aanbouwdelen C20XE
Moderator: freek corsa
-
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 16-06-2010 11:30
Ik weet dat dit al jaren gedaan wordt.
Ook zie ik dat er meerdere manieren zijn om dit te doen.
Is er 1 bepaalde manier die het beste is of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Zie bvb dat je een set kunt laten maken bij Mathijssentechnics, is dit een gerenommeerd bedrijf en is deze set dusdanig compleet dat je dan ALLES hebt wat nodig is of komt er toch nog een hoop meer kijken?
Heb zelf het idee dat dit niet volledig is en al met al dus behoorlijk aan de prijs.
Ik neem aan dat de meesten op een forum als dit redelijk handig zijn en vast wel een las apparaat kan bedienen.
Waarom is dat bedrijf dan de enige die deze sets aanbied?
En thevens nog een vraagje van mijn broertje.
Volgens hem kan hij een 20NE in zijn corsa monteren in combinatie met een F15 versnellingsbak.
Ik heb hiernaar gekeken en in eerste instantie lijkt dit te passen en dus mogelijk.
Toch heb ik mijn twijfels of deze bak wel zal werken hierop.
De diameter en dikte van het vliegwiel komt niet overeen met de koppeling en drukgroep.
Moet ik hier een aanpassing aan het vliegwiel doen of aan de koppeling en drukgroep?
Groeten Sjaak
Ook zie ik dat er meerdere manieren zijn om dit te doen.
Is er 1 bepaalde manier die het beste is of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Zie bvb dat je een set kunt laten maken bij Mathijssentechnics, is dit een gerenommeerd bedrijf en is deze set dusdanig compleet dat je dan ALLES hebt wat nodig is of komt er toch nog een hoop meer kijken?
Heb zelf het idee dat dit niet volledig is en al met al dus behoorlijk aan de prijs.
Ik neem aan dat de meesten op een forum als dit redelijk handig zijn en vast wel een las apparaat kan bedienen.
Waarom is dat bedrijf dan de enige die deze sets aanbied?
En thevens nog een vraagje van mijn broertje.
Volgens hem kan hij een 20NE in zijn corsa monteren in combinatie met een F15 versnellingsbak.
Ik heb hiernaar gekeken en in eerste instantie lijkt dit te passen en dus mogelijk.
Toch heb ik mijn twijfels of deze bak wel zal werken hierop.
De diameter en dikte van het vliegwiel komt niet overeen met de koppeling en drukgroep.
Moet ik hier een aanpassing aan het vliegwiel doen of aan de koppeling en drukgroep?
Groeten Sjaak
-
- Site Admin
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 30-08-2008 08:22
Sjaak check http://www.corsa-novatuning.nl/ eens. Een complete handleiding.
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
M-tech is veel te duur.
Ik kan de motor steun ook wel lassen en leveren.
De aandrijf assen kun je kopen of lassen of zelf samen stellen.
Ik heb de beste ervaring met de 22 tandige assen van een corsa A 1.6 GSI, daar dan een andere homokineet op monteren.
Die blijven mits goed gemonteerd heel tot 300 pk.
Ik ga straks met 350 pk rijden ook gewoon met 1.6 GSI assen met andere homokineten eraan.
Nog een keer, M-tech is te duur.
Had ik al gezegd dat M-tech te duur is ? hahhaaa
Ik kan de motor steun ook wel lassen en leveren.
De aandrijf assen kun je kopen of lassen of zelf samen stellen.
Ik heb de beste ervaring met de 22 tandige assen van een corsa A 1.6 GSI, daar dan een andere homokineet op monteren.
Die blijven mits goed gemonteerd heel tot 300 pk.
Ik ga straks met 350 pk rijden ook gewoon met 1.6 GSI assen met andere homokineten eraan.
Nog een keer, M-tech is te duur.
Had ik al gezegd dat M-tech te duur is ? hahhaaa
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 28-05-2010 13:03
M tech is IDD DUUR, ze hebbe t wel allemaal maar je kan de grootste hoop ook gewoon zelf maken, of via gasten vant forum hier scoren, scheelt je n hele hoop geld, en da van die 20ne met die f15 bak, geloof da je dan n vliegwiel + koppeling van n gsi1.6 nodig hebt en die moet laten omboren, en wat die olie koeler betreft, gewoon eraf laten heb je eigelijk nie nodig, die van mij werd ook nie te warm met t sprinten en had er ook geen.
Gr's
Gr's
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik heb vorige week 20 km lang 220 km/h gereden en de olie temperatuur kwam niet boven de 100 graden uit
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 10-07-2009 01:37
morgen eens langs de dealer, misschien heeft hij zo'n verloopnippeltje liggen.
Dat zal me goedkoper uitkomen dan andere leidingen.
ivm. de SFI kast, blijkt die dus tegen het schutbord te komen.
Ik meen toch al corsa's gezien te hebben dat deze hadden staan ?
Toch maar gelijk een SFI-vervanger van M-tech kopen ... ?
Dat zal me goedkoper uitkomen dan andere leidingen.
ivm. de SFI kast, blijkt die dus tegen het schutbord te komen.
Ik meen toch al corsa's gezien te hebben dat deze hadden staan ?
Toch maar gelijk een SFI-vervanger van M-tech kopen ... ?
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
heb mijn een deel laten verlengen in ijzeren buis zodat ik de leiding niet kapot maak met men band. Dat was bij een kadett E gsi al een probleem in der tijd
maar idd heb je voor normaal straatmisbruik niet nodig die oliekoeler
En ik steek telkens 1 of andere oliefilter van een citroen (die zijn niet zo hoog als die van een corsa)
greetz
maar idd heb je voor normaal straatmisbruik niet nodig die oliekoeler
En ik steek telkens 1 of andere oliefilter van een citroen (die zijn niet zo hoog als die van een corsa)
greetz
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Olie filter van een astra 1.7 Turbo Diesel is ook kort heb ik begrepen.
De SFI kast past wel als je het schutbord met een stuk hout naar achteren drukt of slaat.
SFI vervanger hoef je niet te kopen.
Je kunt er zelf 1 maken met een slang van een X20XEV of een X18XEV
De plaat die op je gasklep komt kun je kopen van geert666 van het opel-forum.nl
Ik kan ze ook leveren, maar mijn voorraad is bijna op.
De SFI kast past wel als je het schutbord met een stuk hout naar achteren drukt of slaat.
SFI vervanger hoef je niet te kopen.
Je kunt er zelf 1 maken met een slang van een X20XEV of een X18XEV
De plaat die op je gasklep komt kun je kopen van geert666 van het opel-forum.nl
Ik kan ze ook leveren, maar mijn voorraad is bijna op.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Starter
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 16-06-2010 11:30