ik heb al een paar keer gezien dat er een versnellingsmechanisme van een cali/vectra/astra in een corsa word gezet zodat hij beter schakeld. maar wat heb je dan allemaal nodig van de cali? alleen de pook met behuizing en schakelstang? ik kan namelijk al dat spul uit een calibra slopen, maar wil wel zeker weten dat ik alles heb
en hoe monteer je dat degelijk? zoals ik op de foto's heb gezien is het gewoon de oude plaat van je tunnel afslopen. dan een nieuw stukje plaat lassen op de tunnel waar het orginele mechanisme zit, behuizing met pook erop monteren. en dan nog een doorvoer maken naar de motorruimte of houd het toch wat meer in?
gr. barry
schakelmechanisme
Moderator: freek corsa
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Het schakelmechanisme van een corsa A kan ook zeer strak schakelen.
Deze ombouw is eigenlijk bedoeld om meer ruimte in de tunnel onder de auto te krijgen.
En om de versnellingspook hoger in de auto te krijgen.
Deze ombouw is eigenlijk bedoeld om meer ruimte in de tunnel onder de auto te krijgen.
En om de versnellingspook hoger in de auto te krijgen.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk