elektrisch probleem
Moderator: freek corsa
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Hoe lees je hem uit ?
Klikt het brandstof relai wel bij het op kontakt zetten ?
Klikt het relai wel bij starten ?
Heb je vonk ?
Als het relai niet klikt bij starten dan is je BDP sensor stuk, of je relai is stuk.
Je bedrading kan ook verkeerd zijn, maar dat is niet veranderd toch ?
Klikt het brandstof relai wel bij het op kontakt zetten ?
Klikt het relai wel bij starten ?
Heb je vonk ?
Als het relai niet klikt bij starten dan is je BDP sensor stuk, of je relai is stuk.
Je bedrading kan ook verkeerd zijn, maar dat is niet veranderd toch ?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 21-07-2009 10:50
ik lees hem uit door A en B van de diagnosestekker met een paperclip te overbruggen, en dan gaat het motorstoringslampje flikkeren.
maar mn relais klikt alleen als ik het contact uitzet, k heb ook geen vonk
heb wel al 3 relais geprobeert, bdp sensor ga ik zo eens vervangen, heb wel aan de kabels gezeten, want heb er een stekker aan gemaakt zodat ik enkel de stekker moet los halen voor de blok eruit te halen
maar mn relais klikt alleen als ik het contact uitzet, k heb ook geen vonk
heb wel al 3 relais geprobeert, bdp sensor ga ik zo eens vervangen, heb wel aan de kabels gezeten, want heb er een stekker aan gemaakt zodat ik enkel de stekker moet los halen voor de blok eruit te halen
Opels don't die, they just get lower
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 21-07-2009 10:50
ik word er gewoon knetter gek van, alles heb ik al geprobeert maar ook alles zonder resultaat, ik denk dat ik beter op zoek kan gaan naar een kabelboom en ECU, en ik denk de ontsteking ook, want volgens mij moet er nog wat op of bij de bobine zitten, nu heb ik alleen dat blik zal ik maar zeggen, en k vind het vreemd dat er maar 2 kabels op uit komen, was al aant denken om de ontsteking van een x16xe te nemen, ben ik direct van de bobine af, maar dat zal wel weer niet gaan zeker
Opels don't die, they just get lower
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Heb je de BDP sensor ( zwarte druppel vormige sensor voor op de motor ) al vervangen dan ?
Op de bobine komen 3 draden, zwart, groen, en de kabel naar de verdelerkap.
Verder moet de draadboom aangesloten zijn aan de accu.
Maak anders wat foto's. of post ze hier eens, ik kan wel blijven roepen doe dit of doe dat, maar laat eens zien hoe het nu zit.
Anders dan origineel is niet verstandig, dus geen X16XE spul pakken enzo.
Op de bobine komen 3 draden, zwart, groen, en de kabel naar de verdelerkap.
Verder moet de draadboom aangesloten zijn aan de accu.
Maak anders wat foto's. of post ze hier eens, ik kan wel blijven roepen doe dit of doe dat, maar laat eens zien hoe het nu zit.
Anders dan origineel is niet verstandig, dus geen X16XE spul pakken enzo.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 21-07-2009 10:50
ja heb ik ook al 3 verschillende geprobeert, maar de relais gaat er echt niet door werken, ofwel zit ik hier ook al met 3 kapotte relais.
maar op de bobine heb ik nu op -1 de groene, komende vanuit de ecu en op de +15 de zwarte, die naar het contact en de ecu gaat, en dan heb ik natuurlijk een hoogspanningskabel naar de verdelerkap lopen,
nu kan ik mn pomp wel laten werken met een schakelaar, maar dan gaat hij nog niet vonken, dus als ik er dan eigenlijk nog een schakelaar bijzet op de stekker van de relais dan heb ik eigenlijk ook een relais?
maar op de bobine heb ik nu op -1 de groene, komende vanuit de ecu en op de +15 de zwarte, die naar het contact en de ecu gaat, en dan heb ik natuurlijk een hoogspanningskabel naar de verdelerkap lopen,
nu kan ik mn pomp wel laten werken met een schakelaar, maar dan gaat hij nog niet vonken, dus als ik er dan eigenlijk nog een schakelaar bijzet op de stekker van de relais dan heb ik eigenlijk ook een relais?
Opels don't die, they just get lower
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Het moet gewoon origineel kunnen werken.
Je zet de auto op contact, dan klikt het relai.
Dan start je de auto, de ECU registreerd het BDP signaal en stuurt een signaal naar het relai, die vervolgens de brandstof pomp aan zet.
Dan start de auto.
Je zet de auto op contact, dan klikt het relai.
Dan start je de auto, de ECU registreerd het BDP signaal en stuurt een signaal naar het relai, die vervolgens de brandstof pomp aan zet.
Dan start de auto.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 21-07-2009 10:50
ik denk dat ik het probleem gevonden heb, alle hoop ik dan toch, de + en - bij de injectoren zaten net omgekeerd, dus de injectoren gingen dus niet open, en hoop dat daarom de pomp het niet deed, anders zou hij de darmen gewoon opblazen als ik nog lang had liggen zoeken
Opels don't die, they just get lower
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Zoals ik het lees, kan dat het niet zijn.
De stekkers die op de injectoren zitten passen maar op 1 manier.
Maak eens foto's van je electrische aansluitingen
De stekkers die op de injectoren zitten passen maar op 1 manier.
Maak eens foto's van je electrische aansluitingen
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 21-07-2009 10:50
ik heb dus na lang lopen kl*ten, een andere kabelboom gekocht, nu zit ik nog met de volgende 3 stekkers,
verbeter me als ik fout zit maar ik denk dat:
groene kabel----> naar toerenteller
rood/blauw ----> ook naar dash??
blauwe kabel met zwarte isolatie ----> temperatuurmeter koelvloeistof
rood/wit ----> ???
zwart/bruin ----> ????
bruin/blauw---->???
bruin/wit ----> diagnosestekker
bruin/geel----> diagnosestekker
verbeter me als ik fout zit maar ik denk dat:
groene kabel----> naar toerenteller
rood/blauw ----> ook naar dash??
blauwe kabel met zwarte isolatie ----> temperatuurmeter koelvloeistof
rood/wit ----> ???
zwart/bruin ----> ????
bruin/blauw---->???
bruin/wit ----> diagnosestekker
bruin/geel----> diagnosestekker
Opels don't die, they just get lower