aanbouwdelen C20XE

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
arjo
Moderator
Berichten: 1343
Lid geworden op: 02-09-2008 19:28

#11 Bericht door arjo » 18-02-2010 08:12

mayhem schreef:neem lkkr zoveel mogelijk mee aan koelslangen enzo..



het is net wat mayhem zegt neem zoveel mogelijk van de vectra mee.
je kan het later altijd nog weggooien

corsa loos

macoe16v
Fanatieke Poster
Berichten: 51
Lid geworden op: 27-09-2008 23:30

#12 Bericht door macoe16v » 07-03-2010 11:06

bedenk ook goed wat je wel en niet eventueel nieuwe erop wil zetten..

er zitten onderdelen bij die verdomd lastig wisselen zijn als het blok erin zit.
distributie altijd doen lijkt me...maar bijvoorrbeeld een dynamo even doormeten is zeker ook verstandig!
want als je die moet wisselen moet dat onderlangs en moet de aandrijfas er ook uit!

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#13 Bericht door mayhem » 07-03-2010 12:18

riem vond ik ook niet grappig... die waterpomp eruit krijgen is een heel goochel werkje.

wat ik heb gedaan toen me motor los lag:

nieuwe riem incl waterpomp
nieuwe koppelingsset
nieuwe pakkingen van alle losse delen (geen kop)
nieuwe keerringen
revisie startmotor
revisie dynamo

zo heb je van de achter en zijkanten geen last meer :P uiteraard nieuwe rotor/verdeler/bougies/kabels etc, maar daar kom je zo bij.
Afbeelding

G-Force
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 10-07-2009 01:37

#14 Bericht door G-Force » 07-06-2010 23:26

Ondertussen ben ik eraan begonnen.
Met heel wat moeite is de 1.6 er toch uitgeraakt. Ik vraag me dus af hoe ik die grotere 2.0 16V er moet in krijgen ???
Gaat hij in zijn geheel (motor+bak) erin, en langs boven of onder ?

Morgen eerst nog langs opel voor nieuwe pakkingen en koppeling.
Hopelijk is heel de klus geklaard tegen het einde van de week.

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#15 Bericht door freek corsa » 07-06-2010 23:27

Via de onderkant, dat gaat heel mooi als je de wiel ophanging los haalt.

Pas op dat je de draadboom niet beschadigd.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

G-Force
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 10-07-2009 01:37

#16 Bericht door G-Force » 16-06-2010 19:34

Hier ben ik weer met wat vragen :-D

Welke leidingen voor de oliekoeler gebruiken jullie ?
Ik heb er van een astra, maar deze passen niet echt. Als ik de foto's bekijk op corsa-nova-tuning zie ik dat daar andere leidingen gebruikt worden.
Afbeelding


De aansluiting van de benzinetoevoer is ook anders GSI <-> 16V.
rubberen leiding, en op de motor zijn koperen koppelingen.
Hoe lossen jullie dit op ?
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#17 Bericht door freek corsa » 16-06-2010 19:46

Ik heb geen olie koeler erop.

Maar toen ik dat wel had, toen had ik dezelfde leidingen als op jou foto.

De brandstof aansluitingen heb ik gebruikt van de 16V GSI die er origineel op zaten, daar heb ik een buisje in gedaan en daar weer de corsa leidingen over gedaan.

Ik zoek wel ff een foto.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Dom Lomp and Famous
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-06-2010 11:30

#18 Bericht door Dom Lomp and Famous » 16-06-2010 21:44

Ik zie hier dat er wordt gezecht dat als je een 22 tands as hebt en je daar andere homokineten op zet dat je dan dit blok met bijbehoorende bak kunt steken...? echter het diffrentieel huis van een F20/F18/F16 is toch een paar centimeter dikker als dat van de F15/F13? of wordt dit op een andere manier opgelost op het fussee?

Groeten Sjaak

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#19 Bericht door freek corsa » 16-06-2010 21:56

Het breedte verschil word opgevangen door de bak zeide homokineten, die kunnen per stuk 4 cm in of uit elkaar.

De meeste corsa's die met 2 liter rijden die zijn verlaagd, daardoor staan de aandrijf assen onder een hoek, waardoor de lengte wel weer goed uitkomt.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Dom Lomp and Famous
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-06-2010 11:30

#20 Bericht door Dom Lomp and Famous » 16-06-2010 22:17

En dit gaat niet tenkoste van je homokineten? neem aan dat deze er niet op rekenen op deze manier constant belast te worden?

Ik ben hier erg benieuwd naar.
Lijkt me op zich wel een leuk idee om een dergelijke motor met bak in zo'n kleine/lichte auto te monteren. (mits dit totaal technisch verantwoord kan)

Groeten Sjaak

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”