of slechte stekkerverbinding op de gasklep positie sensor ??

of zou ik ergens een gigantisch stuk valse lucht aanzuigen ??
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

fat ass corsa johan
Fanatieke Poster
Berichten: 257
Lid geworden op: 22-08-2014 13:26

#8 Bericht door fat ass corsa johan » 28-10-2014 20:34

Hoe loopt hij stationair dan ? omdat je denkt aan valse lucht .
Maar als het dat zou zijn zou het toch niet alleen bij een bocht naar een bepaalde kant zijn toch ?
En je gasklep sensor zit eigenlijk ook op een vaste stek dan zou het eerder kabelwerknaar de sensor zijn toch die kan eventueel bewegen door beweging van het blok .
heb je gewoon eens die kabels bewogen als hij loopt ? Of andere delen van je kabelboom die eventueel door beweging van het blok zouden kunnen rekken of buigen .
Je gaf immers aan dat het telkens bij een bepaalde beweging van de wagen gebeurd .
is maar eens even simpel gedacht
gr Johan
traditie in eren houden is niet het bewaren van de as , maar het doorgeven van het vuur.

fat ass corsa johan
Fanatieke Poster
Berichten: 257
Lid geworden op: 22-08-2014 13:26

#9 Bericht door fat ass corsa johan » 28-10-2014 20:47

Of miss zelfs een kabel in je ontstekings bedrading die ergens bengeld en sluiting maakt op staal waardoor die voor eenndeel van een seconde uitvalt .

gr johan
traditie in eren houden is niet het bewaren van de as , maar het doorgeven van het vuur.

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#10 Bericht door crossagek » 29-10-2014 02:46

stationair loopt hij goed en rustig .

Ik mis op de stekker van de gaskleppositie sensor de borging , dus ik ben nu eigenlijk bang dat de stekker dan wel de aansluitingen op de sensor uitgelubberd zijn en daardoor problemen geven . stekker zit nu vast met ty-raps :oops:
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”