1100 stationair + dip stationair VERVOLG

Voor alle 2.0 16v en turbo motoren.

Moderator: freek corsa

Bericht
Auteur
Roderick
Forum junkie
Berichten: 510
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#11 Bericht door Roderick » 02-07-2017 12:35

Ok nou hij valt gelukkig ook niet uit tijdens de dip.
tijdens half gas vol gas geen dip, dus je zou idd kunnen zeggen trage stappenmotor, maar deed t ook met de aftermarket nieuwe.. het is 2.0 c20xe voor zover ik weet :) helemaal standaard.

Ik ga er verder over nadenken en dingen nalopen.

Ik heb nog helemaal niet naar het gasklephuis intern gekeken. Misschien komen er dan weer dingen boven water.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

Corsááá
Starter
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-10-2016 11:43

#12 Bericht door Corsááá » 29-07-2017 13:07

Nog 1 ding: de stekkers van de klopsensor en stappenmotor niet per ongeluk gewisseld?
In bezit:
C-kadett sedan c20xe
Corsa D GSI
Corsa A1 1200

Roderick
Forum junkie
Berichten: 510
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#13 Bericht door Roderick » 29-07-2017 13:28

Nee die zitten goed :) maar ik ben er nog mee bezig, als ik eruit ben dan post ik het sowieso nog hier.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

Roderick
Forum junkie
Berichten: 510
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#14 Bericht door Roderick » 30-10-2017 22:48

Ik heb tot op heden nog steeds de dip en 1100 tpm stationair. Die is wel constant gebleven. Ik heb nu een reserve xe en daar heb ik het gasklephuis van schoongemaakt. Van de week weer eens kijken naar het probleem. 1 voor 1 dingen uitwisselen. Gaskleppositiesensor heb ik er ook één extra van. Er zat ook nog een nieuwe bosch stappenmotor op, die kan ik ook nog plaatsen, maar die verdenk ik niet meer.

Ik ga eerst de gaskleppositiesensor wisselen, dan kijk ik gelijk hoe vies de gasklep is (sfi vervanger moet eraf om gasklepsensor te wisselen >( ) ik verdenk gewoon het meest de gasklepsensor aangezien ik die als enige heb verzet na de revisie. En voor de revisie liep ie wel 1100 maar geen dip.
De kleine en grote carterontluchting ingangen op het gasklephuis heb ik nu afgedopt, dus die kunnen ook geen verschil meer geven in stationair toerental, dat is uitgesloten.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

freek corsa
Moderator
Berichten: 6360
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#15 Bericht door freek corsa » 30-10-2017 23:54

Het zou inderdaad kunnen komen doordat het signaal van de gasklep positie schakelaar niet bij de ECU aankomt.

Bij mij was dat toen een draadbreuk in de kabelboom.

Ik kwam er achter door de ECU tijdens het lopen van de motor uit te lezen met een Tech2 of OP-COM
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
VW Golf 4 1.9 TDI ARL 200pk
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Roderick
Forum junkie
Berichten: 510
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#16 Bericht door Roderick » 31-10-2017 07:32

Ja daar zou het ook nog door kunnen komen. Met bewegen van de kabelboom tijdens de revisie een draadbreuk, ik hoop het niet. Maar waar heb jij die opcom dan op aangesloten, want op mijn kadett kabelboom zit toch alleen het motorlampje uitlees-systeem?

En dan misschien een beetje een rare vraag, maar waar zat toen jouw draadbreuk ongeveer?
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

freek corsa
Moderator
Berichten: 6360
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#17 Bericht door freek corsa » 31-10-2017 17:27

Bij mij zat de breuk in de draad bij de stekker.

In de draadboom zitten draden met de kleuren Bruin-Blauw en Bruin-Geel en Bruin en Rood.

Dat zijn de kleuren van de OBD-1 stekker ;)

Bij een calibra draadboom zitten die naast ECU

Bij een kadett draadboom zit ergens in de motorruimte een extra stekker, dacht ik.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
VW Golf 4 1.9 TDI ARL 200pk
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Roderick
Forum junkie
Berichten: 510
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#18 Bericht door Roderick » 31-10-2017 17:59

Oké Thanks ik ga op onderzoek uit!
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

Roderick
Forum junkie
Berichten: 510
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#19 Bericht door Roderick » 01-11-2017 12:14

Oké ik ben net wezen testen.
Eerst de andere gaskleppositieschakelaar: geen verschil
Daarna ook de LMM maar even verwisseld: geen verschil

Ik ga nu het gasklephuis verwisselen met het schoongemaakte gasklephuis en nieuwe pakkingen.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

Roderick
Forum junkie
Berichten: 510
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

#20 Bericht door Roderick » 01-11-2017 14:50

Ik ben net weer wezen testen. Toen ik de motor starte, liep ie gelijk ongeveer 900 tpm, ik ben net even een rondje wezen rijden en zit nu al een minuut of 5 in de auto met stationair draaiende motor op bedrijfstemperatuur. Hij loopt tot nu toe nog steeds mooi 900 tpm en de dip is tot nu toe weg. Ik ben nog wat onzeker, maar ik denk dat het over is. :eek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook gelijk de pakkingen even naadloos laten overlopen door er voorzichtig met een mesje de overstekende randjes af te snijden, voor zo min mogelijk wervelingen.

Het oude gasklephuis zag er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

De onderste pakking haalde ik er in één stuk vanaf, hij was aan de voorkant een beetje nat van olie. De bovenste pakking haalde ik er ook heel vanaf.

Het enige wat ik nu niet zeker weet is of het hoge stationair lopen kwam door lekke pakkingen, of een vuile gasklep. Maar als je dit probleem ook hebt/ krijgt maak dan de gasklep(pen) schoon en vervang de twee pakkingen van het gasklephuis.

Ik hou het nu in de gaten en post over een tijdje nog een keer als het nog steeds goed is.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

Plaats reactie

Terug naar “c20xe-c20let-z20let”