ratellend blokje

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
MaXxX
Fanatieke Poster
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-01-2009 01:18

#21 Bericht door MaXxX » 17-07-2009 14:12

Je woont ook wel ernstig ver weg :cry:

eracoon
Fanatieke Poster
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-04-2009 00:10

#22 Bericht door eracoon » 17-07-2009 16:32

MaXxX schreef:Je woont ook wel ernstig ver weg :cry:
jij ook :(

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#23 Bericht door mayhem » 18-07-2009 12:31

ik weet wel iemand met opel ervaring in roermond, echter geloof ik niet dat hij echt onderhoud doet.
Afbeelding

duvelke77
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18-12-2008 22:29

#24 Bericht door duvelke77 » 21-07-2009 11:32

ik gok dat ik 5 min van je afwoon.

schinveld.....



koffie ?????????


sms maar
06 25 06 05 85

eracoon
Fanatieke Poster
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-04-2009 00:10

#25 Bericht door eracoon » 21-07-2009 13:27

5 ... of 10 minuten.
Altijd welkom voor koffie.
Zal alleen in het weekend moeten gebeuren want door de week werk ik en vriendin ook. en met mijn zoon erbij is het wat makkelijker in het weekend.

laat maar weten.

in ieder geval is een vriend van mij komen kijken en gaf aan dat waarschijnlijk mijn blok dood is.
Aandrijf riem was nog goed want hij starte en draait nog wel... alleen met een hels ratelend geluid.
Ik kan mischien vrij goedkoop een reserve motor kopen van die vriend.
alleen is het dan een 2 liter 8 kleppen uit een kadet die nog goed loopt.
vraag is alleen wat ik moet gaan aanpassen om dat blok erin te krijgen.
ik denk niet dat de computer die ik nu heb zal werken met dat blokje... laat staan dat de kabelboom geschikt is ervoor.
weet iemand of de motorsteunen dan ook voldoen want heb kwa motor ruimte eigelijk geen ervaring.

duvelke77
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18-12-2008 22:29

#26 Bericht door duvelke77 » 21-07-2009 13:44

steunen weet ik niet uit mijn hoofd.

maar toen ik van 1.8 8v naar 2.0 8v ging
bleven de steunen zelfde
de comp bleef. alleen de kabelboom moest worden omgesoldeerd.
3 of 4 draadjes zijn anders. heeft toen iemand van de club in 10 min gedaan.

van 2.0 16v naar 2.0 8v vrees ik zelfs dat de comp anders is.
maar steun zal zelfde zijn gok ik.

maar als tip. beter 16v behouden als je 16v gewend bent is 8v echt traag

moet ff kijken of tijd heb weekend
koffie is altijd gezellig

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#27 Bericht door mayhem » 21-07-2009 18:47

steunen zijn gelijk, koelslangen grotendeels ook wel. kabeling en ecu is anders
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#28 Bericht door freek corsa » 22-07-2009 10:11

Inderdaad, de motor steunen zijn gelijk.

De kabelboom en ECU moeten bij de motor blijven.

Koelsysteem is bijna hetzelfde, er is 1 slang wel anders, maar dat vertel ik wel als je besluit dit te gaan doen.

Ik ben erg tevreden met mijn 2 liter 8 klepper ( C20NE )
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

eracoon
Fanatieke Poster
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-04-2009 00:10

#29 Bericht door eracoon » 22-07-2009 13:33

zover ik heb begrepen heeft die motor die ik kan kopen geen ecu en kabelboom.

Ik neem aan dat ik een andere ecu dat voor die motor bedoeld is kan gebruiken.
Heb thuis nog wel mijn originele kabelboom liggen van mijn c16se.
Neem aan dat die makkelijk aan te passen is voor gebruik met de 2 liter blok?

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#30 Bericht door mayhem » 22-07-2009 13:40

nee. je moet de c20ne boom hebben
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”