c20ne heropbouw

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
streetmachine
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 21-07-2009 10:50

c20ne heropbouw

#1 Bericht door streetmachine » 25-12-2009 23:50

c20ne heropbouw


ik ben dus bezig met een c20ne voor in mn corsa a, maar zou hier toch wat meer uit willen krijgen als de standaard 115pk, en nu weet ik wel dat de meeste zullen zeggen dat ik voor dat geld beter een c20xe kan kopen, maar ik ben belg en dus zou ik dan elk jaar wanneer ik naar de keuring moet de blok moeten wisselen en dat zie ik niet zitten.
en van een gsi blokje naar een 2l 8v gaan ze niet zien.

maar ik dacht het volgende te gaan doen:
cilinders zijn al gehoond, pistons waren best slecht dus kwam een maat aan met de pistons van een c20xe,
die wil ik erin hebben, want als die van een seh blok meer compressie hebben, heb ik met deze weer wat meer,
maar ga ik dan niet teveel compressie krijgen? of alleen als ik mn kop te ver ga vlakken?
dan was ik van plan de in-en uitlaatpoorten te flowen
verstelbare nokkenas (hoeveel graden weet ik nog niet)
en het beste zeker dat ik ook sterkere klepveren ga halen
bij dit blok zat de oude ECU (2rijen stekker), maar als ik me goed heb laten informeren spuit deze brandstof in alle 4 de injectoren te gelijk (dus hoger verbruik) en bij het nieuwere type (3rijen stekker)is dit niet zo. En zo 1 heeft mn maat nog liggen met een chip van Mtech in dus wou ik die erop zetten.
verder worden alle lagers, sigmenten en pakkingen vervangen
spagettie en andere inlaat
oliekoeler
zou deze setup gaan of moet ik nog wat veranderen
Opels don't die, they just get lower

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#2 Bericht door freek corsa » 26-12-2009 00:38

Die C20XE zuigers gaan niet werken in een C20NE
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

streetmachine
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 21-07-2009 10:50

#3 Bericht door streetmachine » 26-12-2009 10:46

en hoezo niet? das toch gewoon nog meer compressie, en de maten zijn hetzelfde dus dat is al geen probleem.

of ga ik te veel compressie krijgen en de pistons opblazen?
ik weet dat ik op een duitse site gezien heb dat het wel zou moeten gaan
Opels don't die, they just get lower

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#4 Bericht door freek corsa » 26-12-2009 11:09

Zover ik weet gaat het niet werken omdat de klep uitsparing niet klopt.

Maar ik weet helaas niet zeker of dit ook een probleem gaat zijn.

Bij een geblazen motor word het afgeraden omdat de C20XE zuigers kunnen smelten.

Helaas kan ik hier geen duidelijkheid over geven.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#5 Bericht door freek corsa » 26-12-2009 11:10

Als je meer compressie wil, dan neem je toch de zuigers van een SEH.

Als het je alleen om de compressie gaat, dan kun je de kop ook verder vlakken.

Ik ben er eerlijk gezegd geen voorstander van.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

streetmachine
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 21-07-2009 10:50

#6 Bericht door streetmachine » 26-12-2009 17:40

Afbeelding

zoals je ziet zit er wel wat verschil in, en zie je dat de compressie hoogte bij de xe 0.03 hoger is. maar voor de rest zal er wel geen probleem zijn denk ik.

en ga de kop wel vlakken, maar gewoon dat ik er zeker van ben dat de kop recht is, dus niet zo extreem

en ben alle onderdelen zoals lagers en bouten bij een revisiebedrijf gaan halen, maar de drijfstangbouten kunnen ze niet meer krijgen zeiden ze, en moest ik voor naar een Opel-dealer gaan
Opels don't die, they just get lower

streetmachine
Fanatieke Poster
Berichten: 121
Lid geworden op: 21-07-2009 10:50

#7 Bericht door streetmachine » 27-12-2009 00:41

ok bij nader inzien is het toch niet zo'n goed idee dat ik pistons van een xe
ga gebruiken, maar de pistons die er inzaten, en een extra set ziet er niet meer zo goed uit.
Ma heeft er hier soms iemand goede pistons van een SEH of NE?
want ben echt niet van plan nog eens 100 euro per piston te betalen.
Opels don't die, they just get lower

timmey
Fanatieke Poster
Berichten: 208
Lid geworden op: 03-10-2009 18:19

#8 Bericht door timmey » 27-12-2009 04:34

zal ff kijken
corsa A1 1985 (te koop)
corsa A1 2drs tr 1.3nb (low budget/no budget)

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”