mayhem schreef:neem lkkr zoveel mogelijk mee aan koelslangen enzo..
het is net wat mayhem zegt neem zoveel mogelijk van de vectra mee.
je kan het later altijd nog weggooien
aanbouwdelen C20XE
Moderator: freek corsa
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 27-09-2008 23:30
bedenk ook goed wat je wel en niet eventueel nieuwe erop wil zetten..
er zitten onderdelen bij die verdomd lastig wisselen zijn als het blok erin zit.
distributie altijd doen lijkt me...maar bijvoorrbeeld een dynamo even doormeten is zeker ook verstandig!
want als je die moet wisselen moet dat onderlangs en moet de aandrijfas er ook uit!
er zitten onderdelen bij die verdomd lastig wisselen zijn als het blok erin zit.
distributie altijd doen lijkt me...maar bijvoorrbeeld een dynamo even doormeten is zeker ook verstandig!
want als je die moet wisselen moet dat onderlangs en moet de aandrijfas er ook uit!
-
- Forum junkie
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 30-08-2008 18:26
riem vond ik ook niet grappig... die waterpomp eruit krijgen is een heel goochel werkje.
wat ik heb gedaan toen me motor los lag:
nieuwe riem incl waterpomp
nieuwe koppelingsset
nieuwe pakkingen van alle losse delen (geen kop)
nieuwe keerringen
revisie startmotor
revisie dynamo
zo heb je van de achter en zijkanten geen last meer uiteraard nieuwe rotor/verdeler/bougies/kabels etc, maar daar kom je zo bij.
wat ik heb gedaan toen me motor los lag:
nieuwe riem incl waterpomp
nieuwe koppelingsset
nieuwe pakkingen van alle losse delen (geen kop)
nieuwe keerringen
revisie startmotor
revisie dynamo
zo heb je van de achter en zijkanten geen last meer uiteraard nieuwe rotor/verdeler/bougies/kabels etc, maar daar kom je zo bij.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 10-07-2009 01:37
Ondertussen ben ik eraan begonnen.
Met heel wat moeite is de 1.6 er toch uitgeraakt. Ik vraag me dus af hoe ik die grotere 2.0 16V er moet in krijgen ???
Gaat hij in zijn geheel (motor+bak) erin, en langs boven of onder ?
Morgen eerst nog langs opel voor nieuwe pakkingen en koppeling.
Hopelijk is heel de klus geklaard tegen het einde van de week.
Met heel wat moeite is de 1.6 er toch uitgeraakt. Ik vraag me dus af hoe ik die grotere 2.0 16V er moet in krijgen ???
Gaat hij in zijn geheel (motor+bak) erin, en langs boven of onder ?
Morgen eerst nog langs opel voor nieuwe pakkingen en koppeling.
Hopelijk is heel de klus geklaard tegen het einde van de week.
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Via de onderkant, dat gaat heel mooi als je de wiel ophanging los haalt.
Pas op dat je de draadboom niet beschadigd.
Pas op dat je de draadboom niet beschadigd.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 10-07-2009 01:37
Hier ben ik weer met wat vragen :-D
Welke leidingen voor de oliekoeler gebruiken jullie ?
Ik heb er van een astra, maar deze passen niet echt. Als ik de foto's bekijk op corsa-nova-tuning zie ik dat daar andere leidingen gebruikt worden.
De aansluiting van de benzinetoevoer is ook anders GSI <-> 16V.
rubberen leiding, en op de motor zijn koperen koppelingen.
Hoe lossen jullie dit op ?
Welke leidingen voor de oliekoeler gebruiken jullie ?
Ik heb er van een astra, maar deze passen niet echt. Als ik de foto's bekijk op corsa-nova-tuning zie ik dat daar andere leidingen gebruikt worden.
De aansluiting van de benzinetoevoer is ook anders GSI <-> 16V.
rubberen leiding, en op de motor zijn koperen koppelingen.
Hoe lossen jullie dit op ?
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik heb geen olie koeler erop.
Maar toen ik dat wel had, toen had ik dezelfde leidingen als op jou foto.
De brandstof aansluitingen heb ik gebruikt van de 16V GSI die er origineel op zaten, daar heb ik een buisje in gedaan en daar weer de corsa leidingen over gedaan.
Ik zoek wel ff een foto.
Maar toen ik dat wel had, toen had ik dezelfde leidingen als op jou foto.
De brandstof aansluitingen heb ik gebruikt van de 16V GSI die er origineel op zaten, daar heb ik een buisje in gedaan en daar weer de corsa leidingen over gedaan.
Ik zoek wel ff een foto.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 16-06-2010 11:30
Ik zie hier dat er wordt gezecht dat als je een 22 tands as hebt en je daar andere homokineten op zet dat je dan dit blok met bijbehoorende bak kunt steken...? echter het diffrentieel huis van een F20/F18/F16 is toch een paar centimeter dikker als dat van de F15/F13? of wordt dit op een andere manier opgelost op het fussee?
Groeten Sjaak
Groeten Sjaak
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Het breedte verschil word opgevangen door de bak zeide homokineten, die kunnen per stuk 4 cm in of uit elkaar.
De meeste corsa's die met 2 liter rijden die zijn verlaagd, daardoor staan de aandrijf assen onder een hoek, waardoor de lengte wel weer goed uitkomt.
De meeste corsa's die met 2 liter rijden die zijn verlaagd, daardoor staan de aandrijf assen onder een hoek, waardoor de lengte wel weer goed uitkomt.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 16-06-2010 11:30
En dit gaat niet tenkoste van je homokineten? neem aan dat deze er niet op rekenen op deze manier constant belast te worden?
Ik ben hier erg benieuwd naar.
Lijkt me op zich wel een leuk idee om een dergelijke motor met bak in zo'n kleine/lichte auto te monteren. (mits dit totaal technisch verantwoord kan)
Groeten Sjaak
Ik ben hier erg benieuwd naar.
Lijkt me op zich wel een leuk idee om een dergelijke motor met bak in zo'n kleine/lichte auto te monteren. (mits dit totaal technisch verantwoord kan)
Groeten Sjaak