aanbouwdelen C20XE

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
Dom Lomp and Famous
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-06-2010 11:30

#21 Bericht door Dom Lomp and Famous » 16-06-2010 23:14

Ik weet dat dit al jaren gedaan wordt.
Ook zie ik dat er meerdere manieren zijn om dit te doen.
Is er 1 bepaalde manier die het beste is of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Zie bvb dat je een set kunt laten maken bij Mathijssentechnics, is dit een gerenommeerd bedrijf en is deze set dusdanig compleet dat je dan ALLES hebt wat nodig is of komt er toch nog een hoop meer kijken?

Heb zelf het idee dat dit niet volledig is en al met al dus behoorlijk aan de prijs.
Ik neem aan dat de meesten op een forum als dit redelijk handig zijn en vast wel een las apparaat kan bedienen.
Waarom is dat bedrijf dan de enige die deze sets aanbied?

En thevens nog een vraagje van mijn broertje.
Volgens hem kan hij een 20NE in zijn corsa monteren in combinatie met een F15 versnellingsbak.
Ik heb hiernaar gekeken en in eerste instantie lijkt dit te passen en dus mogelijk.
Toch heb ik mijn twijfels of deze bak wel zal werken hierop.
De diameter en dikte van het vliegwiel komt niet overeen met de koppeling en drukgroep.
Moet ik hier een aanpassing aan het vliegwiel doen of aan de koppeling en drukgroep?

Groeten Sjaak

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#22 Bericht door pastry » 16-06-2010 23:24

Sjaak check http://www.corsa-novatuning.nl/ eens. Een complete handleiding.
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#23 Bericht door freek corsa » 17-06-2010 00:57

M-tech is veel te duur.

Ik kan de motor steun ook wel lassen en leveren.

De aandrijf assen kun je kopen of lassen of zelf samen stellen.

Ik heb de beste ervaring met de 22 tandige assen van een corsa A 1.6 GSI, daar dan een andere homokineet op monteren.

Die blijven mits goed gemonteerd heel tot 300 pk.

Ik ga straks met 350 pk rijden ook gewoon met 1.6 GSI assen met andere homokineten eraan.

Nog een keer, M-tech is te duur.

Had ik al gezegd dat M-tech te duur is ? hahhaaa
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Junior
Fanatieke Poster
Berichten: 301
Lid geworden op: 28-05-2010 13:03

#24 Bericht door Junior » 17-06-2010 18:08

M tech is IDD DUUR, ze hebbe t wel allemaal maar je kan de grootste hoop ook gewoon zelf maken, of via gasten vant forum hier scoren, scheelt je n hele hoop geld, en da van die 20ne met die f15 bak, geloof da je dan n vliegwiel + koppeling van n gsi1.6 nodig hebt en die moet laten omboren, en wat die olie koeler betreft, gewoon eraf laten heb je eigelijk nie nodig, die van mij werd ook nie te warm met t sprinten en had er ook geen.

Gr's
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning

Wie laag wil zijn moet omrijden

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#25 Bericht door freek corsa » 17-06-2010 19:35

Ik heb vorige week 20 km lang 220 km/h gereden en de olie temperatuur kwam niet boven de 100 graden uit ;)
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

G-Force
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 10-07-2009 01:37

#26 Bericht door G-Force » 17-06-2010 21:47

morgen eens langs de dealer, misschien heeft hij zo'n verloopnippeltje liggen.
Dat zal me goedkoper uitkomen dan andere leidingen.

ivm. de SFI kast, blijkt die dus tegen het schutbord te komen.
Ik meen toch al corsa's gezien te hebben dat deze hadden staan ?
Toch maar gelijk een SFI-vervanger van M-tech kopen ... ?

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#27 Bericht door CORSA2L16VALVE » 17-06-2010 21:50

heb mijn een deel laten verlengen in ijzeren buis zodat ik de leiding niet kapot maak met men band. Dat was bij een kadett E gsi al een probleem in der tijd

maar idd heb je voor normaal straatmisbruik :-D niet nodig die oliekoeler

En ik steek telkens 1 of andere oliefilter van een citroen (die zijn niet zo hoog als die van een corsa)

greetz

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#28 Bericht door freek corsa » 17-06-2010 23:31

Olie filter van een astra 1.7 Turbo Diesel is ook kort heb ik begrepen.

De SFI kast past wel als je het schutbord met een stuk hout naar achteren drukt of slaat.

SFI vervanger hoef je niet te kopen.

Je kunt er zelf 1 maken met een slang van een X20XEV of een X18XEV

De plaat die op je gasklep komt kun je kopen van geert666 van het opel-forum.nl

Ik kan ze ook leveren, maar mijn voorraad is bijna op.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#29 Bericht door pastry » 18-06-2010 09:38

pm: Friso eens.. die kan ze ook zo maken voor een mooie prijs!
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

Dom Lomp and Famous
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: 16-06-2010 11:30

#30 Bericht door Dom Lomp and Famous » 18-06-2010 13:21

voordeel van een zelfbouw sfi vervanger is ook dat je de aanzuigbuis en het filter aan de andere kant kan leggen (boven de bak) waar je gewoon meer ruimte hebt.

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”