freek corsa schreef:Zoals ik het begrijp heeft de computer opgeslagen dat je de stekker hebt losgetrokken van de lucht weger.
Het stomme is dat ik eerder een C20NE heb gehad die zo liep, maar ik weet niet meer wat toen de oplossing was.
Meestal ga ik alle standaard dingen bij langs.
En ik probeer wel eens onderdelen te wisselen van een andere auto, maar als je die niet ter beschikking hebt dan word het lastig.
Ik heb de boel gereset, zonder draaiende motor geen foutcodes
Met draaiende motor kwam die alleen met 74, dus;
12
74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage
12
Toen heb ik de lmm stekker nog even losgetrokken voor de zekerheid, toen kwam die met;
12
65 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage
74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage
12
Ik concludeer dat deze 3 sensoren in de lmm zitten (heel logisch achteraf, want hoe bereken je anders de luchtmassa)
Het lijkt mij er dus nu op dat de Air Flow Sensor (AFS) een verkeerde waarde aangeeft, dat zal wel een potmetertje zijn die verbonden is met die "grote terugverende luchtklep in je lmm luchtkanaal"
Morgen maar even een schoonmaakbeurtje van deze onderdelen plannen en kijken wat het uithaalt...