UPDATE c20ne... HIJ LOOPT :) nu nog wat puntjes op de i

2.0 8v of de Zuid Afrikaanse Turbo versie.

Moderator: freek corsa

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#61 Bericht door Gonzo » 11-05-2011 18:29

freek corsa schreef:Zoals ik het begrijp heeft de computer opgeslagen dat je de stekker hebt losgetrokken van de lucht weger.

Het stomme is dat ik eerder een C20NE heb gehad die zo liep, maar ik weet niet meer wat toen de oplossing was.

Meestal ga ik alle standaard dingen bij langs.

En ik probeer wel eens onderdelen te wisselen van een andere auto, maar als je die niet ter beschikking hebt dan word het lastig.

Ik heb de boel gereset, zonder draaiende motor geen foutcodes

Met draaiende motor kwam die alleen met 74, dus;
12
74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage
12

Toen heb ik de lmm stekker nog even losgetrokken voor de zekerheid, toen kwam die met;
12
65 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage
74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage
12


Ik concludeer dat deze 3 sensoren in de lmm zitten (heel logisch achteraf, want hoe bereken je anders de luchtmassa)

Het lijkt mij er dus nu op dat de Air Flow Sensor (AFS) een verkeerde waarde aangeeft, dat zal wel een potmetertje zijn die verbonden is met die "grote terugverende luchtklep in je lmm luchtkanaal"
Morgen maar even een schoonmaakbeurtje van deze onderdelen plannen en kijken wat het uithaalt...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#62 Bericht door Gonzo » 18-05-2011 14:01

freek corsa schreef:Foto 1: daar moet de zwart-rode draad op, dat is het start signaal vanaf je contactslot. Dat ronde ding is het start relai.

Foto 2: Rood is niet nodig, pas op hier staat ten alle tijden spanning op.
Blauw-groen is het draadje wat ik eerder al heb genoemt, die is voor de olie druk waarschuwing lamp.
rood-blauw gaat naar de brandstofpomp.
bruin-wit is voor de diagnose lamp, die moet je aansluiten op de bruin-blauwe draad van de C20NE .
Na veel meten erachter komen dat ik dit blauw groene draadje van de olie druk op de blauw groene van de c20ne-kabelboom had aangesloten, hier is blauwgroen de kabel naar de AirFlowSensor, waar nu dus onbedoeld spanning op stond :shock:

hij draait weer als een zonnetje, nu de remmetjes nog even gangbaar maken en gassen maar 8)
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#63 Bericht door Gonzo » 18-05-2011 14:05

Nog 1 vraag, waar zit de oliedruk sensor? Aangezien ik deze dus blijkbaar nog niet heb aangesloten...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#64 Bericht door freek corsa » 18-05-2011 17:53

Aan de achterkant van de motor, aan de distributiekant.

Er zijn 2 soorten van, met en zonder drukmeter aansluiting.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#65 Bericht door Hakkie » 19-05-2011 00:27

Gonzo schreef: hij draait weer als een zonnetje, nu de remmetjes nog even gangbaar maken en gassen maar 8)
Kijk dat zijn goeie berichten 8) yes
Afbeelding

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#66 Bericht door Gonzo » 20-05-2011 18:18

freek corsa schreef:Loopt hij nu wel zoals het hoort te zijn ?

Behalve het handgeschakelde brandstofpomp verhaal, ja uitstekend :D
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “c20ne-20seh-c20get”