Motor ombouw c14nz naar c20xe?

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#1 Bericht door max » 24-04-2017 13:05

Hi Dela, alles perfect geplaatst.

De Corsa-Novatuning site moet ik nog wat updaten.

Bij een C14NZ behoor je een grote radiateur te hebben, deze kun je dan verder gebruiken. De radiateur is gelijk aan die van een GSI.

Tank hoef je NIET te vervangen. Je moet echter wel de benzinepomp vervangen door die van een Corsa B/Tigra A 16V. Deze is eigenlijk 1 op 1 uitwisselbaar.
Daarbij het stukje zachte ongewapende rubber slang tussen de pomp en de metalen deksel vervange door een gewapende slang.

De pomp kun je direkt via de achterbank uit de tank halen.

Verder een goede C20XE zien te vinden, meteen een grote beurt met nieuwe waterpomp en getande riem en desnoods de oliepomp en krukaskeeringen nieuw, dan heb je lange tijd rust.

Bij een A is het makkelijker een Kadett C20XE neemt vanwege de kabelboom, is echter niet speciaal nodig. Met andere kabelbomen werkt het ook.

Bij het demonteren van je oude motor NIET je koelslangen kapot snijden, vooral die van je verwarming heel laten. Ook niet met een tang proberen ze te demonteren, de koperen waterpijpjes zijn erg dun en vervormen snel.

Verder de site volgen en dan zou het zonder problemen moeten lukken.
Bij vragen vragen stellen, de ombouw is al vaak genoeg gedaan en op het forum is ervaring genoeg aanwezig om je te helpen.

Bij de koop van een C20XE erop letten wat voor kop de motor heeft, KS of Cosworth, dit ivm lekkage van water en olie kanaal.
Is bij een KS kop echter te repareren.
Uitleg hierover is in het internet genoeg te vinden.

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”